19 Reacties

4 maanden geleden

Bv is geloof ik heel vet, maar er zal vast nog een verklaring voor zijn🙈

4 maanden geleden

Van hoeveel voedingen ga je uit bij de berekening van borstvoeding? Een stuk of 8? Misschien wel meer? Ik gok dat CJG van 6 voedingen ofzo per dag uitgaat. Eigenlijk is die 165 teveel, en hou je daarmee geen rekening met de natuurlijke maaginhoud die veel meer rond die 130 cc ligt. (Ook dat vind ik veel voor een kindje van deze leeftijd maar goed 😅) 4 uur tussen een voeding laten is eigenlijk niet natuurlijk en zal je bij borstvoedingsbabys eigenlijk niet zien. Probeer zelf maar eens steeds 4 uur niet te eten haha

4 maanden geleden

Het is goed om te kijken naar het totaal. BV wordt vaker gegeven. Trouwens, Ik vind in tegenstelling tot de reactie hieronder 130cc echt niet veel. Dit drinkt mn dochter sinds dat ze 5 weken is al. KV wordt geloof ik iets minder vaak gegeven als ik kijk naar de bijsluiter op de achterkant.

4 maanden geleden

Reactie op sophie1998

Van hoeveel voedingen ga je uit bij de berekening van borstvoeding? Een stu ...
Wij zitten nu op 6 voedingen per dag, gister een keer 7 maar dat was omdat ie meer honger had. Vandaag laat hij weer langer tussen zitten. Wanneer je naar de rekensom kijkt, en uitgaat van 6 voedingen, kom je op afgerond 140 zelfs. Wij voeden op verzoek, maar ben wel benieuwd waarom je dit veel vindt? En waar zie je dat er 4 uur tussen de voedingen zit?

4 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Het is goed om te kijken naar het totaal. BV wordt vaker gegeven. Trouwens, ...
Ja hij zit er ook wat voller van heb ik het idee! Vroeg het me gewoon af, dacht dat hij dan misschien ook meer bv ging vragen maar dat lijkt niet het geval.😊 thanks voor je reactie!

4 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Bv is geloof ik heel vet, maar er zal vast nog een verklaring voor zijn🙈
Oja dat zal ook wel inderdaad!! Thanks!

4 maanden geleden

Reactie op LindyDr

Wij zitten nu op 6 voedingen per dag, gister een keer 7 maar dat was omdat ...
Met 6 voedingen op een dag is het wel logisch hoor! Vaak zit je met borstvoeding op 8-10 voedingen, zit ik nu ook niet hoor, dan kom je niet op 130 uit :) Zolang je op verzoek voed, is alles goed. Als je wil kan je dat met kv ook doen, dat je een voeding van 130/140 maakt en dan weer geeft als je kindje honger heeft

4 maanden geleden

Reactie op sophie1998

Met 6 voedingen op een dag is het wel logisch hoor! Vaak zit je met borstvo ...
Ah oké! Ja ik kolf fulltime en geef het in de fles, maar probeer er wel enige regelmaat in te houden. 's Nachts laat ie er behoorlijk wat tussen zitten, waardoor we overdag wat in te halen hebben haha. Maar op een dag als vandaag moeten we hem wel echt wakker maken voor zijn voeding. Probeer sowieso niet boven de 900cc uit te komen op een dag, maar baalde gister wel van die extra fles 😂 maar goed, je zal het maar nodig hebben...

4 maanden geleden

Ja ik kolf ook fulltime en mn dochter van 6 weken drinkt mininmaal 130cc per voeding en dan krijgt ze 6x een fles BV en 1x een fles bio geitenmelk. En tussendoor zelfs nog toetjes BV (30ml) als ze daar behoefte aan heeft.

4 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Ja ik kolf ook fulltime en mn dochter van 6 weken drinkt mininmaal 130cc pe ...
Oooh dan valt het wel mee... hoeveel kunstvoeding geef je dan? Ik vind het wel fijn dat het zo kan, haalt de druk eraf om een bepaald aantal te moeten kolven!

4 maanden geleden

Reactie op sophie1998

Van hoeveel voedingen ga je uit bij de berekening van borstvoeding? Een stu ...
Mijn bv baby laat er uit zichzelf al 6 uur tussenzitten dus ik denk dat 4 uur is niet natuurlijk niet klopt. Zelfs mijn lactatiekundige geeft aan dat het vroeg is maar wel kan....

4 maanden geleden

Reactie op Mama valkenswaard

Mijn bv baby laat er uit zichzelf al 6 uur tussenzitten dus ik denk dat 4 u ...
Overdag?

4 maanden geleden

Vandaag laat ie er hier ook zoveel tussen zitten dat ik denk dat ie 1 flesje minder gaat krijgen... is dat heel erg?

4 maanden geleden

Reactie op LindyDr

Oooh dan valt het wel mee... hoeveel kunstvoeding geef je dan? Ik vind het ...
Ik geef 1 tot 2x KV (bio geitenmelk) per dag om net als jij de druk van het fulltime kolven af te halen. Ik kan het soms niet bijhouden. Want kolven en haar de hele tijd vasthouden gaat niet. Ik geef nu 120cc (zoals op de verpakking staat) omdat ze 6 weken is maar ze geeft al aan meer te willen. Ik probeer sinds gisteren de KV als laatste avond/nacht voeding te geven omdat ik heb begrepen dat babies langer verzadigd zijn met KV. Maar moet ik dus nog uittesten ;)

4 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Ik geef 1 tot 2x KV (bio geitenmelk) per dag om net als jij de druk van het ...
Laat me even weten hoe dat ging! Ben ik ook heel benieuwd naar... waarom kies je voor geitenmelk? Of een gedwongen keuze? Gewoon interesse hoor! :)

4 maanden geleden

Reactie op sophie1998

Overdag?
Nee van 00-06 en overdag rond 10 uur (dus 4 uur) en dan in de middag om de 2 uur ongeveer. Met hier en daar langere tijden er tussen....

4 maanden geleden

Reactie op LindyDr

Laat me even weten hoe dat ging! Ben ik ook heel benieuwd naar... waarom ki ...
Ik geef geitenmelk (bij etos verkrijgbaar) omdat daar veel minder toevoegingen in zitten dan bijvoorbeeld nutrilon (ook qua lactose beter) en t is ook nog biologisch. Heb het eerst wel een week in de ochtend gegeven om te kijken hoe ze erop reageerde en dat ging goed. Als je interesse hebt dan kan je het filmpje van Joep Rovers op insta bekijken over nutrilon.

4 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Ik geef geitenmelk (bij etos verkrijgbaar) omdat daar veel minder toevoegin ...
Oh is best een goed idee dan! Ik ga me er eens in verdiepen. Hoe is het vannacht gegaan op kv?

4 maanden geleden

Reactie op LindyDr

Oh is best een goed idee dan! Ik ga me er eens in verdiepen. Hoe is het van ...
Ze had het lang volgehouden. Van 22.30 tot 04.30 uur. Het langst tot nu toe. Moet nog uitvinden of het toeval is of niet haha