26 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Echt een vriendinnenkring heb ik helaas niet. Wel een beste vriendin, maar ...
Ik heb zwangerschap gym gedaan en daar 2 vriendinnen aan overgehouden. Ik heb verder wel veel vriendinnen maar toch chill om met mensen om te gaan die in hetzelfde schuitje zitten. Misschien op babyzwemmen of baby massage doen? Dan kom je ook dames tegen in dezelfde fase
2 maanden geleden
Reactie op Taurus1994
Ik heb zwangerschap gym gedaan en daar 2 vriendinnen aan overgehouden. Ik h ...
Of post partum sporten kan ook nog
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Maar hoe doe je dat dan met slaapjes? In de kinderwagen? Of later? Zit je d ...
Ik plan het er wel wat omheen als dat kan. Ze slaapt dan in de auto bijvoorbeeld of in de kinderwagen. Of over de schouder als we op visite zijn. En ja soms huilt ze weleens, maargoed het is een baby en gelukkig is ze zelden ontroostbaar.
2 maanden geleden
Ik snap helemaal dat het spannend is om samen de deur uit te gaan en een beetje te gaan schuiven met slaapjes, etc. Maar mijn enige advies is: jezelf dwingen om het tóch te gaan doen. De ene keer gaat het dan super en de andere keer heb je een paar uur een mopperig kindje, maar zo ben ik wel weer aan het ontdekken wat er allemaal wél kan ☺️ overigens ben ik nu 3 weken weer aan het werk en mis ik de verveling van het verlof wel een beetje 🙈
2 maanden geleden
De mijne is ook van 8 mei ❤️ wel mijn derde kindje inmiddels!
Het is gewoon een kwestie van doen en mindset😁. Gaat het niet > ga je gewoon terug. Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Huilen/ mopperen/verstoord ritme? Je kunt nagenoeg altijd vertrekken en het hoort er gewoon een beetje bij. En bedenk: de wijze waarop je je kindje thuis troost, kun je waarschijnlijk ook gewoon buiten doen. Dat stop je toch, parkeer je de wagen en loop je een tijdje heen en weer. Mijn ervaring is dat wij het meestal zelf heel erg vinden als onze baby huilt en anderen het alleen maar zielig vinden .
Qua babyzwemmen is het even een kwestie van timen met de voeding en gewoon gaan. Het is extreem vermoeiend voor ze dus slapen daarna in de wagen oid kan waarschijnlijk prima.
Misschien kun je verder inderdaad wat mensen ontmoeten bij typische baby activiteiten? Ik organiseer zelf een Kindercafe , wellicht is er 1 bij jou in de buurt (mama cafe)? Ik stond laatst overigens heel leuk met iemand te kletsen op het consultatiebureau in de wachtkamer 🙂. Verder heb ik ook contacten opgedaan via de opvang.
Het klinkt makkelijk maar het is echt een kwestie van doen. Ik doe het ook gewoon, mijn derde heeft weinig keus omdat de oudsten naar school en opvang moeten etc. Laatst stond ik nog achter de bar op het zomerfeest op school met baby, onder het mom van: zolang het gaat, gaat het😉. Ik maak daarbij ook wel eens een inschattingsfout en dan zit ik in het park te voeden of loop ik een stukje met huilende baby. Nouja volgende keer weer beter.
Je kan het👌