4 Reacties

4 maanden geleden

Je kan je kindje ook aan de andere kant in het bedje leggen. Waar nu normaal altijd de voeten liggen, nu het hoofdje aan die kant. Bedje andersom opmaken. Soms draaien de kindjes altijd naar het licht.

4 maanden geleden

Ons dochtertje heeft dit ook. Zij heeft de voorkeur naar rechts. Wij hebben als tip gekregen om haar op haar linker zij te leggen. Wij gebruiken een zijslaper, maar dit kan ook met een handdoek. Deze tip kregen wij van consultatiebureau. Dit doen wij overigens alleen in de box als wij erbij zijn, of de middag slaapjes in bed omdat we via de camera haar in de gaten kunnen houden. Merken nu dat ze uit haar zelf wat vaker naar links begint te kijken. Ook zien we dat de afplatting die ze dus al gecreëerd had al iets verminderen.

4 maanden geleden

Ons zoontje leek ook een voorkeurshouding te ontwikkelen, als je hem neerlegde of oppakte dan gooide hij z'n hoofd direct helemaal naar rechts. Ik ben toen weer begonnen met hem na elke voeding draaien in de co-sleeper (ook handig voor mij want zo weet ik aan welke borst hij is geëindigd) en nu bedenk ik me ineens dat hij die voorkeurshouding helemaal niet meer zo heeft. Dit heeft hier dus goed gewerkt!

4 maanden geleden

Ik heb een zijligkussen. Dat werkt. Durf ik ook gerust in bed. Kan weinig gebeuren hoor. Kreeg hem bij de 1e te leen van de fysiotherapeut.