21 Reacties

2 maanden geleden

Ons zoontje slaapt nu ook savonds in de box vanaf een uur of 20.00 idd als we m in z'n bed leggen slaapt ie niet en is het huilen onze dochter wordt daar wakker van.. overdag daarintegen slaapt ie totaal niet in de box en moeten we m boven leggen. Onze dochter (nu 2 jaar) sliep tot een maand of 6/7 savonds in de box.. (overdag viel ze overal zomaar in slaap van speelkleed tot op ons, onze zoon echt alleen in z'n bed) op een gegeven moment merkte we aan haar dat ze onrustiger werd en probeerden we steeds vaker haar in bed te leggen wat goed ging. Wij kijken het aan en zien wel wanneer we gaan beginnen met een echt bedtijd ritme/avondritueel. Misschien heb je hier helemaal niks aan omdat je vraagt naar een bedtijd maar er is hier dus herkenning van het slapen in de box savonds. En het is in mij ogen dus helemaal niet erg om nog geen vaste bedtijd te hebben

2 maanden geleden

Mijn dochter is 3 maanden en ben met 6 weken begonnen om overdag in haar ledikantje te laten slapen . Dit heeft ook echt wel een tijd geduurd voordat ze dit ook ‘structureel ‘ ging doen. Ik heb haar eerst overdag er een paar keer ingelegd om der gewoon er in te laten spelen. De eerste week dat we het echt gingen oefenen ging ze ook vaak huilen en heb ik een half uurtje de tijd genomen om elke keer speentje te brengen, liedje te zingen ect. Als het na dat half uurtje nog niet gelukt was nam ik haar weer mee naar beneden. Zo kon ze toch wel wennen en bouwde we het eigenlijk een soort op. De eerste weken waren erg rommelig en lukte het vaak niet dan wel. Maar ik merkte dat opgegeven moment toch de vructhen afwerpte. Nu slaapt ze over het algemeen tussen 20.00/20.30 Toevallig ging het vandaag ook weer wat lastiger en had ik het idee dat ze te moe was om zelf in slaap te komen. In heb haar in m’n armen gewiegd en meteen in der bedje gelegd toen ze sliep. Ze ging beter slapen sinds ik de white nose had aangeschaft en ik der in een slaapzakje ging doen. Nu weet ze ook door ons vaste ritme ‘s avonds met omkleden, gordijnen dicht doen en boekje lezen dat ze naaar haar bedje toe gaat.

2 maanden geleden

Reactie op MamaSann

Ons zoontje slaapt nu ook savonds in de box vanaf een uur of 20.00 idd als ...
Dankjewel voor je bericht! Vanaf volgende week moet ik weer werken en vanaf oktober gaat zij naar de opvang. Ik hoop dat ik dan een vast ritme met haar heb. Eigenlijk heb ik helemaal niet echt een ritme met haar. Ze krijgt overdag wel om de 3.5 a 4 uur de fles. Maar niet smorgens om een bepaalde tijd, meestal komt ze rond 8 uur maar ook soms later. Soms voel ik me hier best slecht door, het is me eerste kindje en ben erg zoekende. En vaak hebben mensen "goed bedoelde adviezen" zoals: je moet haar wel een bedtijd geven hoor, anders krijg je er problemen mee. En volgens iedereen moet ze ook op haar eigen kamer in haar ledikant slapen 's nachts. Ze slaapt nu in een co sleeper naast mij, en ik ben van plan om dit nog wel even vol te houden. Ik vind het heerlijk dat ze zo dicht bij me slaapt. Het liefst bij mij in bed maar dat vind ik eng. Het is dat mijn partner me tegen hield maar ik was al van plan om haar ledikant op onze slaapkamer te zetten 😜 ze mag tot ongeveer een half jaar in haar cosleeper, dan gaat ze er niet meer inpassen. Maar ik moet er niet aan denken dat zij dan op haar eigen kamer moet.... maar ik heb dus nog even de tijd om me vriend over te halen 🤣

2 maanden geleden

Overdag dutjes in z'n ledikant doet hij sinds hij 5 weken was (is nu 16 weken). 's Avonds heeft hij tot hij 14 weken was beneden geslapen. In de avond accepteerde hij het gewoon niet - of het lukte niet, of hij werd na 1 slaapcyclus weer wakker en was de rest van de avond niet te genieten. Hij was er duidelijk nog niet aan toe. Tot hij uit zichzelf ineens vroeger wakker werd in de ochtend (tussen 7:30-8:30 i.p.v. tussen 9:30-10:30) en hij sindsdien ook in de avond echt heeeeel diep in slaap viel op mij. Als we dan naar bed gingen, werd hij wakker van het verplaatsen en was toen weer woedend daar om 😅. Toen ben ik hem in de avond weer in z'n bedje gaan leggen en bleef hij slapen tot de eerste voeding in de nacht. Hij gaat nu naar bed tussen 19:00-20:15, afhankelijk hoe de dag verliep en hoe moe hij is. Dat ging dus eigenlijk vanzelf doordat hij dit zelf aangaf.

2 maanden geleden

Onze kleine meid van 15 weken gaat tussen 17:00/18:00 naar bed en slaapt tot 05:00/06:00 in het ledikantje op hawr eigen kwamer. Overdag zijn haar dutjes steeds maar max 45min dus rond 17:00 is haar batterijtje ook wel echt op en gaat ze beginnen aan haar nacht. Wij hebben hier niet iets speciaals voor gedaan eerlijk gezegd, het moment dat ze snachts kwam verlegde ze zelf steeds wat verder. Dus sorry geen gouden tip en twijfelde eerst ook vaak of het niet te vroeg is maar zij gaat hier lekker op en wij daardoor ook🥰.

2 maanden geleden

We zijn eerst gestart met overdag gewoon op de bank slapen of in de box, nu sinds 1,5 maand ook overdag verplaatst naar een donkere kamer (de co-sleeper in onze kamer). Snel daarna zijn we gestart met overdag slaapjes in haar eigen kamer (ook donkere kamer). Inmiddels slaapt ze hier ook ‘s nachts en veel beter. Ze werd vaak ‘wakker’ als ik naar bed ging. Dan werd ze heel onrustig. Nu kan ze gewoon lekker doorslapen. Wij doen een ritueeltje van bad, pyjama, drinken, voorlezen en naar bed. Drinken en voorlezen doen we dan in haar bedje. Daarnaast slaapt ze bij ons altijd in haar nestje (zonder hoge randen, dus het is meer een soort matrasje, ze kan er niet in stikken), die heeft ze al sinds ze geboren is. Zonder slaapt ze veel onrustiger. Misschien kunnen jullie iets uit de box mee verplaatsen naar haar bed? Bij ons is de box alleen nog om te ‘spelen’. Geen slaapplek meer.

2 maanden geleden

Reactie op Renaissance

We zijn eerst gestart met overdag gewoon op de bank slapen of in de box, nu ...
Oh ze is nu 4 maanden trouwens.

2 maanden geleden

Reactie op Renaissance

Oh ze is nu 4 maanden trouwens.
Sorry nog een toevoeging, ze slaapt bij ons ongeveer van 7 tot 7 (soms half uur eerder/later).

2 maanden geleden

Reactie op S1994-

Dankjewel voor je bericht! Vanaf volgende week moet ik weer werken en van ...
Wat ik wel fijn vind en wat wel handig is om mee te beginnen voordat je moet gaan werken is een vaste tijd om de dag te beginnen. Bij ons is dat doordeweeks 7.00u in het weekend laten we het wel een beetje gaan. Maar meestal wordt hij zelf tussen 7.00 en 7.30 wakker. Met een bepaalde bedtijd heb ik ook niet zo veel. Wel zorg ik er voor dat hij overdag niet te veel slaapt. Meestal is t 45 min tot 1,5 uur. Uitzondering is 2 uur. Maar dan maak ik m ook wel wakker. Als jij het fijn vind dat ze in de cosleeper of evt straks in d'r ledikant naast je slaapt lekker doen! Ik werd zelf gek van het gepuf en gekreun van m'n zoontje en hij en ik slapen nu beide beter sinds hij snachts in z'n eigen kamer slaapt. Voel je absoluut niet slecht over dingen! Als jij het doet op de manier waarop jij en je partner denken dat het goed is is het ook goed! Iedereen heeft een mening over hoe dingen "moeten" en iedereen doet het anders 😉

2 maanden geleden

Onze dochter is nu bijna 12 weken en moet volgende week woensdag weer werken. Ze slaapt nu iets meer dan een week in haar eigen kamer. Ben eerst begonnen met middag dutjes in haar eigen kamer. In de avond gaat ze tussen 19:00-20:00 na bed. Soms duurt het even voordat ze slaapt. Via de babyfoon kun je ook liedjes afspelen in de slaapkamer, dat werkt vaak wel goed!

2 maanden geleden

Reactie op S1994-

Dankjewel voor je bericht! Vanaf volgende week moet ik weer werken en van ...
Oh zo herkenbaar die goed bedoelde adviezen 😂 ik herken het echt je verhaal. Voel je vooral niet slecht je volgt je kleine meisje gewoon en dat is juist hardstikke goed! En het is toch heerlijk om haar lekker naast je te hebben in de co sleeper. Wist je dat wij in de “westerse” wereld juist de enige zijn die hun kindje al snel in hun eigen ledikantje in een eigen kamer laten slapen en dat de rest van de wereld gewoon samen slaapt met hun kindje. Het is juist de natuur om je kindje zo dicht bij je te hebben. Heb er zoveel boeken over gelezen, het is het beste wat er is dus volg je gevoel daar in! Mijn zoontje begint ‘s avonds merk ik nu moe te worden rond 19.00/19.30 dus begin ik met de laatste borstvoeding en dat duurt een uur en dan breng ik hem naar boven in de cosleeper, ‘s nachts word die wakker en dan heb ik geen zin in gedoe om hem in slaap te krijgen of iets en ligt die lekker op mij of naast mij in bed. Het is echt de moeder natuur en instinct dat je niet op je kind gaat liggen. Vond het eerst ook eng en heb er toen veel over gelezen over veilig samen slapen. Heerlijk vind ik het hij maakt mij sochtends wakker met z’n getrappel en gebrabbel en dan kijk ik hem aan en g eerste wat ik zie is een hele dikke glimlach en dan smelt ik helemaal weg🥹😍 misg moet je er eens over gaan lezen! Al m’n vriendinnen hebben het ook gedaan en al hun kindjes zijn uiteindelijk gewoon in eigen bedje in eigen kamer gaan slapen zonder problemen, ging eigenlijk vanzelf hoor ik van ze allemaal.. lekker je eigen gevoel volgen en die “goed bedoelde adviezen” lekker ene oor in en andere eruit. En misg als tip proberen om die laatste fles van 22.00 elke dag iets eerder te geven, eerst kwartiertje en dat een paar dagen volhouden en dan weer iets eerder.. misg dat dat geleidelijk gaat werken dat ze steeds wat eerder naar bed gaat. Onthou je doet het super goed lieve mama 🥰

2 maanden geleden

Hier gaat ze na de fles van 19.00 naar haar eigen bed en dan krijgt ze in de ochtend rond 8.00 weer een fles. Ze is vandaag 13weken oud

2 maanden geleden

Reactie op bbgrlkl

Hier gaat ze na de fles van 19.00 naar haar eigen bed en dan krijgt ze in d ...
Wat heeeerlijk! Hier wil ik ook graag naar toe. M’n dochter drinkt om 19.00 de fles en gaat rond 20.00 naar bed. Helaas moet ik haar nog wakker maken om 23.00 en dan komt ze de volgende ochtend weer om 06.00.. die 06.00 vind ik niet zo erg maar die van 23.00 vind ik minder nu ik volgende week weer moet werken. Heb al wat dingen geprobeerd maar tot nu toe werkt nog niks en houdt ze dit schema aan.

2 maanden geleden

De baby’s die in de box slapen eh..jullie leggen ze er in en dan slapen ze zelf 2 uur lang? Want ik kan mij dit echt niet inbeelden?! Zelf ben ik namelijk bij elk slaapje heel lang bezig met sussen, wiegen etc in een stille donkere kamer en moet er dan bij blijven liggen wil ik dat ze langer dan 20 min slaapt

2 maanden geleden

Reactie op Aaa2021

De baby’s die in de box slapen eh..jullie leggen ze er in en dan slapen ze ...
Ja meestal slaapt m'n zoontje 2/3 uur in de box idd.. vanaf een uurtje of 20.00/20.30.. soms vallen m'n man en ik op de bank in slaap en worden we 00.30 pas wakker van hem .. maar het gebeurd soms ook dat m'n zoontje 21.30 al begint te knorren en wakker wordt.. dan moet ik m bij me houden en slaapt ie verder

2 maanden geleden

Reactie op Aaa2021

Ik heb echt precies t zelfde 😅😂 maar er zijn dus baby’s die je weglegt en gaan slapen.. helaas kan ik hier niet over meepraten

2 maanden geleden

Mijn jongste ging eerst rond 20u nasr bed maar nu tegelijk met mn oudste rond 19u. Dan nog een droomvoeding rond 22u op de slaapkamer.

2 maanden geleden

Reactie op Aaa2021

hier ook niet hoor, je bent niet gek 🫣. Allebei mijn kinderen zijn moeilijke slapers, die slapen nergens tenzij je ze eeuwig hebt gewiegd en gesust en dan eigenlijk gewoon vasthouden 🤣. Zelfs in de auto blijven de oogjes uren open …

2 maanden geleden

Reactie op Aaa2021

Hier gaat het wel precies zoals je zegt 🫣 Zelfs door al het getetter van haar grote broer heen. Hebben we echt geluk mee hoor.. Ons zoontje was absoluut niet zo, die moest ook gewiegd worden en de box stond er voor de sier! Ik geloof erin dat je er geluk mee moet hebben, want ieder kind is anders! Zo hebben wij het in ieder geval ervaren

2 maanden geleden

Mijn baby is nu 13 weken en ik probeer hem te volgen. Tussen zijn slaapjes zit meestal 1.5 uur overdag en hij drinkt ook nog echt elke 2.5/3 uur bv. Meestal is hij rond 20.00 moe en voed ik hem in slaap. Maar soms is het pas rond 22.30 of duurt dat voeden mega lang en wordt hij wakker er moet huilen als ik hem van ons bed naar de cosleeper verplaats. Hij is ons enige kindje en ik heb nog verlof dus ik laat een ritme los want denk dat dat bij mij onnodige frustratie op levert