Morgenochtend moet ik me om half 7 in het ziekenhuis melden en worden mijn vliezen gebroken. Zijn er andere moeders die dit al hebben meegemaakt. Hoe ging het en kwam alles snel op gang 🥰? Kan niet wachten om de kleine te ontmoeten nu 40+2
Succes vandaag! Ik wordt volgende week ingeleid waarbij eerst ook de vliezen zullen worden gebroken. Hoe lang ‘mochten’ jullie het afwachten of de weeën spontaan begonnen voordat ze begonnen met een infuus met weeenopwekkers?
Mijn vliezen braken om 1 uur met meconium dus moest naar het ziekenhuis. Daar wilden ze me gelijk weeenopwekkers geven wat ik heb geweigerd. Ik wilde even landen en mijn lichaam de kans geven. Ik ben toen gaan knuffel dansen met mijn vriend en heb mijn tepels gestimuleerd. Daarba begonnen heel snel superkrachtige weeen (om 15.30 uur) en is onze zoon in 3 uur geboren.
Ben dankbaar dat ik die weeenopwekkers niet heb geaccepteerd! 🫠
Bij ons geven ze je na een uur opwekkers, soms na 2 uur als je er om vraagt. Het kan zijn dat ze vanzelf beginnen. Als je verloskundige je vliezen kan breken en het niet in het ziekenhuis hoeft kun je vaak nog langer wachten.