33 Reacties

4 maanden geleden

Hi! Wat spannend, hopelijk gaat alles goed. Was ook mijn eerste keer en had een hoop in huis wat ik helemaal niet nodig had. Voor mij waren dit de musthaves voor mezelf - Perry bottle - ik had een krukje voor in de douche van de Blokker. Maar 2 dagen gebruikt maar vond het top. - zoogcompressen van de Kruidvat - appelstroop in boterhamzakjes in de vriezer!! - fijn om te koelen daar beneden in een hydrofiel washandje. - rite aid hydrogel disk ( als je borstvoeding wil geven - onderbroeken katoen HEMA groot

4 maanden geleden

Oversized onderbroeken en maaltijden voor o.a. de avond (zodat jullie niet hoeven te koken). Succes met de laatste loodjes 🍀

4 maanden geleden

Een peri bottle! Ik had een mandje gemaakt voor bij de wc. Met erin; 4 pakken kraamverband, high waist ondergoed (perfect voor stevigheid ook van je buik), een verpakking met van die plastic geur afvalzakjes voor luiers (voor je verband), 1 rol vuilniszakken ( die paarse met lavendelgeur van de Lidl) —> zo ruikt je niks van je verband; die geuren kunnen best wel intens zijn namelijk!, 1 thermosfles die je iedere ochtend vult met kokend water —> kun je op de wc mengen met water waardoor je warm water hebt voor de peri bottle. Tevens is het goed om warme voeding en dranken binnen te krijgen om je herstel te versnellen. Ik had 3 grote pannen verschillende soeo gemaakt en deze is zakjes in de vriezer gedaan. Dan heb je iedere dag een verse soep voor lunch! Aftoppen met zaden en hennepzaad voor de eiwitten. Tevens een grote wekpot met noten en eentje met blissballs naast je bed bewaren —> als je honger krijgt ivm borstvoeding. Ook een grote glazen fles met water of thee naast je bed! Veel drinken!! En veel fruit eten; dan kun je makkelijk snel weer naar de wc!

4 maanden geleden

Wat ik achteraf heel fijn vond maar waar ik maar 1 van had in het kraampakket; netbroekjes! Gelukkig had mijn kraamhulp er heel veel van dus daar heb ik extra van gekregen. Tis geen kijk maar het zit zooo lekker! Kraamverband, maandverband en onderleggers voor je matras heb ik uiteindelijk ook extra gehaald. Verder zakjes appelstroop ingevroren voor zwelling bij de vagina en eventuele stuwing als je geen borstvoeding geeft.

4 maanden geleden

https://share.temu.com/fBx0xLhUTIA https://share.temu.com/v3X5geWnb1A https://share.temu.com/WhhnHfVwG4A https://share.temu.com/GWhZu50U37A https://www.bol.com/nl/nl/p/dumil-geparfumeerde-luierzakjes-200-stuks/9300000118528787/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9300000118528787&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmNKoNEgC0iSwy44DXRV-uGM1&gclid=EAIaIQobChMI0fvPnsf3hgMVsVuRBR2MKw_0EAQYASABEgK6IPD_BwE —> deze kosten bij de action 1€

4 maanden geleden

- zakjes appelstroop en koel monstertjes van de action ik de vriezer (in washandjes gebruikt) - incontinentie broekjes voor de nacht omdat kraamverband niet fijn zit en bang was anders door te lekker! - boxers van mn man(strak rond de buik)

4 maanden geleden

Reactie op Sanne---

https://share.temu.com/fBx0xLhUTIA https://share.temu.com/v3X5geWnb1A htt ...
En temu is echt wel betrouwbaar en deze producten zijn kwalitatief super!! Ik had alles binnen 5 dagen! Dus geen onbetrouwbare alieexpress taferelen. :)

4 maanden geleden

Ben je van plan borstvoeding te proberen of ga je flesvoeding geven?

4 maanden geleden

Ik vond een maatje kleiner maandverband ook heel fijn. Had al snel die giga dingen niet nodig. Moet wel helemaal van katoen zijn. Kotex (wit) is fijn, wil je wat later wat kortere is de allergoedkoopste van de trekpleister ook top. Witte verpakking, blauwe letters. Ik heb mijn man 4x naar de winkel gestuurd, het was een hele onderneming voor hem😆.

4 maanden geleden

Ik zou zeggen begin alvast met probiotica. Of het werkt, geen idee, maar krampjes zijn gewoon echt verschrikkelijk. En als ouders zijnde ga je echt over alles nadenken en wil je (voornamelijk voor jezelf) weten dat je er echt alles aangedaan hebt om de pijn te voorkomen. Ik heb het zelf niet gebruikt tijdens de zwangerschap, en dat vind ik jammer. Baat het niet dan schaadt het niet.

4 maanden geleden

- kraamverband extra! Ik heb degene die in mijn pakket zat (Natura) online nog extra besteld. Wist ik ook zeker dat het goed waren. Maar ook het normale verband ervan. Vind ze heel fijn! - maddy zwangerschaps onderbroeken van de zeeman vind ik heel fijn! - matjes voor je bed of eventueel je bank de eerste dagen. - fijn zittende kleding!! - mijn kraamzorg heeft de grote verbanden vanuit het kraampakket nat gemaakt en in de vriezer in een zakje gedaan zodat ik die kon gebruiken zodra ik stuwing kreeg. Erg fijn!

4 maanden geleden

Reactie op Sanne---

En temu is echt wel betrouwbaar en deze producten zijn kwalitatief super!! ...
Ik ga het zeker is bekijken bedankt!😊

4 maanden geleden

Reactie op Jessara

Ben je van plan borstvoeding te proberen of ga je flesvoeding geven?
Ik ga proberen borstvoeding te geven

4 maanden geleden

Reactie op kiiim1995

Ik zou zeggen begin alvast met probiotica. Of het werkt, geen idee, maar kr ...
Welke probiotica zou ik nemen of maakt dit niet zoveel uit?

4 maanden geleden

Allemaal al super bedankt om zo snel te reageren! Super lief dat jullie dit delen met mij!😊 ik vind het allemaal zo spannend, en wil graag goed voorbereid zijn… mss te goed soms dat ik vanalles in huis begin te halen wat ik waarschijnlijk nooit ga gebruiken 😂 dus dit helpt echt enorm!

4 maanden geleden

Wat ik volgensmij nog mis in de reacties en aangezien je borstvoeding gaat geven: - voedingsbhs zonder beugels waar je dus ook lekker in kunt slapen (ik vind die van h&m heel fijn) - pyjama met knoopjes voor de koude nachten zodat je iets aan kunt houden tijdens het voeden - zoutlamp voor zachter licht ‘s nachts - een grote fles om naast je bed te kunnen zetten

4 maanden geleden

Reactie op MamaVos1999

Ik ga proberen borstvoeding te geven
Borstvoeding items dat ik nog heb bijgekocht afgelopen periode: - een andere voedingsbeha voor in de nacht dat ervoor zorgde dat mijn borsten op de plek bleven en niet schuurden en bewogen - heel veel tepelcreme ( ik gebruik kruidvat) - zilverkapjes om tepelkloven te helpen herstellen. (Duur dus eerst even afwachten of nodig is) - wegwerp kompressen. Een katoenen kompres heb ik binnen no time doorweekt helaas. ( Verschilt echt per persoon of je dit nodig hebt) - indien je straks lage productie hebt, een haakaa of lekschalen

4 maanden geleden

Bactiol probiotica voor babies is het enige waar ik echt bij zweer. Mn 1e had zo'n last van krampjes en dit spul hielp zo goed. Bij de 2e gelijk vanaf het begin gegeven en die heeft amper krampjes gehad. En een comfortabele voedingsbh zonder beugels en kleding waar je makkelijk mee kan voeden is toch ook wel heel fijn 😆

4 maanden geleden

Als je vitamine d en k gaat geven, die van Laveen (Holland and barett of gezondheidswinkel) is geheel natuurlijk op basis van olijfolie. Davitamon en die van de kruidvat kunnen krampjes veroorzaken (maar hoeft niet)

4 maanden geleden

O en een goede strakke sportbh/top voor als je last hebt van stuwing, gaf mijn kraamverzorgende als advies