10 Reacties

3 maanden geleden

hier hetzelfde dus ik volg even. ook echt enorme stink poep…

3 maanden geleden

Mijn zus kreeg met 2 maanden tandjes. Sommige babies worden zelfs geboren met tandjes. Het is dus wel vroeg... maar het kan zeker. Andere tekenen dat het tandjes kunnen zijn, zijn aan de oortjes zitten, rode wangetjes, luieruitslag, verhoging.

3 maanden geleden

Hier hetzelfde, ik volg ook even

3 maanden geleden

Ik heb in een ander bericht gelezen dat dit ook gewoon kan horen bij het ontdekken van de handen en ontwikkelen van de mondmotoriek. Misschien is het huilen bij het bijten juist het onwennige van de nieuwe ervaring? Vind hij het gevoel aan zijn tandvlees niet fijn, ik bedenk maar eens iets… die van ons 10 weken blaast bellen, kwijlt hierbij en heeft sinds twee dagen zijn duim gevonden.

3 maanden geleden

Dit hoort ook bij het ontdekken van de handen. Mijn eerste dochter kreeg pas tandjes na haar 1e verjaardag.

3 maanden geleden

Reactie op n_babyvr

hier hetzelfde dus ik volg even. ook echt enorme stink poep…
Hier ook veel hele dunne stink poep. Ben benieuwd. Hoop dat de tandjes nog even op zich laten wachten😉

3 maanden geleden

Mijn zoontje is 9 weken en zijn eerste tand komt zichtbaar door. Hij lijkt er nog niet veel last van te hebben, alleen veel kwijlen en misschien want hangeriger en vaker drinken. Maar hij zit ook in z’n tweede sprong

3 maanden geleden

Ik volgde deze topic even omdat ons meisje van 12 weken precies het zelfde had maar dan zonder het huilen. Vandaag is er een wit puntje zichtbaar en voelbaar. Het eerste tandje komt er dus echt aan hier😅

3 maanden geleden

Dat kwijlen en op handjes bijten/sabbelen is ook echt iets wat bij deze leeftijd hoort! Maar het zou zeker kunnen. Mijn oudste was 4 maanden bij z’n eerste tandje en had z’n volledige gebit al voordat hij 2 jaar oud was. Laat je baby het toe dat je in z’n mondje kijkt? Dan zou je eens kunnen kijken of je een bultje onder zijn tandvlees ziet. Vaak kleurt de huid eromheen een beetje blauw/rood/wit van de druk als we echt bijna een tandje aan zit te komen. Meestal komen de onderste twee snijtanden het eerste, dus daar zou je extra op kunnen letten!

één maand geleden

Bij ons waren het toch nog niet de tandjes! Nu bijna 19 weken en nog niks te zien. Voel wel iets scherps onder het tandvlees.