46 Reacties

2 maanden geleden

Wat heel handig kan zijn en ook vrij makkelijk is pastasaus invriezen. Dan kan je de pasta dan wel vers maken. En soep werkt ook goed.

2 maanden geleden

Pasta saus idd. Lasagna kun je ook goed invriezen. Ga ook kafta maken, kun je dan makkelijk opwarmen met een pita en wat salade. Vorige keer had ik ook chili con carne gemaakt alleen daar reageerde de baby ook op. Dus tip: let op met eten waarvan je zelf snel gasvorming hebt want dat krijgt de baby ook en zijn ze vaak niet zo blij mee

2 maanden geleden

Oh en een leuke tip is nu alvast dubbel maken. Als je soep of saus maakt kan je ook een dubbelle portie maken en de helft alvast invriezen. Dat kost meestal minder tijd dan er speciaal voor gaan koken

2 maanden geleden

Koop verspakketten! Dan weet je precies wat je moet doen, het is niet te moeilijk en vaak wel met groente dus ook nog gezond. Favoriet hier is bijvoorbeeld lasagne, curry en soep. Soep vind ik ideaal. Makkelijk te maken, in te vriezen en te ontdooien en gezond als je het vers maakt. Koop wat stokbroodjes of ciabatta en je werkt een hele berg vitamientjes naar binnen en je hebt iets te knabbelen.

2 maanden geleden

Het makkelijkste is als je iets kookt gewoon dubbele portie maken en de helft invriezen. Ben je er nauwelijks extra tijd aan kwijt. Verder is het makkelijkste eenpans gerechten, en dan alleen evt nog wat pasta of rijst er bij hoeven koken achteraf (kan je ook vantevoren mee koken maar neemt veel meer ruimte in beslag). Het makkelijkste is soep, pasta(saus), curry, burrito/taco (vulling). En voor meer inspiratie kan je heel veel op Pinterest zoeken, bijvoorbeeld freezer meals, batch cooking en meal prep.

2 maanden geleden

Boerenkool stamppot had ik ook laatst ingevroren en was prima te eten een paar weken later :) alleen de worst ff opwarmen en jus aanmaken op de dag zelf

2 maanden geleden

Chili con carne, lekkere grote pan maken voor een avond en de rest invriezen :)

2 maanden geleden

Reactie op 2021babynovember<3

Boerenkool stamppot had ik ook laatst ingevroren en was prima te eten een p ...
Ja boerenkool en andijviestamppot! Super snel gemaakt en makkelijk op te warmen.

2 maanden geleden

Nasi! Is vaak nog lekkerder ook, de tweede keer :p

2 maanden geleden

- Lasagna - Moussaka - Shakshuka (zonder ei, ei toevoegen als je het gaat verwarmen) - Spaghetti met gehaktballen - Boerenkool stamppot (worst apart toevoegen als Je het gaat verwarmen) - Courgettesoep - Andere soorten soep - Losse afbakbroodjes/pistoletjes voor bij de soepen Verder nog te maken: - Pastasaus met groenten en eventueel vlees - Aziatische groenten en saus en eventueel vlees - Taco of burrito vulling Op de dag zelf de pasta of rijst koken en de saus+inhoud verwarmen. Op de dag zelf de taco’s of burritos vullen. Later

2 maanden geleden

- Lasagna - Moussaka - Shakshuka (zonder ei, ei toevoegen als je het gaat v ...
Geen idee waarom Later er onder staat 🤣😜

2 maanden geleden

Geen idee waarom Later er onder staat 🤣😜
Hahaha🤣

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie tips🤍

2 maanden geleden

Ruimte besparende tips: bewaar alles in ziplockzakjes en leg t plat! Past dr meer in je vriezer dan in bakjes

2 maanden geleden

Quiche vind ik ook altijd heel makkelijk om in te vriezen

2 maanden geleden

Leuk topic! Hier ook geen keukenprinses dus ik lees lekker mee. Toevoeging die nog niet genoemd is: van de Knorr wereldgerechten madras en tandoori de saus (met lekker veel groente) maken en de stap met crème fraiche erdoor doen pas na ontdooien doen. En rijst ook pas koken als je het gaat eten.

2 maanden geleden

Reactie op Rissje89

Leuk topic! Hier ook geen keukenprinses dus ik lees lekker mee. Toevoegi ...
Ohja die Tandoori saus vries ik ook regelmatig in ja, zelfs gewoon met de crème fraiche er al door, gaat prima.

2 maanden geleden

Wat wij van plan zijn om in ieder geval te maken: - gehakt, ui (uit de blender), kruiden doorheen en dan burgers of kotoletten van maken - als hierboven maar dan van kip. Kip, ei, uit en kruiden in de blender daarna paneermeel overheen. Je kunt hier bijv. ook een stukje kaas tussen doen. Dan smelt het lekker bij het bakken. - bolognaise saus met gehakt - lasagne (ik vervang vaak lasagnabladen met aubergine/courgette). Kaas overheen als je het gaat bakken. - chilli sin carne (met zoete aardappel, groente en kidneybonen) - curry met pompoen - moussaka Verder ga ik beroep op mijn moeder doen de eerste week 😅 Op de vriezer in de 2/3 week.

13 dagen geleden

Ik ben nu 36+4 en ben net begonnen met mealpreppen. Ik zou het leuk vinden als dit topic weer nieuw leven ingeblazen wordt. Graag jullie tips. Ik heb al 2 kinderen rond lopen die niet van pittig houden en ik wil borstvoeding geven, dus rode pepers zijn een no go voor mij voor het begin. Bij deze mijn linkje met wat ik gister heb gemaakt, dankzij mijn cravings denk ik… https://miljuschka.nl/stoofschotel-met-bokbier/ Stoofvlees is misschien meer iets voor de herfst, maar gister had ik hier ontzettend veel zin in.

13 dagen geleden

Ik maak het volgende: - Chili con carne - Courgettesoep - Spaghettisaus (bolognese) - Quiche met spinazie en zalm - Havermout rozijnenbollen (snack)