14 Reacties
3 maanden geleden
Hoi! Ik heb dat bal gevoel bij m’n eerste ook gehad en is in de tijd weg gegaan. Ik had blijkbaar volgens de fysio te hoge spanning in mijn bekkenbodem. Ik heb de hele zwangerschap gesport en de bekkenbodem getraind en heb nu deze klachten niet. Je bent bij de fysio in goede handen. Succes!🍀
3 maanden geleden
Reactie op BB1121
Hoi! Ik heb dat bal gevoel bij m’n eerste ook gehad en is in de tijd weg ge ...
Herkenbaar! Hier precies dezelfde ervaring.
Ik denk dat het zeker heeft uitgemaakt om de tweede zwangerschap de bekkenbodem te trainen in de zwangerschap en ook daarna. Ik heb echt nul last op dit moment en kan veel meer aan dan na de eerste. Echt een tip dus inderdaad om fit te blijven en je bekkenbodem te trainen al in de zwangerschap.
3 maanden geleden
Maar voor TS: super rot :(. Ik in me voorstellen dat het je in de weg zit. Je wil van alles maar wordt nu teruggevloten door je eigen lijf. Maar heel goed dat je naar de bekkenfysio gaat voor deze klachten! Je hebt echt kans anders dat je hier op latere leeftijd nog veel meer problemen mee krijgt.
Ik heb dit ook gehad na mijn eerste zwangerschap en ook de bekkenfysio heeft goed geholpen. Het meeste moet je natuurlijk wel zelf doen, dat zijn de oefeningen. Maar als je dat consistent doet dan pluk je er echt de vruchten van! Heel veel sterkte en succes 🤞 !
3 maanden geleden
Ik heb een stadium 2 verzakking van mijn blaas (voorwand) dus als ik pers komt die wat naar beneden. Ik heb ook gesport en bekkenbodem getraind enz. maar dit toch gekregen :( Heb er gelukkig geen klachten van, alleen de fysio kon het merken. Maar dus ook als je geen klachten hebt en veel hebt gedaan kun je een verzakking hebben.
3 maanden geleden
Hoe lang geleden ben je bevallen? Ik heb hetzelfde. Fysio constateerde een lichte verzakking maar pas na 9 maanden kunnen ze dat echt zeggen. Dan is je volledige kracht terug. Dus dan kan het hersteld zijn. Ik doe nu oefeningen en merk dat het eigenlijk zo goed als weg is. Het gevoel dan. Ik moet binnenkort voor een nieuwe check. Maar kan echt herstellen!