Hoi lieve moeders,
Ik heb wat ervaringsverhalen nodig van jullie of tips hoe jullie met onderstaande situatie om zouden gaan.
Onze dochter wordt altijd ergens rond een uur of 5 wakker. Ze valt dan om de 5 minuten wel soort van in slaap, maar dan is het weer jengelen en ze heeft dan ook echt honger. Ze drinkt dan bijna altijd een hele fles leeg (ca. 180cc). Daarna valt ze direct weer in slaap tot een uur of half 8. (Voor beeldvorming: rond half 7/7 uur in bed met fles en droomvoeding rond 22:30, ze slaapt dan echt aan een stuk door tot 5 uur).
Heerlijk zou je zeggen, maar ik zou het graag zien verschuiven. Nu probeer ik haar bij het wakker worden (als we naar beneden gaan) ook nog een fles aan te bieden om haar te ‘leren’ dat ze bij het beginnen van de dag ook drinken krijgt, maar dan drinkt ze niet, of hooguit 20cc. Daarna komt ze echt pas weer rond 10:30-11:00.
Hoe kan ik haar helpen het flesje te laten verschuiven of moet ik me hier bij neer leggen en loopt het wel los? En is het erg dat er dan zo’n 6 uur tussen de voedingen zitten?