11 Reacties
3 maanden geleden
Hey, ik snap je heel goed. Onze kleine is nu 7 weken en sinds deze week leg ik hem na zn eerste flesje in de middag boven in zn ledikantje om te "oefenen". Ik laat dan de deur open en ben boven een beetje aan het rommelen. Als ik merk dat hij slaapt ga ik naar beneden. Het is misschien eerst even wennen voor allebei, maar het is wel fijn, omdat je echt even de handen vrij hebt, en je kindje op deze manier kan wennen aan zn eigen kamertje. Je kan beneden een babyfoon neerzetten zodat je haar hoort? Of de deuren open laten. Als je dit niks lijkt kun je ook van de kinderwagen een vast slaapplekje maken. Als het mooi weer is kun je haar dan lekker buiten laten slapen. Is ook weer goed voor het dag nacht ritme. Het gaat erom dat ze op een gegeven moment het verschil leren tussen een speelplekje (de box) en een slaapplekje. Wat de opvang betreft. Kun je niet de eerste dag(en) er zelf bij blijven om haar te laten wennen aan de omgeving? Onze kleine slaapt ook op de zij ivm met spuugen maar nog niet in een kussen oid... misschien dat ze bij de opvang een handdoek tussen haar benen kunnen leggen of dat je het zijslaapkussen meeneemt naar de opvang...
3 maanden geleden
Mijn baby slaapt gewoon lekker in de box of op mij overdag. Dit blijft ook zo tot hij drie maanden is. Pas vanaf dan gaan ze ritjes en patronen leren onthouden en begrijpen dus vanaf dan mag hij gaan wennen aan slaapjes boven. 😁
3 maanden geleden
Sinds week 8 in eigen bed zoveel mogelijk slaapjes. Heb wel opgebouwd
3 maanden geleden
Meestal in de draagdoek of draagzak, soms in de kinderwagen (als we op stap zijn) en een enkel keertje in de box, maar dat is vaak nog wat moeilijk voor haar. Ik ga er nu geen energie in steken daar iets aan te veranderen, komt wel als ze 3/4 maanden oud is. Was bij mijn oudste ook zo, ging toen heel natuurlijk.
3 maanden geleden
Momenteel (8 weken) vooral in de wagen of draagzak, maar we zijn dan ook op vakantie en met een peuter erbij ben je toch non stop in de weer. Bij thuiskomst (10 weken) gaan we zoveel mogelijk oefenen met slapen in eigen bed overdag. S nachts doet hij al een tijdje. Ik merk nu op vakantie goed wat zijn ritme begint te worden en kan dit thuis dan fijn doorpakken
3 maanden geleden
T/ m 8 weken in de draagzak of op mij, vanaf 8 weken 80% in zijn bed en de rest op mij. Hij was meer aan zijn bedje toe dan ik dacht blijkbaar. Ik heb wel de hele tijd de camera aanstaan want hij slaapt op zijn buik😅
3 maanden geleden
Betreft het spugen. Zolang hij onder je toezicht is lekker op z’n buikje laten slapen hoor. Dan loopt de spuug er makkelijk uit. Zo heb ik dit bij m’n eerste ook gedaan ivm reflux. En m’n tweede slaapt vanaf geboorte al op z’n buikje. Die heeft overigens geen reflux maar vinden die kleintjes veel fijner.
Onze zoon gaat steeds wat eerder de nacht in. Paar weekjes geleden ivm grote onrust in de avond was t zo pas 22-23u. Nu is de onrust eerder afgelopen en gaat hij rond 21-21:30 de nacht in. Dit gaat natuurlijkerwijs. Als ik m eerder erin leg dan kan ik 100x de trap op en af 😮💨😅😵💫 uiteindelijk komt het echt goed!
3 maanden geleden
Eigenlijk slaapt ze altijd in de box beneden. (Of draagzak/kinderwagen als we onderweg zijn).
En snachts bij ons on de wieg zolang we dat nog fijn vinden.
Ik denk er wel vaak aan dat het handig zou zijn als ze boven op.haar kamer slaapt ivm dreumes die hier rondloopt. Maar daadwerkelijk het bedje leeghalen met alle troep die erin ligt vind ik al te veel werk.
Bovendien moet de box dan weer omlaag, zodat dreumes daar in kan als ik baby boven in en uit bed moet halen.
Want echt, die dreumes van mij vermoord zichzelf nog een keer als ik hem even alleen achterlaat