34 Reacties

één maand geleden

Heb je al white noise geprobeerd? Misschien dat dat werkt? En pakt ze een speentje? Misschien een knuffeltje voor de geborgen heid? Of misschien een buikslaper ?

één maand geleden

Ik denk dat je zeker niet aan jezelf moet twijfelen, je doet onwijs je best zo te lezen ❤️‍🩹 en ja mega pittig! Heb je eens geprobeerd om haar weg te leggen op haar zij?

één maand geleden

Ja, sommige kindjes zijn hele moeilijke slapers. Helaas had mijn collega ook zulke kinderen. Ik moet zeggen dat ik mijn zoontje nog steeds inbaker, onder nunki lakentje en onder een dekentje die ik ook nog eens heel strak instop. Doe ik dit niet, dan ben ik ook geregeld de lul. De mijne pakt ook moeilijk flesjes, dus ik ben ook voor iedere nachtsessie de pineut. Hij weigerde tot vorige week ook speentjes. Dus blijven proberen??? Nu pakt hij 1 speentje wel soms. Deze geef ik snel als ik hem loskoppel van de borst en dan snel instoppen in bed en speen erin. Dan sabbelt hij een paar keer en valt weer weg. Maar sowieso je doet niets fout! Je hebt nou eenmaal lastige en makkelijke slapers.

één maand geleden

En heb je ook al verschillende speentjes uitgeprobeerd? Die van mij pakte eerst ook geen speen(difrax) maar wel bibs nu. Je hebt ook merken die echt op een tepel lijken/voelen, misschien is dat wel iets gezien ze van de borst wel rustig wordt.

één maand geleden

Het is misschien niet het beste advies, maar wellicht kun je proberen of ze haar duim wel wil? Onze oudste weigerde ook elke speen en wilde alleen de borst of onze vinger als troost. Onze dochter heeft uit zichzelf het duimen ontdekt en heeft dus geen vinger of borst nodig als troost. Spenen weigert ze allemaal. Dus dit is niet ideaal, maar wel fijn dat ze zichzelf kan troosten. Verder doe je het echt goed hoor! Probeer daar niet aan te twijfelen. Sommige kindjes zijn nou eenmaal slechte slapers, hoe goed je je best ook doet. En dat is ontzettend zwaar. Heb je trouwens al verschillende flessen geprobeerd? En eerst de flesspeen warm maken? En lopend voeden? Het duurde hier ook een paar weken voordat ze de fles accepteerde. En heeft ze het niet toevallig koud? Wij hebben blijkbaar een koukleum en als ik haar niet warm genoeg aankleed is ze elke 2 uur sowieso wakker 's avonds en 's nachts. Ondanks dat het op haar kamer nog 21 graden is. (Nee ze heeft het niet te warm, dat houd ik goed in de gaten) En heb je overdag al de draagzak geprobeerd? Wellicht dat ze dan wat langer/beter slaapt. Dochter doet dutjes van maximaal 45 minuten in bed, maar in de draagzak wil ze nog wel eens langer slapen.

één maand geleden

Dank jullie wel lieve mamas voor jullie steunende reacties en tips!

één maand geleden

Reactie op 12april2023

Heb je al white noise geprobeerd? Misschien dat dat werkt? En pakt ze een s ...
White noise doe ik idd en speentjes aantal merken geprobeerd tot 3,5 maand, ze krijgt er kokhalsneigingdn of ze spuugt het gwn uit. Knuffeltje vind ik zeker proberen waard maar heb al 2x tijdens spelen in de box gehad dar ze het het doekje over haar hele gezicht deed en het dan niet zelf wegtrok. Ik durft dit dus niet goed aan voor de nacht. Buikslapen idem dito, zijslaper heb ik wel geprobeerd en dan met handdoeken dat ze niet doorrolt, dit gaat wel beter dan rugslapen. Heeft helaas niet effect op het vaak/ snel wakker worden, maar ik kan haar wel sneller slapend neerleggen als ik haar op hij zij leg

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Ik denk dat je zeker niet aan jezelf moet twijfelen, je doet onwijs je best ...
Yes zie vorige reactie, dit had ik per toeval ontdekt maar helpt wel echt met makkelijker neerleggen. Ze wordt alleen nog steeds snel wakker na een cyclus

één maand geleden

Reactie op Oltia

Ja, sommige kindjes zijn hele moeilijke slapers. Helaas had mijn collega oo ...
Hoe oud is jouw baby? Ik heb tot 3,5 mnd speentje geprobeerd en daarna opgegeven. Heb je verschillende merken geprobeerd? Welke pakt jouw kleine nu? Ik ben dus ook bang dat het geen fase is maar gewoon nu eenmaal zo is en dat het dus nog heel lang kan gaan duren voordat het beter wordt. Vooral omdat het sinds de geboorte eigenlijk alleen maar minder goed is gegaan. Vaak zie je die newborn fase die struggles met slapen en daarna gaan ze steeds dieper en langer slapen. Bij mij is het juist omgekeerd en worden de slaapjes steeds korter en moelijker

één maand geleden

Wat ontzettend lastig! Hier ook geen makkelijke slapers. Peuter sliep ook pas met 2jr door en baby moet ik ook in slaap wiegen met wisselend succes. Hij is ook 4,5 maand en moest ook weinig van speentjes weten. Ik ben deze toch elke keer aan blijven bieden en sindskort pakt hij ze toch geregeld. Je frustratie in de nachten herken ik ook.. Soms denk ik echt dat ik gek word als hij dan weer 1,5 uur aan het keten is. Maar hij kan gelukkig wel meerdere uren achter elkaar slapen als hij eenmaal slaapt. Hij ligt graag op zijn zij. Misschien kun je eens proberen of een zijslaapkussen werkt?

één maand geleden

Reactie op Sallyyy

White noise doe ik idd en speentjes aantal merken geprobeerd tot 3,5 maand, ...
Ik haal het knuffeltje altijd weg als ze inslaap is gevallen. Gebruik het voor het inslapen. Misschien zou je ook het bedje wat rechter kunnen zetten? Mijn dochtertje werd ook wakker omdat de melk terug liep. Misschien heeft de daar last van als ze plat licht op haar rug? Mijn baby pakte het speentje ook niet en ging oom kokhalze alleen de avent 0-6 maanden pakt ze. Ik las op borstvoedings forums dat meer baby’s alleen deze pakken. Weet niet of je die al geprobeerd hebt. Het is soms zo zoeken met die kleine frummels!

één maand geleden

Reactie op Milanani

En heb je ook al verschillende speentjes uitgeprobeerd? Die van mij pakte ...
Yes ik heb difrax, curaprox, Phillips avent en nog eentje van plhllips geprobeerd (zo eentje waar je ook je vinger in kan steken). Ze wil er helaas niks vsn weten

één maand geleden

Qua speentjes weigert mijn zoon ook alles. Tot ik de Suavinex essence speen kocht op aanraden van de lactatie deskundige…. TOP DING! Vanaf het moment dat de speen de lipjes raakte van m’n zoontje, accepteert hij het en is het eigenlijk een heel veel meer tevreden baby! Misschien pakt jouw zoon deze speen wel? Het is de meest platte kop die er is zei die vrouw en dat doet denken aan de tepel bij een baby 😁 zijn goedkoop dus het proberen waard… https://www.mamaloes.nl/suavinex-essence-reversible-green-0-6m-silicone-fopspeen-sxsep10081696/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwkdO0BhDxARIsANkNcreyGWcv6mVy80CXyR2C6Sshz_Y-VsxCexv2jpy49XOqdS4Uyrl1GBgaAl-JEALw_wcB

één maand geleden

Mijn zoon is nu 4,5 maand, hij pakt sinds een week dus ineens deze speen

één maand geleden

Reactie op Oltia

Mijn zoon is nu 4,5 maand, hij pakt sinds een week dus ineens deze speen
Oh ja en de speen opwarmen voordat je hem geeft. inmiddels doe ik dat door gewoon zelf er even op te zuigen voordat ik hem geef 😅

één maand geleden

Mijn dochter slaapt ook bij hoge uitzondering langer dan 3 uur achter elkaar en krijg ik ook alleen maar stil met de borst.. dus dat herken ik zeker!

één maand geleden

En ze weigerde ook spenen, nu werkt de medela soft silicone gelukkig

één maand geleden

Reactie op Lisa1320

Het is misschien niet het beste advies, maar wellicht kun je proberen of ze ...
Wat fijn dat je dochter zichzelf kan troosten nu. Snap wel wat je bedoelt, duimen schijnt lastiger af te leren zijn dan een speen. Maar kan me ook voorstellen dat dit een zorg voor later is als je nu kampt met manieren om je kind te sussen. Qua flessen pakte ze de eerste paar weken de phillips avent prima en dronk haar flessen leeg. Toen heb een week of 4 geen fles gegeven omdat ik geen tijd om te kolven(zomervakantie, peutel was fulltime thuis, man was weer begonnen met werken na verlof) en daarna ging het mis en wilde ze geen fles meer. Ik ben nu aan het oefenen met de lansinoh obv positieve ervaringen op dit forum en heb ook nog een MAM fles gekocht als 3e optie mocht deze ook niet werken maar wil het even een weekje aankijken voor ik weer een nieuw merk probeer. We warmen de melk goed op voor we het geven. Wat betreft koud hebben snachts dit ga ik eens testen. Misschien dat een extra laagje goed werkt! Draagzak heb ik ook gedaan thuis, merkte niet heel veel verschil maar dat komt ook omdat ik dan bij mn zoontje ben en die speelt nogal wild soms en maakte harde geluiden bij het spelen waar zij weer van schrikt. Buiten lopen in draagzak werkt wel iets beter maar dat moet maar net zo uitkomen dat ik naar buiten kan rondom haar slaapje. We gaan binnenkort verhuizen naar een grotere woning en dan gaat ze meteen naar haar eigen kamer. Ik hoop echt dat dit voor de nachten nog wat verschil kan gaan maken als ze niet naast me ligt. Thnx voor je tips!

één maand geleden

Reactie op ikwordmoederx

Qua speentjes weigert mijn zoon ook alles. Tot ik de Suavinex essence speen ...
Oh wat goed!! Ik ga het zeker proberen al is het alleen maar voor het inslapen dan ben ik al heel blij!

één maand geleden

Hoe stop je haar in? Ik heb hier een deken die ik heel kort opmaak, of evt een nunki laken? Zodat ze zich geborgen voelt? Ik heb het idee dat ze hier langer slaapt als ik dat doe