17 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Cinniexxx
1 druppel? Je moet er toch 6 geven per dag? Altans dat staat op het flesje ...
Verschilt per merk als 't goed is, wij moeten 3 druppels per dag geven.
Ik zou idd gewoon voor de zekerheid bellen morgen. Ik denk dat t goed is gegaan hoor, maar ik zou hier ook om kunnen stressen en dan is het toch geruststellend om het van een arts te horen ☺️
2 maanden geleden
Denk dat je geen zorgen hoeft te maken, wat in de andere reactie wordt gezegd, het lichaam neemt op wat het nodig heeft en de rest wordt niet opgenomen.
Verschilt per merk vitamine D hoeveel druppels je moet geven. Ik heb druppels van Laveen en dat zijn er 3 per dag. Welke druppels gebruiken jullie?
2 maanden geleden
Reactie op femkeck
Vitaminen kan je niet te veel binnenkrijgen. Het lichaam neemt alleen op wa ...
Je kunt wel degelijk van sommige vitamines teveel binnenkrijgen. Dat verschilt per vitamine. Als je op google "vitamine vergiftiging" zoekt kun je zien voor welke dat is.
Je kan een overschot aan vitamine D krijgen, dus ik zou wel de huisarts bellen. Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen, maar beter een keer teveel gecontroleerd dan te weinig!
2 maanden geleden
Ik heb dit gehad bij mijn eerste. Was in de war met vitamine k. Daarvan moeten ze 10 druppels. Huisartsenpost gebeld. Die heeft toen zelfs overleg gehad met het gif centrum. Maar kan geen kwaad. Ze plassen het uit.
2 maanden geleden
Vitamine D hier van Kruidvat en geef ik 4 druppels per dag. Geen andere vitamines, ik zie comments met Vitamine K is dat ook nodig? Heb namelijk geen informatie van het CB Gekregen daarover
2 maanden geleden
Och lieve mama, niet te hard voor jezelf zijn! Ik herken je helemaal en ik zou hier ook onrust van ervaren.
Wist je dat er een landelijke chat is voor ouders van kinderen van 0 t/m 12 jaar, waar verpleegkundigen je vragen kunnen beantwoorden bij bezorgdheid o.a.? Kun je zo opzoeken, is volgens mij van de groeigids. Als je dat intikt, vind je het wel. Je zou het daar even kunnen vragen!
Of je huisarts opbellen kan natuurlijk ook.
Geen zorgen, ik denk echt dat het niet zo’n probleem is. 🤗🤗🤗
2 maanden geleden
Dank allemaal voor jullie reacties. Ik heb inmiddels overleg gehad met een kinderarts en die heeft inderdaad ook aangegeven dat het geen kwaad kan, dat de negatieve bijwerkingen vooral bij een hoge dosering kunnen voorkomen. Het advies was om het even een paar dagen over te slaan en dan op de correcte wijze op te pakken