19 Reacties

2 maanden geleden

Herkenbaar! Denk eerder gewoon geborgenheid..

2 maanden geleden

Reactie op l1998

Herkenbaar! Denk eerder gewoon geborgenheid..
ja dat denk ik ook en huid honger ofzo gewoon constant dat bij je willen zijn.. wat niet erg is, maar soms zo zwaar….

2 maanden geleden

Heb t namelijk nagevraagd bij t consultatiebureau. Mijn baby ligt de hele dag aan de borst. Ik zeg zou hij zo’n dorst hebben? Neeee zei ze.. gewoon geborgenheid en bij je willen zijn. Proberen toch af te leiden was de tip en misschien meer met papa optrekken ivm jouw geur wat ze doet herinneren aan de borst.

2 maanden geleden

Reactie op l1998

Heb t namelijk nagevraagd bij t consultatiebureau. Mijn baby ligt de hele d ...
ja klopt idd! oké dankje voor de tip

2 maanden geleden

Het consultatiebureau gaf aan mij aan dat je niet onder de 5 voedingen binnen 24 uur mag zitten met borstvoeding. Dus misschien toch nog een voeding extra nodig?

2 maanden geleden

Ik vind vier voedingen ook wel aan de weinige kant. 5-6 zou wat meer gangbaar zijn. Daarnaast kan het inderdaad ook zuigbehoefte zijn. Kijken of een speentje helpt. Bij ons helpt op de pink zuigen. Maar dat is ook niet altijd een praktische gewoonte

2 maanden geleden

4 voedingen? Wij zitten gemiddeld op 8 a 10 voedingen per dag (wordt ik overigens soms knettergek van 🫣). Ik denk dat je je kindje wel vaker mag voeden hoor, over het algemeen kunnen ze zelf heel goed aangeven wanneer het genoeg is. Misschien als er iets minder tijd tussen de voedingen zit dat hij/zij ook sneller klaar is? Ik vind de signalen overigens ook heeeel lastig hoor, daar in ben je niet alleen. Het blijft moeilijk in te schatten wat ze nou precies willen/nodig hebben maar toch meestal onbewust weet je het heel goed en dat is dan ook het juiste ❤️

2 maanden geleden

8 tot 12 voedingen per dag is het eerste jaar heel normaal bij borstvoeding, volgens de drie lactatiekundigen waar ik contact mee heb gehad. 4 lijkt me dus wel heeeeeeel weinig eerlijk gezegd

2 maanden geleden

Ik voed op verzoek maar toch overdag echt om de 2.5 a 3 uur. Snachts zit er max 5 uur tussen. Hij drinkt tussen de 7 en 20 minuten.

2 maanden geleden

Hier ook borstvoeding met enorm veel productie, maar 4x is echt weinig!! Wij zitten aan 5 a 6 keer en is volgens mij al weinig zat maar ik doe niks op schema alles op verzoek

2 maanden geleden

4 voedingen is echt genoeg voor m’n kindje 🤭 ik voed op verzoek maar er is nu zoveel ritme dat hij dus zelf de tijden komt van het ritme. tuurlijk komt er wel is een extra voeding overdag bij en soms meld hij zich overdag om de 2/3 uur (ook omdat hij ‘s nachts doorslaapt) maar ik heb contact gehad met mijn lactatiekundige en die zegt dat hij voldoende krijgt aangezien ik ook die overproductie heb. hij doet dus wat langer over een voeding maar heeft dan ook genoeg voor de komende 4 uur. ‘s nachts dus doorslapen. hij is inmiddels ook 8,3 kilo

2 maanden geleden

Reactie op Elm0

Ik voed op verzoek maar toch overdag echt om de 2.5 a 3 uur. Snachts zit er ...
hier wel echt lang aan de borst. vandaar dat ie ook genoeg heeft gehad. en pas na 4 uur zichzelf meld. alles op verzoek

2 maanden geleden

Reactie op Esmee1808

Hier ook borstvoeding met enorm veel productie, maar 4x is echt weinig!! Wi ...
hij heeft z’n eigen schema zo gemaakt en voor hem is 4 keer meer dan voldoende 😊 hij drinkt wat langer en komt op verzoek maar dan dus om de 4 uur behalve ‘s nachts

2 maanden geleden

Reactie op mama2kindjes

8 tot 12 voedingen per dag is het eerste jaar heel normaal bij borstvoeding ...
als hij er genoeg aan heeft? en hij bied zich aan wanneer hij honger heeft. sommige dagen meld hij zich ook om de 2/3 uur maar vaak dus volgens zijn eigen “schema” hij bepaalt wanneer hij honger heeft. en hij weegt 8,3 kilo dus hij drinkt veel maar is dan ook wel echt verzadigd.

2 maanden geleden

Reactie op Sunnytina

4 voedingen? Wij zitten gemiddeld op 8 a 10 voedingen per dag (wordt ik ov ...
ja klopt idd! ik probeer het ook vaak overdag in kleine delen dus dan 2 uur later weer te voeden alleen hij word daar zo agressief van en valt dan niet te foppen met z’n speen. terwijl andere momenten dat weer wel lukt. idd die signalen zijn soms zo lastig

2 maanden geleden

Reactie op Meibaby2024

Het consultatiebureau gaf aan mij aan dat je niet onder de 5 voedingen binn ...
ja soms meld hij zich vaker overdag om de 2/3 uur behalve ‘s nachts

2 maanden geleden

Ik zit op 5, baby 12 weken. De laatste voeding slaapt hij altijd dus denk dat ik die na de 3 maanden ook laat vallen. Denk dat hij die voeding toch niet zoveel drinkt eigenlijk.

2 maanden geleden

Hier ook maar 5 voedingen per 24u hoor met BV. Drinkt dan wel bijna 200cc per keer kwam ik achter nu ik kolf voor mijn werk. Drinkt dus ook grote hoeveelheden in één keer en groeit als kool!

2 maanden geleden

Hier ook bv en nu gemiddeld 6-8 voedingen per dag. Ik voel eigenlijk precies wanneer ze genoeg gehad heeft. Dan gaat ze van actief drinken naar "zachtjes" sabbelen/zuigen. Ze slikt dan ook niet meer zo vaak omdat ze niet echt meer drinkt. Op dat moment weet ik dus dat ze geen honger meer heeft. Ik haal haar dan van de borst af en meestal pakt ze dan haar duim of mijn vinger om nog even aan haar zuigbehoefte te voldoen.