8 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb een dochter van 7 weken. Tot de 6 weken heb ik in 24 uur max 4 uur tussen voedingen gelaten tot een week of 4. Daarna 4 uur overdag en max6 uur in de nacht. Je baby moet wel om de zoveel uur drinken in verband met glucose spiegel die daalt. Vanaf 6 weken alles losgelaten en houd ik alleen aan of ze plasluiersheeft poept en tevreden is

4 maanden geleden

Als ze terug op geboortegewicht zijn, goed honger signalen geven en goed groeien dan hoef je ze niet te wekken voor een voeding. Althans, dit heeft het consultatiebureau tegen ons gezegd. Volg uiteraard het advies op voor jouw kindje! Overdag laat ik sinds ze op geboortegewicht is max 4,5 uur tussen de voedingen. Puur om te voorkomen dat ze in de nacht haar voedingen gaat inhalen. In de nacht laat ik haar zo lang als ze wil. Dat kan drie uur zijn en we hebben ooit een uitschieter van 7,5 uur gehad.

4 maanden geleden

Nog een aanvullende opmerking. 4 uur wakker is wel echt lang voor een kleine baby. Ik persoonlijk zou na 1,5-2u weer de baby in slaap proberen te krijgen om te voorkomen dat ze oververmoeid raken

4 maanden geleden

Reactie op Jessara

Nog een aanvullende opmerking. 4 uur wakker is wel echt lang voor een klein ...
Dit is een fantastisch advies als je kindje ook daadwerkelijk makkelijk inslaapt 😅. Die van ons is een ramp. Is nu 3 weken, maar inslapen is echt een ding. Vrijwel niets werkt. Ze is ook echt wel eens 6 uur wakker geweest en alleen maar huilen en dan door bijna niets te troosten. Draagzak accepteert ze niet, dus ze moet dan wel worden vastgehouden. Als ze dan eindelijk slaapt, kan ik het ook niet altijd over m’n hart verkrijgen om haar wakker te maken voor de voeding, maar probeer er wel echt Max 4 uur tussen te houden overdag. Ik snap TS haar struggle. Dus ik volg even haha!

4 maanden geleden

Nog aanvullend: wij houden echt rekening met haar wakkertijden, dus wakker maken, luierwissel, flesje, even snel een beetje knuffelen en hup daarna weer naar haar bedje. Ze laat aan slaapsignalen al dan al het eea zien. We leggen haar in bedje, geven haar de speen. Echter zodra die speen uitvalt is het weer feest 😅. Op de arm wil ze ook vaak niet in slaap vallen.

4 maanden geleden

Hoi, Wij zitten hier een beetje in hetzelfde schuitje.. Mijn zoontje is ook 3weken en was bij geboorte 4220. Hij is erg hongerig en overdag komt hij vaak na 1.5 a 2uur als hij wakker is. Vorige week was hij erg onrustig en deze week kijkt hij met grote ogen in het rond en vergeet soms te slapen. Eerst sliep hij bijna van fles tot fles en nu kan hij 2x 3uur soms wakker zijn waardoor hij daarna de middag diep slaapt, of andersom als hij de ochtend geslapen heeft. Ik laat m dan wel na 4uur wakker. De tijden kloppen dan ook wel weer als hij daarvoor eerder is gekomen... Snachts komt hij om de 4 a 4.5, 3 of soms 2uur als hij in slaap valt tijdens de fles. Hoeveel voeding en flessen geven jullie op t moment?

4 maanden geleden

Vier uur is best lang inderdaad, natuurlijk probeer ik hem in slaap te helpen als hij moe is. Echter is elk kind anders, die wakkertijden zijn echt klinkklare onzin, daar is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor. Dit is mijn derde, elk kind is anders. Je hebt makkelijke slapers en moeilijke, en je hebt kindjes die een periode moeite hebben met inslapen door bijvoorbeeld krampjes, zoals mijn derde. Hij huilt trouwens niet ofzo, hij kan de slaap gewoon niet vatten.

4 maanden geleden

Ik heb mijn eerste en nu ook mijn 2e altijd overdag om de 3 uur wakker gemaakt. Ze mogen in de nachten langer slapen, maar overdag maximaal 3 uur. Werkte perfect