5 Reacties

4 maanden geleden

Hi! Hier ook een peuter van 2 jaar en ik herken daardoor de uitdaging om je baby te helpen met ‘leren’ slapen :) Ik ben vanaf 6 weken al gestart met slaapjes in bed, terwijl dit achteraf gezien veel tijd en frustratie kostte. Onze dochter is nu 10 weken en merk ineens dat het stukken makkelijker gaat. Het lijkt alsof ze er nu aan toe is om ook in bedje te slapen. Echter is de flexibiliteit met draagzak ook fijn met peuter om lekker naar buiten te gaan. Ik denk dat ik daarom voortaan ongeveer 2 slaapjes in bed doe en 1 in de draagzak (of net hoe het uitkomt met wel/ niet naar buiten gaan met peuter of bijvoorbeeld een dagje weg).

4 maanden geleden

Hier ook ene peuter van bijna 2,5 en een kleintje van 10 weken. We zijn met 5 weken begonnen met de baby op bed te leggen overdag en dat lukt de ene keer beter dan de andere keer. Vaak zijn we op pad en slaapt ons zoontje in de auto, wandelwagen of draagzak. Als we thuis zijn en m'n man is ook thuis dan wil ik hem nog wel op bed leggen, maar rondom de avondspits kies ik toch vaak voor de draagzak. Gister was ik voor 't eerst alleen thuis met beide en heb ik ze beide tegelijkertijd op bed gekregen voor 't middagslaapje. Ons zoontje slaapt nog zo random op de dag, ik denk als we straks meer over zijn op duidelijk 3 dutjes per dag dat we hem dan wel meer op z'n bedje leggen, maar voor nu werkt dit prima.

4 maanden geleden

Wij zijn dagelijks nu ons zoontje 9 weken oud is aan het oefenen om hem overdags in zijn eigen kamer te leggen. Vaak helaas nog met wat huilen en veel geprobeer en korte slaapjes, terwijl het savonds laat en snachts heel goed gaat. Vooralsnog ligt ons kleintje voornamelijk beneden in de wagenbak met White noise te slapen

4 maanden geleden

Hier ook een peuter van 2,5. Baby slaapt in de wandelwagen in de voorkamer.

4 maanden geleden

Als ze zin heeft om te slapen, want soms slaapt ze de hele middag niet: Eerste ochtendslaap meestal boven in haar wiegje bij ons op de kamer. De rest van de dag beneden in de box vaak. Rond 19:00/20:00 gaat ze weer naar boven voor haar avond/nachtslaapje.