14 Reacties

4 maanden geleden

Hier okk een kleintje van 5 weken. Wij zaten voorheen op6 x 90 cc en merken nu dat ze er 2/2,5 uur tussen laat en gaan nu 5 x 120cc aanbieden en hopen dat ze daar wel genoeg aan heeft. Vrijdag naar cb en dan zullen we het wel horen of het het juiste is🤣

4 maanden geleden

Ons meisje van 2 maand krijgt ook flessen van 150. En dan 5 op een dag. Toen ze 5 weken was. Kreeg ze 1x een fles van 150 en 4 soms 5 van 120. Wij voeden naar behoefte. Als ze behoefte heeft aan meer kan je altijd 1x een fles ophogen en dan langzaam aan de rest ook. Dan laat ze van zelf 1 vallen.

4 maanden geleden

Ons kindje is ook 5 weken. Wij zaten al best snel aan maar 5 flessen per dag, omdat we er ook niet meer in kregen dan dat, als we het aanboden dronk hij zo minimaal dat we dus redelijk snel naar 5 flessen zijn gegaan. Hij krijgt 3x120 en 2x150. Ene dag drinkt hij alles leeg andere dag laat hij best veel staan. Hij heeft nu al wel 3 nachten 8 uur tussen een fles gelaten dus dat is wel erg lekker

4 maanden geleden

Ons zoontje is 5,5 week en krijgt 6 flesjes van 120ml op dit moment en is ook nog erg tevreden daar onder. we twijfelen wel om langzaam een flesje voor de ochtend of avond van 150 te gaan aanbieden omdat hij af en toe zich eerder begint te melden voor zn voeding

4 maanden geleden

6 weken en 7 flessen van 90+3. Ik zou zelf erg graag naar 6 flessen gaan, maar helaas 😅

4 maanden geleden

Toevallig heb ik ook zojuist een topic geopend omdat ik het me afvroeg. Onze baby van bijna 5 weken precies hetzelfde! Wij gaven 7 flessen 130cc om de 3 uur. Nu is die ook wel al erg fors. 5,1 kg.. we merken dat hij erg onrustig blijft na zijn fles en blijft happen, terwijl we al een prematuurspeen gebruiken en pauzes er tussen laten. Gister zijn we overgestapt naar 6 flessen om de 4 uur van 150. Okal mag dit eigenlijk niet. Kindje lijkt wel stuk rustiger en niet meer hongerig..

4 maanden geleden

Ik had hetzelfde en heb besloten het paar dagen uit te proberen om te zien of het écht al nodig was.. Dus alle 6 flessen naar 150+5. Na twee dagen bleek dat hij maar twee flessen van 150+5 leegdronk (23u en 7u) en nachtvoeding drinkt ie nu nog maar 80ml dus die gaat ie waarschijnlijk laten vallen en ik geef de rest vd flessen weer 120+4 tot hij straks weer ontevreden wordt.

4 maanden geleden

Reactie op JJ010624

Toevallig heb ik ook zojuist een topic geopend omdat ik het me afvroeg. Onz ...
Ah wat toevallig! Ik zit er ook aan te denken om van 6x130 naar 5x150 te gaan. Proberen of het lukt en of ze er dan ook echt 5 uur tussen gaat laten. dan zal ze wat minder binnen krijgen dan nu dus dan zal de avond fles misschien nog wat meer moeten worden. Zo lastig soms waar je goed aan doet. Maar het is gewoon proberen natuurlijk..

4 maanden geleden

Die van ons is een kleintje nog, vandaag 3540 gram. Drinkt 7x80cc en drinkt dit niet altijd op. Groeit verder goed.

4 maanden geleden

7x120+4 Grote meid van 4.7 kilo. Minder voeding geven is geen optie want dan krijst ze echt tot ze eindelijk de fles krijgt.

4 maanden geleden

Reactie op ourfamilyTRV

Ah wat toevallig! Ik zit er ook aan te denken om van 6x130 naar 5x150 te ga ...
Vandaag weer contact gehad met het consultatiebureau. Ik mag nu gewoon 6x150 geven en het een paar dagen aankijken. Ze verwachten dat hij dan de nachtfles gaat laten vervallen, anders raden ze aan om de nacht iets minder te geven en langzaam af te bouwen. Ze vinden 6x150 voor 4 weken en 5.2 iets te veel, maar 5x150 is goed. Misschien heb jij ook wat aan dit advies ☺️

4 maanden geleden

Het zijn allemaal maar adviezen hè. 😉 Ik zou gewoon je kindje volgen. Ik heb bij mijn oudste zoon ook KV gegeven en die was ook erg gulzig. Niets mis mee! Elk kindje ontwikkeld zich anders en heeft andere behoeften. Dus lekker je kindje volgen. Probeer eens een schepje extra, kijken hoe het dan gaat. Als ze niet meer wil laat ze het wel staan! Niet te veel googlen daar maakte ik mezelf gek mee 🙈

4 maanden geleden

Mijn zoontje is 4 weken, 5120gram en drinkt 7 flessen van 130 en soms nog shotje van 30, als die mega honger heeft. Soms komt ie na 2uur al en soms met 4uur. Nu eerste deel van de nacht, sinds een paar dagen, wel van half 8 tot 02.00 aan het slapen. Zodra hij te weinig eten krijgt, is ie echt ontevreden, slaapt hij minder en kan hij heel overstuur zijn totdat ie zn voeding krijgt. Ik volg m steeds meer en beide zijn we nu relaxter. Ook al vind de ggd het echt te veel...

4 maanden geleden

Reactie op JJ010624

Vandaag weer contact gehad met het consultatiebureau. Ik mag nu gewoon 6x15 ...
Dankjewel! Ik ga denk ik ook aankijken hoe ze het met 150cc gaat doen. Om 19.00 heeft ze 150 gehad en straks om 23.00 geef ik dit weer. Het zou inderdaad lekker zijn als ze de nacht doorslapen, dan kom je ook uit met 5 flessen van 150 cc op de dag. We gaan het meemaken 😆