15 Reacties

3 maanden geleden

Wij zijn ook bij de kinderfysio geweest en daar gaven ze als tip om onze dochter altijd zo weg te leggen in bed en in de box dat ze haar hoofd op de andere kant moet leggen om de kamer in te kijken. Aangezien daar het licht en het geluid vandaan komt kan de interesse daarvoor er voor zorgen dat ze meer naar links kijkt ipv rechts!

3 maanden geleden

Reactie op Michellebabymei2024

Wij zijn ook bij de kinderfysio geweest en daar gaven ze als tip om onze do ...
Dankje! Ja dit doen we ook al. En als hij wakker is lukt dit ook maar niet met slapen! En als ik hem omdraai wordt hij boos en wakker en draait gewoon weer terug!

3 maanden geleden

Bij ons hetzelfde! Ook fysio . Waar slaapt je kindje in? Wij hebben het matras van de co sleeper omgedraaid zodat ze de andere kant op moet kijken om ons in bed te zien. Werkt heel goed en ligt nu veel meer op links snachts (voorkeurshouding is rechts)

3 maanden geleden

Wij hebben ook het verschoningskussen dusdanig geinstalleerd dat ze meer naar de andere kant neigt. Ook met slapen bij ons leggen we haar op de juiste kant.

3 maanden geleden

Hier ook een voorkeurshouding en is de ergotherapeut voor geweest. Zij gaf aan dat in zijn slaap het hoofdje omdraaien niet hoeft, uit onderzoek blijkt dat dit niet meer toevoegt dan al zou je het niet doen. De oefeningen zijn het belangrijkste om te doen en in zijn wakkertijd of onder toezicht het hoofdje ontlasten door bijv op zijn zijde te leggen met iets in zn rug (knuffel, opgerolde hydrofiele doek)

3 maanden geleden

Reactie op ×Jon

Hier ook een voorkeurshouding en is de ergotherapeut voor geweest. Zij gaf ...
Doem wij precies hetzelfde , zoals onze osteopaat ons leerde en adviseerde

3 maanden geleden

Wie raad een zijligkussen af? Wij hebben die op advies van de fysio. Gebruiken hem niet in bed, maar wel overdag in de box en in de kinderwagen.

3 maanden geleden

Reactie op Elfie

Bij ons hetzelfde! Ook fysio . Waar slaapt je kindje in? Wij hebben het mat ...
Ook een cosleeper en hebben het al omgedraaid maar dat maakt hem niks uit. Zodra hij gaat slapen ligt hij op de voorkeurskant.

3 maanden geleden

Reactie op Mv86

Wie raad een zijligkussen af? Wij hebben die op advies van de fysio. Gebrui ...
Het consultatiebureau, we hebben hem wel en eerst sliep onze kleine nog in de box en dan gebruikte ik het nog wel eens. Nu breng ik hem overdag naar boven in zn bedje en dan durf ik het niet te gebruiken. De voorkeur is echt vooral met slapen. Met spelen kijkt hij wel naar onze kant.

3 maanden geleden

Reactie op AnnB2024

Het consultatiebureau, we hebben hem wel en eerst sliep onze kleine nog in ...
Hier destijds bij mijn oudste zijligkussen gebruikt tijdens dutjes overdag in bed en dat ging prima. Dat heeft bij hem echt goed geholpen. Heb je een babyphone met camera? Want dan kun je gewoon af en toe even kijken of hij nog goed ligt.

3 maanden geleden

Reactie op Evaevaeva

Hier destijds bij mijn oudste zijligkussen gebruikt tijdens dutjes overdag ...
Ja die hebben we, gaan we het toch af en toe maar eens proberen!

3 maanden geleden

Hier ook. Eerst voorkeur voor links en een lichte afvlakking. Daarmee aan de slag gegaan en nu verkiest hij ineens recht naar voor met recht op zijn achterhoofd een afvlakking als gevolg. Ik krijg hem ook met geen mogelijkheid (zonder ruzie) op zijn zij met een rolletje in de rug. En als ik zijn hoofdje draai als hij slaapt draait hij binnen 5 seconden weer terug. Heel erg vermoeiend. Maandag komt ook hier de fysio. Ik las ook over zijligkussens en de Mimos kussens. Iemand ervaring daarmee?

3 maanden geleden

Reactie op ×Jon

Hier ook een voorkeurshouding en is de ergotherapeut voor geweest. Zij gaf ...
Hee, welke oefeningen? Dan kunnen wij die misschien ook doen met ons zoontje.

3 maanden geleden

Reactie op Manon19966

Hee, welke oefeningen? Dan kunnen wij die misschien ook doen met ons zoontj ...
Er zijn verschillende oefeningen en wij hebben die uitgekozen die voor ons goed te doen zijn. Ieder geval belangrijk om dagelijks 5x5min te ontlasten en 5x5min zn spieren te oefenen (3x de niet-voorkeurskant en 2x de voorkeurskant). Voorbeelden zijn: op zn buik op de arm dragen, zoals bij krampjes. Tummytime op een opgerold voedingskussen met een hoes voor verschoningskussen erop of op het verschoningskussen zelf. Op je borstkas leggen zodat je elkaar beide aankijkt, hoe platter jijzelf gaat liggen, hoe lastiger het voor de kleine is. Het is handig om hiervoor een fysio (of in ons geval een ergo) in te schakelen, die kijkt met je mee met de oefeningen. Voor babies betaal je niets voor deze zorg.

3 maanden geleden

Wij gebruiken altijd een zijligkussen, werkt hier heel goed. Waarom wordt het afgeraden?