20 Reacties
2 jaar geleden
Hi! Wat een lekker vooruitzicht!
Ik vind het een beetje dubbel, van de ene kant is een kleine baby veel makkelijker om mee te nemen in het vliegtuig dan een wat grotere baby/ dreumes. Een baby van 6 weken slaapt veel en heeft alleen maar melk nodig.
Wij zijn met baby van 8 weken naar Frankrijk gereden, wat ook prima ging.
Hierdoor zou ik zeggen, lekker doen!
Van de andere kant weet je nog niet hoe die eerste weken zijn, hoe het met je baby gaat en of dit voor jullie en je baby prettig is. Wij hadden best pittige eerste weken (bezoekjes aan kinderarts door last van obstipatie etc), waardoor het ook erg lastig plannen is.
Kun je tegen die tijd niet kijken waar jullie dan zin in hebben? 😄
2 jaar geleden
Haha ja dat kan natuurlijk, maar als je ook tijd je ticket boekt, kun je nog zo’n babybedje aan zo’n muur krijgen in het vliegtuig 😏
2 jaar geleden
Als de baby gezond is, zal dat prima gaan. Echter moet je wel ook denken aan je eigen herstel. Voor hetzelfde geld ben je bij dat termijn niet eens goed terbeen. Je weet niet hoe je bevalling zal gaan etc. Vind het heel dubbel en iets wat je zolang van te voren gewoon niet kan inschatten. Kan je niet omboeken, maandje later ofzo ? Just in case.
2 jaar geleden
Lijkt me vrij heftig. Vanwege je eigen herstel en omdat 6 weken echt nog inieminie is. Het is ook moeilijk te zeggen nu. Stel je hebt een hele relaxte bevalling én een heel relaxt kind dan is het best wel te doen denk ik. Maar de kans is ook aanwezig dat je een pittige bevalling en/of keizersnede hebt en dan is zo lang stil zitten met een baby op schoot heel heftig. De kans is bijv vrij groot dat je nog hechtingen hebt of aambeien, dat komt echt veel voor. Geloof bij 2/3 van de vrouwen. Als je bv geeft kan ook dat nog lastig zijn en dan wil je niet naar een andere tijdzone met een jetlag.
En voor je baby zelf: krampjes zijn rond de 6 weken op hun hoogtepunt, geen feest als je stil moet zitten. Ik had met mijn huilbaby no way in een vliegtuig kunnen zitten bijvoorbeeld. Wij moesten uren met onze dochter op de arm rondlopen anders krijste ze het uit. Dat komt best vaak voor, bij 20% van de baby’s. En je hebt kans op allerlei kwaaltjes, spruw, te weinig groeien, verkoudheid enzo. Zo’n mini baby is nog heel kwetsbaar en dan heb je 2 weken geen huisarts in de buurt.
Maar goed, het probleem is dat je het gewoon niet weet van te voren, misschien valt het enorm mee en heb je weer spijt dat je hebt afgezegd. Met 3 maanden zou ik al een stuk minder risky vinden dan met 6 weken. Er zijn altijd mensen die het toch doen, zou dus gewoon even voor jouzelf de plussen en minnen op een rijtje zetten en dan een keuze maken.
2 jaar geleden
eerlijk is eerlijk, ik had echt niet met 6 weken op vakantie willen gaan 🫣🫣🫣🫣. Het is natuurlijk voor iedereen anders en misschien voel jij je wel super goed maar ik had nog geen eens ritme gevonden in wanneer ik kon douchen op een dag 🫣. Echt veel te moe en in mn bubbel om te denken aan activiteiten buitenshuis .
Nou hadden wij wel een baby met hevige reflux en zij sliep bijna niet overdag. Ik had van te voren veel meer ingesteld op een baby die uren sliep, dat was voor ons echt niet waar 🤭. Succes met je keuze!
2 jaar geleden
Hoi, ik ben het eens met wat de anderen al gezegd hebben. Je weet gewoon niet hoe het dan net jou en baby gaat. Ik ben pas bij 41 weken bevallen, en bijna 2 liter bloed verloren. Daarnaast complicatie van de ruggenprik, dus een week na bevalling lag ik weer in het ziekenhuis. Ik had 5 weken later echt niet zo'n vliegreis kunnen en willen maken. Ik kon toen net zelf voor m'n zoontje zorgen. Daarnaast was onze baby ook een ontzettende huilbaby. Naast dat ik mijn medepassagiers dat niet aan zou willen doen, zou ik het voor mijn zoontje nog veel erger hebben gevonden. Hij wist sowieso al niet wat hij met zichzelf aan moest, laat staan dat je dan zo'n ontzettend lange reis moet maken. Maar zoals ik net ook al zei, je weet het niet. Voor hetzelfde geld gaat het bij jullie allemaal prima. Mocht het toch allemaal niet zo soepel verlopen, hoeveel plezier heb je dan zelf nog? Dat zou ik me afvragen.
2 jaar geleden
Persoonlijk vind ik 6 weken na de bevalling wel erg vroeg. Als het een beetje tegen zit is je kindje pas 4 weken oud. Zelf was ik ook helemaal nog niet toe aan zo'n reis. Wij zijn met 8 weken een weekje naar cp geweest en zelfs dat vond ik te veel gedoe voor mezelf. Mentaal en qua prikkels was ik er nog helemaal niet aan toe
2 jaar geleden
Ik had er echt niet aan moeten denken om met 6 weken al te moeten gaan vliegen. Zelf nog heel slecht ter been en nog zoekende naar een soort ritme. Bovendien kun je ook zomaar 1-2 weken later bevallen en dan is het allemaal nog krapper. Ik zou het er zelf niet op durven gokken.
2 jaar geleden
Oei… ik zou het persoonlijk niet doen. Behalve de reden dat je niet weet wanneer je gaat bevallen en je niet weer hoe je herstel gaat. Ik zou eerst je kindje leren kennen. Misschien heb je een hele rustige baby is alles best vindt. Maar misschien heb je een huilbaby. Daarnaast is de zon ontzettend sterk rond die tijd van het jaar op Curaçao. Dat kan zo een baby huidje echt nog niet aan. Ik zou je dus geen lekkere strandvakantie inbeelden met cocktails maar vooral binnen in je kamer/huisje zitten en af en toe als de zon minder sterk is naar buiten. Is het je dat waard om zoveel geld daarvoor uit te geven? Persoonlijk zou ik nog lekker een jaartje wachten en wellicht eerst een wat kortere vliegreis boeken.
2 jaar geleden
Ik ben met 6 weken naar Zuid Afrika gevlogen. Ideaal! We hebben het wel pas geboekt met 3-4 weken omdat ik eerst wou weten wat voor baby hij zou zijn. Maar hij was zo’n chille baby dat het echt prima was! Rechtstreekse vlucht en geen tijdsverschil. Kinderwagen met reiswieg mee, daar heeft ie in geslapen tijdens de reis.
2 jaar geleden
Wij zijn met de oudste op vliegvakantie (wintersport) geweest toen hij 7 weken was. We hadden geen perfecte start na de bevalling maar voelde me toen wel fit genoeg en gelukkig ging het ook goed met m’n zoontje. Reis ging goed! Maar had me wel ingesteld op veel binnen blijven (want erg koud daar). En dat was ok.
Hebben het wel pas geboekt nadat kindje 4 weken was.
2 jaar geleden
Reactie op sashmw
Ik ben met 6 weken naar Zuid Afrika gevlogen. Ideaal! We hebben het wel pas ...
Hij dronk aan de borst tijdens stijgen en landen. En we zaten vooraan in het vliegtuig met z’n reis bassinet. Daar heeft ie heerlijk in kunnen slapen. Relaxte ouders = relaxte baby. Maar zou wel pas zeker boeken als de baby er is. Dus eventueel een annuleringsverzekering nemen oid
2 jaar geleden
Wij zijn met onze eerste dochter naar rhodos geweest met 6 weken. Gewoon geprobeerd een fles te geven alleen ze bleef slapen in het vliegtuig met opstijgen en dalen. Geen moment gehuild of een kik gegeven.. maar zou wel pas boeken als je bent bevallen en ben herstelt van de hele bevalling.
Zelf een keizersnede gehad en deed een week later alles weer omdat ik super snel herstelde maar denk dat je zelf moet kijken hoe en wat en hoe je bent na de bevalling
2 jaar geleden
Ik zie veel advies gebaseerd op mensen hun ervaringen maar feit is dat jij niet weet hoe het voor jou zal zijn. Ik denk dat de vraag is of het voor jullie oké zou zijn om op het laatste moment te besluiten af te zeggen mocht je toch een moeilijke bevalling of huilbaby hebben, en dus je geld te verliezen? Of heb je misschien een verzekering? Want vaak is zwangerschap wel een goede reden om je geld terug te krijgen van de verzekering. Denk dat je eerder naar deze afwegingen moet kijken want hier heb je op dit moment enigzins controle over. Succes!
2 jaar geleden
Heb je geen annuleringsverzekering?ik zou het zelf niet doen om de volgende redenen:
1. Je kan later bevallen, je baby is dan nog jonger.
2. Je hebt geen idee of je al fit bent na 6 weken.
3. Je weet niet hoe de gezondheid van je kindje is.
4. Het is echt een lange vlucht. Leuk vooruitzicht zo een vakantie, maar je doet de baby er niet perse een plezier mee.
6. Alle extra onnodige stress in je kraamperiode. (Vakantiestress in het algemeen, of alles wel goed gaat met vliegen, identificatie voor je baby aanvragen etc.) Het lijkt me gewoon niet praktisch en totaal niet noodzakelijk.
2 jaar geleden
Onze zoon was 4 weken en is helemaal goed gegaan, geeft de hele vlucht geslapen. Wij gaan volgend jaar ook op vakantie en dan zal baby 2 ook ongeveer weekjes zijn
2 jaar geleden
Reactie op molOfOneBoy
Onze zoon was 4 weken en is helemaal goed gegaan, geeft de hele vlucht gesl ...
Oh ja, ik had toen ook een KS gehad trouwens en ging helemaal prima voor mij. Maar niets valt te plannen natuurlijk, is nu eenmaal niet in te schatten
2 jaar geleden
Toen ons zoontje 10 weken was zijn we naar Landal op de Veluwe geweest. Kleine kreeg buikgriep en kotste en scheet letterlijk alles onder. (Lees 12 pakjes kleding vies in 3 uren tijd) 12 uur later waren we alle 3 ziek aan de schijterij en kotserij. Wij waren gelukkig maar een uurtje rijden verwijderd van huis. 😂
Het kan allemaal helemaal top lopen natuurlijk, maar mij had je er echt niet blij mee gemaakt 6 weken na mijn bevalling.. of met wat pech 4. (Zelf met 42 weken bevallen).
Je baby is echt nog wel heel klein en kwetsbaar, daarnaast moet je zelf herstellen en aan je baby wennen en nieuwe leven en ritme..