16 Reacties
8 dagen geleden
Mijn dochtertje is vaak 2 uur wakker voordat ik haar weer op bed doe. Ik laat haar dan 3x slapen overdag.
Maar merk wel dat het steeds meer puzellen is.
Zij slaapt vaak van 09.00 tot 10.30, van 12.30 tot 14.00 en dan nog rond 16.00 tot ongeveer 16.45
Rond 18.30 kakt ze in, wil ze de fles en gaat ze op bed. Maar ze lijkt dan nog niet moe genoeg te zijn.
Het derde slaapje laten vervallen is ook nog geen optie, want als we haar dan rond 18.30 op bed doen, dan wordt ze 45 minuten later wakker, omdat zij denkt; ik heb nog een stukje middag ..
8 dagen geleden
Reactie op GeduldigeLicht588669
Mijn dochtertje is vaak 2 uur wakker voordat ik haar weer op bed doe. Ik la ...
Wij zitten ook hierin. Soms is het 2 uur en soms 3 uur ik volg haar elke dag in haar behoefte
8 dagen geleden
Reactie op Maaike1810
Wij zitten ook hierin. Soms is het 2 uur en soms 3 uur ik volg haar elke da ...
Ja, precies. Maar kom je dan ook wel eens op twee slaapjes uit overdag?
8 dagen geleden
Ja, precies. Maar kom je dan ook wel eens op twee slaapjes uit overdag?
Ja toevallig gisteren. En vanochtend om 0530 wakker 🙈
8 dagen geleden
Wij gaan uit van 2,5 uur. Komt met het namiddagdutje helemaal niet fijn uit en laten hem geregeld na 17.00 nog namiddagdut doen.
Tussen namiddagdut en nachtslaap zit bij ons geen 3 uur, maar dat zou hij makkelijk wakker kunnen zijn.
Soms komen we op twee dutjes en dan redt hij 4 uur wakker zijn tussen laatste dutje en nachtslaap.
Het blijft een zoektocht
8 dagen geleden
Reactie op Maaike1810
Maar dat zijn van die dingen die ik echt loslaat. Dan zal ze vandaag wel drie of 4 slaapjes doen...ik merk hoe meer ik los laat hoe beter zij er ook mee omgaat.
8 dagen geleden
Reactie op Maaike1810
Oh, dat valt tegen. 😅 Maar zij snapt dus al wel dat als ze maar twee slaapjes doet, dat ze bij de derde wel gewoon de nacht in gaat. Dat is al wel fijn.
8 dagen geleden
Oh, dat valt tegen. 😅 Maar zij snapt dus al wel dat als ze maar twee slaap ...
Ja ik heb al sinds de geboorte een vast ritueel in handelingen en dat lijkt ze heel goed te begrijpen ja...wel is het dan iets onrustiger in de nacht of ochtend...
8 dagen geleden
Reactie op Maaike1810
Ja ik heb al sinds de geboorte een vast ritueel in handelingen en dat lijkt ...
Dat is hier niet anders. Ze krijgt bij ons alle flessen beneden, behalve de fles wanneer ze de nacht in gaat. Die krijgt ze boven met daarbij ook een vast ritueel.
8 dagen geleden
Dat is hier niet anders. Ze krijgt bij ons alle flessen beneden, behalve de ...
Ja precies, maar die van jou heeft die af en toe moeite met dat concept? Is de k ik ook niet heel raar hoor...
8 dagen geleden
In de ochtend wakkertijd van 2-2,5 uur, tussen ochtenddut en middagdut wakkertijd van 3-3,5 uur en wakkertijd tussen middagdut en avondslaap soms ineens 7 uur. Of hij doet geen ochtenddut en is dan van 13:30 tot 20:00 wakker. Het is hier echt goooo with te flow. Hij is gelukkig echt alllltijd vrolijk, m'n lieve mannetje.
8 dagen geleden
Reactie op Maaike1810
Ja precies, maar die van jou heeft die af en toe moeite met dat concept? I ...
Hoe bedoel je dat precies? Hoe doe jij het avond ritueel voordat ze de nacht in gaat?
8 dagen geleden
Hoe bedoel je dat precies? Hoe doe jij het avond ritueel voordat ze de nach ...
Ik kan wel begrijpen als een baby even moet leren hoe dat werkt met die slaapjes. Is niet heel gek als ze dan denken: ik doe nog een powernap ipv de nacht
ingaan.... Een vriendin van mij had dat ook met haar kindje die moet even wennen twee slaapjes en dan de nacht in bijvoorbeeld.
Volgens mij ben je prima bezig en moet je baby het even leren dat dan de nacht is.
Naar boven, Gordijnen dicht , schone luier aan, pyama aan en dan slaapzak op ons grote bed aan. Lamp dimmen naar klein, fles geven, lamp uit en naar haar eigen kamer wegleggen.
8 dagen geleden
Ik doe volgens mij geen gekke dingen alleen wat anders is, is dat ze bij ons op bed haar fles krijgt en in het donker