24 Reacties
4 maanden geleden
Ik heb geen tips helaas want mijn kleine is maar een korte wakkertijd maar een heeeele lange inslaaptijd dus toen ik zag in je 4e zin ‘even kletsen en spelen en dan valt ze langzaam in slaap’ bedoel je dan dat ze vanzelf in slaap valt zonder hulp? 😱 Als dit zo is: wat is je geheim???
4 maanden geleden
Hier ook aan het ontdekken hoe haar te vermaken. Laatste tijd zet ik haar in Stokke babynestje en dan naast mij in de keuken of aan tafel als we gaan eten of als ik zelf even handen vrij wil. Kan ik tegen haar kletsen en ziet ze mij. Nu heb ik zo een nijntje wagenspanner op gezet.
Vandaag muziekdoos gekocht, vanmiddag dat uitproberen. Contrastboekjes ‘lezen’ doe ik ook bijna dagelijks.
4 maanden geleden
Wij hebben op de grond een babygym. Die heeft speeltjes, muziek en lichtjes. Daar kan ze echt wel een goed half uur onder liggen. Ze slaat dan tegen de speeltjes aan en houdt alle lichtjes in de gaten. Misschien is dat wat. Wij hebben deze:
4 maanden geleden
Dingen die wij doen: wandelen in draagzak of wagen, of in onze armen door huis en dan dingen aanwijzen
Op de bank chillen en zingen of met haar “praten” 😂 vindt ze super leuk
Boekjes lezen
Ik wissel af met in de wipstoel zitten, dan even in de box liggen of ik maak een zitje voor haar op de bank. Boven de box hangt een mobiel met muziek die ze geweldig vindt
Boekje laten volgen met de ogen
Bij het verschonen beweeg ik haar beentjes en maak ik er ook een show van
Ik doe haar ook weleens overdag in bad (in de avond is ze te moe en vindt ze dat niet chill)
Boven de wipstoel hangt ook zo n boog met diertjes want die is van little dutch!
4 maanden geleden
Reactie op Sallyyy
Ik heb geen tips helaas want mijn kleine is maar een korte wakkertijd maar ...
Ja echt, deel je geheim met ons! 🙈
4 maanden geleden
Nou trouwens, inslapen is niet zozeer het probleem… Maar ze schrikt weer wakker vaak na 5-10 minuten. Zojuist werd ze zelf wakker van haar eigen scheet 🤣
4 maanden geleden
Wij doen ook veel ‘tummy time’ op het IKEA kussen. Dat houdt ze steeds een beetje langer vol. (Zie foto van mijn dochter) Het kost haar ook veel energie, dus vaak is ze daarna moe. Ze is zeer alert en wil veel mee krijgen. Als ze echt de rust niet in de kont krijgt, helpt een badje hier ook heel goed.
Hier zijn de zwart/wit plaatjes ook populair, boekje lezen (en dan draai ik ook steeds het boek om het plaatje te laten zien. Bij ons kan de rand rondom haar hoofd in de kinderwagen omhoog (fox 5), kan ze lekker naar buiten kijken (dat vind ze heel leuk en doet ze ook, als ik stop met lopen en ze moet te lang naar hetzelfde kijken gaat ze miepen 😆).
Gisteren heb ik haar voor het eerst een rammelaar gegeven in haar hand. Toen ze hem doorhad, kreeg ze helemaal grote ogen en probeerde ze hem in haar mond te doen 😂. Mijn dochter is wel bijna 12 weken, per week vind ik het leuker worden wat je kan doen.
4 maanden geleden
Naast alle genoemde dingen, nog wat opties waarbij het mes snijdt aan 2 kanten :-)
De was. We legde onze dochter altijd onder het wasrek met droge was vanaf een week of 10. Het rek hing laag en daar kon ze dan lekker bij voor wat beweging boven haar en ze trok af en toe een shirt eraf. Vond ze altijd heel leuk.
Of lekker in een wasmand schone was liggen. Genoeg te voelen, ligt vlakbij mama en ik kan de rest opvouwen.
En staat er een machine aan, dan werkt het als White noise en vallen ze wel eens in slaap :-)
De oudste twee (7 jaar en 3 jaar) helpen nog steeds graag mee met de was ;-)
Of in de tuin onder een plant / boom neerzetten. Bewegende blaadjes zijn bij alle drie een hit (geweest). En dan dus ook vaak de kap van de kinderwagen omlaag. (Soms even een muggennet erover voor beestjes/blaadjes).
Box voor het raam werkt hier ook goed, zeker ook als het regent. Als er maar beweging te zien is.
Oefeningen van de fysio/sporten, met of extra gewicht (kindje vasthouden) of bij grondoefeningen met de kleine op een kleed erbij en dan volgoefeningen voor de kleine. En lekker blijven kletsen :-)
Samen dansen door de woonkamer :-)
En met de kleine in de draagzak/draagdoek/wipstoel een lunch maken of eten koken (voorbereiden). En dan lekker tegen hem praten. Al is het maar benoemen wat je doet.
Verder hebben we hier de luxe dat hij ook vermaakt wordt door zn broer en zus.
4 maanden geleden
Reactie op Maren
Naast alle genoemde dingen, nog wat opties waarbij het mes snijdt aan 2 kan ...
Wat een leuke tip van die was, haha. Ik ga dit proberen deze week 😂
4 maanden geleden
Reactie op Sallyyy
Haha ja uit zichzelf valt ze in slaap, dit doet ze nu ongeveer 1,5 week. Sinds we bij de osteopaat zijn geweest eigenlijk.
Wij geven haar een flesje en dan leggen wij haar lekker in de box om te spelen. Af en toe draaien we het muziekmobiel aan boven de box waar ze lekker naar kijkt en tegelijk zetten wij spotify aan op de tv. Hier zetten wij ‘slaap lekker: witte ruis’ (foto van slapende baby) aan en zetten hem dan op standje 9 ongeveer (box staat bij de tv). Vaak valt ze dan vanzelf tijdens het spelen in slaap.
Als dit niet lukt, wat soms wel eens gebeurt, dan stoppen we een paar keer haar speentje terug met haar knuffeldoekje er tegenaan. Vaak ligt ze ook met haar benen wat wijder, dus dan tik ik tussen haar benen door op haar kontje en zeg ‘sssshhh’. Dan slaapt ze direct. Dan stop ik eerst met ‘sssshh’ en daarna na paar seconden stop ik ook met tikken.
Zo doen wij dit in haar bedje ook eigenlijk! Wij leggen haar op bed en wanneer ze huilt (wat eigenlijk bijna nooit gebeurt) dan draaien we haar op haar zij en tikken op haar kontje en zeggen ‘ssshhh’. Dan valt ze in slaap, stoppen we eerst met de ‘sssshh’, daarna met het tikken en dan rollen we haar langzaam terug op haar rug. Dan slaapt ze door. En ook ‘s nachts heeft ze de ruis opstaan, maar dan van de numsy. 😊
4 maanden geleden
Reactie op Sallyyy
Ik denk dat er ook een beetje geluk bij zit hoor. Ik heb al sinds de geboorte geen problemen met haar in slaap krijgen. Ik doe niks speciaals. Rond 21:00/22:00 krijgt ze een schone luier en laatste fles, de co sleeper in, ik lees haar voor, kus op haar hoofd en ik doe het licht uit en dan gaat ze slapen.
Overdag slaapt ze ook heel goed vaak in haar nestje of de box. Als ze wel wakker is, is ze ook blij en actief en valt ze vanzelf weer in slaap 😅.
Ik denk dat wij gewoon een makkelijke baby hebben.
4 maanden geleden
Reactie op Renaissance
Wij doen ook veel ‘tummy time’ op het IKEA kussen. Dat houdt ze steeds een ...
Aaah ja mijne heeft haar handjes nog niet ontdekt. Ze zuigt er wel veel op, maar nog niet dat ze doorheeft dat ze er iets mee kan. Wanneer ik haar een rammelaar in haar handen geef dan houd ze haar handje nog niet dicht om hem vast te houden!
4 maanden geleden
Overdag op haar buik laten slapen misschien? Als je er bij bent uiteraard. Onze dochter slaapt overdag op haar rug ook maar kort. Hooguit 40 minuten. Wanneer ze op haar buik ligt wordt het makkelijk 1.5 uur. Maar we zijn er uiteraard wel bij voor het geval ze met haar gezicht naar beneden gaat liggen.
4 maanden geleden
Reactie op KH23
Overdag op haar buik laten slapen misschien? Als je er bij bent uiteraard. ...
Ja dit deed ze voorheen wel! Maar wel alleen als we haar al slapend weg legde. Uit haar zelf valt ze op haar buikje niet in slaap en tegenwoordig als we haar weg proberen te leggen op haar buik terwijl ze slaapt wordt ze wakker. Sowieso valt ze niet echt meer in slaap in onze armen, wat ik ook niet echt meer probeer want ze weegt inmiddels 6,5 kg 😂
4 maanden geleden
Voor t vermaken geen tips. Maar hier ook een alert meisje wat overdag moeilijk slaapt, maar dr slaap wel echt nodig heeft. Want anders is ze echt niet vrolijk. Wij leggen haar nu overdag sinds een paar dagen na voldoende wakkertijd op haar eigen kamer ingebakerd in het donker. Dan slaapt ze zo door tot de volgende voeding en heeft ze dan weer tijd om te spelen etc. Sinds we dit doen, slaapt ze snacht ook een stuk beter en is ze nog vrolijker en alerter.
4 maanden geleden
Waarom laat je je kind slapen in de box? Na 6 weken wordt er aangeraden om een kindje in een donkere ruimte te leggen vanwege de aanmaak van melatonine. Als je kindje nog moe is na het wakker worden kun je misschien proberen de de slaap te verlengen. Moet je kindje huilen als het wakker wordt? Zolang het rustig ligt en tevreden lijkt hoef je niet van alles te ondernemen en activiteiten verzinnen. Want dan heb je weer kand dat ze super moe zijn na een uurtje als het tijd is om te drinken en gaan ze de flessen ook weer slechter nemen
4 maanden geleden
Reactie op VdB21
Waarom laat je je kind slapen in de box? Na 6 weken wordt er aangeraden om ...
Omdat ze dit fijn vind en ik mijn kindje volg.. wanneer wij haar op bed willen leggen doen wij hier 1,5 uur over en dan is ze na 30 min weer wakker. ‘s nachts is ze daardoor van het padje waardoor ze ineens weer veel komt terwijl ze doorsliep. In de box slaapt ze vaak 1 a 2 uur na iedere voeding. Ons kindje is er gewoon nog niet aan toe om overdag naar bed te gaan (wat volgens het cb heel normaal is met 2 maand )
4 maanden geleden
Onze baby vindt wandelen in de kinderwagen ook niet fijn! We hebben nu onderdelen besteld waarmee je je maxi cosi op je kinderwagen (bij ons Joolz) kan bevestigen. In de maxi cosi zit ze meer geborgen en we kunnen nu de deur uit :)
We lezen ook elke dag dit boekje, vindt ze heel boeiend
https://www.bol.com/nl/nl/p/baby-ziet-kijkboek-met-spiegeltje-0-6-maanden/9200000022206033/?Referrer=ADVNLGOO002008J-G-148325155364-S-1970250999972-9200000022206033&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmNGJY_k47I5jpQGgY3A6BbA3&gclid=EAIaIQobChMIubXejq6shwMV0LGDBx3IThQOEAQYASABEgIdZ_D_BwE
4 maanden geleden
Reactie op Maanlicht
Onze baby vindt wandelen in de kinderwagen ook niet fijn! We hebben nu onde ...
Ohh dat boekje hebben wij ook, ze begint bij ons te lachen zelfs bij sommige pagina's echt heel enthousiast te glimlachen !
Deze is ook een groot succes hier. Ze is zo een kwartier zoet op de speelmat trappelen tegen de piano https://www.amazon.com/Fisher-Price-Deluxe-Kick-Play-Piano/dp/B076HYFZ37?th=1&psc=1. En nog te gebruiken als ze ouder zijn ook !
4 maanden geleden
Reactie op Maanlicht
Onze baby vindt wandelen in de kinderwagen ook niet fijn! We hebben nu onde ...
Helaas vind ze de maxicosi ook verschrikkelijk haha.. hadden inderdaad in de zwangerschap al adapters besteld voor op de joolz en de eerste weken vond ze boodschappen hierin doen prima. Maar nu inmiddels ook niet meer.. ze zet veel kracht om er uit te kunnen komen (zie foto). 😂
In de auto is het vaak huilen, te zij je op de snelweg rijd. Maar dan moet je niet in een file komen of stil staan voor een stoplicht want dat voelt ze meteen, wordt ze wakker en gaat ze huilen haha. Is een pittige damen die gewoon echt alles graag wil bekijken!