11 Reacties
2 maanden geleden
Ik werk niet op de opvang maar mijn kleintje gaat er wel 1x in de week naar toe. Thuis heeft mijn kleine veel hulp nodig in slaap te vallen. En was ik daar ook een beetje nerveus voor op de opvang. Omdat zei ook gezegd hadden dat ze over het algemeen geen tijd hebben om hem in slaap te wiegen. Maar uiteindelijk blijkt hij op de opvang gewoon goed te slapen. Vaak langer dan dat hij thuis doet. Ik zou het gewoon een keer proberen en kijken hoe je kleintje reageert.
2 maanden geleden
Bij onze opvang, waar de oudste al naartoe gaat, helpen ze je kindje echt waar nodig. Ik zie altijd wel een leidster met een slapend kind op haar armen lopen 😅. Verder heeft mijn zoontje ook wel eens een dutje gedaan in een draagzak bij een van hun toen hij nergens anders wilde slapen. Ik heb dan ook alle vertrouwen weer voor dit kleintje.
2 maanden geleden
Mijn zoontje van 4 maanden gaat ook naar de opvang . En geloof het of niet. Hij slaapt daar beter overdag dan thuis. Haha .
2 maanden geleden
Bij mij op de opvang vroegen ze of ze al in bed kon slapen of dat ze nog geknuffeld moest worden. Heel lief! ze kan in bed slapen en dat lukt daar ook, maar ze houden er dus zeker rekening mee dat niet elk kindje dat al kan.
Ook heb ik geen vast slaaptijden en dat was ook niet erg, ze kijken goed wanneer ze moe lijkt te worden 🥰
2 maanden geleden
Reactie op Ab itsme
Bij onze opvang, waar de oudste al naartoe gaat, helpen ze je kindje echt w ...
Dat klinkt goed, ben wel benieuwd welke dit is, maar snap ook goed als je het liever niet deelt
2 maanden geleden
Ik werk zelf op een babygroep! Daar waar we kunnen helpen we een kindje waar nodig met slapen! Geeft niets als het ze nog niet goed lukt om zelf in slaap te vallen, er is echt waar wel de tijd en ruimte om kindjes te helpen met slaap vallen! Helemaal in het begin, kindjes moeten echt nog leren om zelf in slaap te vallen. Stem goed af met de leidsters welk ritueel jullie thuis hanteren en dan doen ze dat ook op de opvang. Soms kan het juist iets van thuis doorbreken door je kindje naar de opvang te laten gaan, ze gaan vaak al snel in het ritme (en ritueel) van de groep mee, waardoor er thuis vaak ook meer een ritme in komt.
2 maanden geleden
Ik denk dat het echt per opvang verschilt, maar dat er op de meeste opvangen echt wel hun best wordt gedaan om baby's te helpen in slaap te komen.
Bij mijn vorige werkgever was dit alleen bijna niet de toen... De eigenaresse hield zich niet aan de regels, ze liet steeds nieuwe baby's starten (terwijl de groepen al overvol zaten) en keurde alle extra aanvragen goed..
Wij als pedagogisch medewerkers maar rennen, vliegen en zweten. Al mijn collega's en ik wilden zo ontzettend graag elk kindje bieden wat ze nodig hadden, maar het waren er zoveel dat dit gewoon niet lukte😥 Ondanks constant aangeven bij de eigenaresse dat het niet te werken was zo, bleef ze maar nieuwe baby's toezeggen en extra aanvragen goedkeuren..
"het kan niet zo zijn dat je als pedagogisch medewerker op een babygroep zit te stressen omdat je een flesje moet geven" (zoiets is een keer tegen een collega gezegd die weer vroeg om extra hulp..)
Nee Gerda*, we zitten ook niet te stressen omdat we een flesje moeten geven, maar wel omdat er ** flesjes gegeven moeten worden, ** hapjes, ** uit bed gehaald moeten worden, ** in bed gelegd moeten worden, en pietje* moet een extra schone luier want die heeft gepoept... (*=voorbeeld natuurlijk, **= een aantal tussen 1&5 die je zelf in mag vullen.. Al zou overal een 1 staan, is het nog niet te doen als je met z'n tweeën bent😅)
Gelukkig ben ik daar nu weg en werk ik nu bij een organisatie die zich wel aan de regels houd, waardoor we wel tijd hebben om te kijken naar de (basis)behoeften van de kinderen en hierop kunnen inspelen ❤️
Ik denk zelf dat er op de meeste opvangen echt mensen werken met hart voor de kinderen, dus mijn genoemde slechte ervaring is meer een waarschuwing om te letten op de grootte van de groepen en dat het niet altijd aan de pm'ers ligt als ze niet aan alle wensen kunnen voldoen.
één maand geleden
Reactie op Ilse25
Ik denk dat het echt per opvang verschilt, maar dat er op de meeste opvange ...
Ik heb er nu eentje op het oog maar ze hebben 2 groepen met kindjes plaats voor 16 kinderen en 4 medewerkers.
Mijn zoontje is helaas doof aan zijn linkeroor, dat hoeft voor nu geen beperking te zijn maar wil hem ook niet naar een plek brengen met heel veel geluidsprikkels.
één maand geleden
Oh en dan hebben ze 2 groepen voor 0 tot 2 voor 16 en drie voor 2 tot 4, misschien moet ik er open in staan maar omdat mijn zoontje een kleine beperking heeft aan zijn gehoor is dit misschien te much voor hem voor 3 dagen.
Misschien is een gastouder dan wat beter