21 Reacties
één maand geleden
Grote kans dat dit kan. Meeste zitjes kunnen zo goed als of zelfs volledig plat. Wij hebben m er ook al in, no problem
één maand geleden
Wij hebben gisteren een eerste testrun gedaan en dat ging enorm goed. Onze kleine kan nog niet zelfstandig zitten, maar we hadden niet het gevoel dat er veel druk op zijn lichaam gezet werd. Hij heeft zijn ogen uitgekeken! Ik zou het gewoon proberen en kijken hoe je het vindt
één maand geleden
Reactie op Marly95
Zelfde situatie: boze baby in de bak. En 70+ cm, dus de bak is ook aan de k ...
Hier ook al sinds drie maanden, kinderfysio raadde het zelfs aan aangezien hij zich kapot verveelde in de wagenbak.
één maand geleden
De minder fysio van mijn zoontje raadde dit echt af.. Ik heb vooral het probleem dat ons zoontje lang is, en hij bijna te lang raakt voor de wagenbak en we ons afvragen of hij het wel red in de wagenbak tot min 6 maanden. De fysio zei dat voor de zes maanden in een gewoon zitje echt wordt afgeraden, omdat dat niet plat genoeg is (ook in de platste stand) en dat een baby echt tot minimaal die zes maanden in de platte wagenbak moet liggen. 😅
Zelf houd ik mij dus aan dat advies.. 🤭
één maand geleden
Ik zou het gewoon doen als je kleintje niet meer tevreden is in de bak. Mijn dochtertje ging ook met 4,5 maand in het zitje omdat ze gewoonweg niet meer in de bak wilde liggen. Geen problemen mee ervaren. Mn zoontje past er niet meer lekker in (nu 5 maanden) dus ik ga de bak ook op zolder leggen en hem in het zitje houden. Hij vindt het ook veel leuker om alles te kunnen zien (uit noodzaak weleens de buggy gebruikt omdat de wieg in de auto lag die m’n man mee had haha)
één maand geleden
Hier ook al lekker in het zitje, niet helemaal horizontaal maar eentje hoger. Hij vindt het fantastisch! Zit de hele tijd te ‘oooh’ en ‘aaaah’-en 🥹
één maand geleden
Reactie op ikwordmoederx
De minder fysio van mijn zoontje raadde dit echt af.. Ik heb vooral het pro ...
Ik rek het om deze reden ook zo lang als het kan maaaar mijn oudste krijste het alleen maar uit in de bak en vanaf 3 maanden heb ik haar in zitje al gedaan. Het was of alleen maar krijsen op dit. Maxicosi op wandelwagen bestond toen nog niet. Nu doe ik ook zolang mogelijk in de bak omdat het voor lijfje dan beste is maar wel in de overtuiging als baby echt alleen maar in totaal ongemak of huilen ligt het ook niet beter is. Ik doe nu alleen nog wagen gebruiken wanneer hij moe is en gaat slapen. Wakker heb ik een boze baby in de bak. Even afwachten hoelang het zo nog werkt en of we het zo tot 6 maanden kunnen uitzingen. Nu 4.5 maanden.
één maand geleden
Reactie op T8998
Wat je ook nog kunt proberen is Tummy Time tijdens het wandelen. Mijn kindj ...
Is dat niet spannend met hobbels dat dat hoofdje dan omlaag valt? Mijn zoontje laat z’n hoofd vaak genoeg naar beneden kletteren tijdens tummy time 🥲 en tegenwoordig doet die dat expres om te proberen te tijgeren… hij is 4.5e maand nu
één maand geleden
Reactie op ikwordmoederx
Is dat niet spannend met hobbels dat dat hoofdje dan omlaag valt? Mijn zoon ...
Oh, dat herken ik niet. Dan zou ik het niet gauw doen denk ik. Die van mij houdt haar hoofdje stabiel. Als ze er zat van wordt, gaat ze liggen. Dan haal ik het kussen weg en leg ik haar op haar rug. Ik loop wel langzamer, maar ze houdt haar hoofdje, ook in het bos, dus goed rechtop.
één maand geleden
Hier echt omgebouwd hoor! Overleg gehad met het CB, omdat ons zoontje echt te lang werd. Zij gaf aan dat het meest ideale is als je kindje zo lang mogelijk ligt, maar als het niet past het gevaarlijker is dat de fontanel telkens tegen de bovenkant van de wagenbak botst (als zoontje zich afzet met voetjes aan de onderkant), dan dat een meer zittende positie een ding zou zijn voor de heupjes. Hier dus met 3,5 maand al omgebouwd. Zoontje vind het geweldig om meer te zien, stoot z'n hoofd niet meer telkens en zit er gewoon prima in!
23 dagen geleden
Mijn dochter zat met 3 maanden al in het zitje. Ze wilde alles zien en vond het liggen onderweg niks meer. Later kwam ik erachter dat het zitje pas vanaf 6 maanden zou mogen. Ze is nu 3,5 jaar en niks aan overgehouden. Dus denk als ze goed hoofdje kunnen optillen en kunnen zitten het kan. Mijn 2de, zoontje van nu 22 weken ligt nog wel, maar geeft steeds meer aan 'er bij te willen zijn /kijken'. Hij valt ook niet meer in slaap in de wagen. Toch hoop ik het nog een paar weken te rekken, vanwegen het advies van 6 maanden. Denk ook dat de ene kinderwagen wat meer ondersteuning biedt in het zitje dan de ander (die van ons weinig).
19 dagen geleden
Mijn baby begint nu ook echt heel krap in de bak te liggen. 5 maanden oud. Ik heb dus gekeken of hij er beter aan toe is in het zitje en dan plat. Maar hij is daar weer veeeel te klein voor zit echt totaal niet comfortabel. Het ziet er ook niet uit alsof hij er snel wel lekker in zal passen. Hebben meer mensen dit ? En wat is dan een goede oplossing?