33 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Mama valkenswaard

O en een goede strakke sportbh/top voor als je last hebt van stuwing, gaf ...
Als je flesvoeding geeft, vind ik de combinatie tussen een strakke sporttop en witte koolbladeren echt top! Kool heel in de koelkast leggen! Je haalt er een blad af, die snijd je in en knak je een keer. Daarna leg je het als een schelp van Ariël over je borst.. werkt zo verkoelend en fijn!

4 maanden geleden

Reactie op jazzapple

Als je flesvoeding geeft, vind ik de combinatie tussen een strakke sporttop ...
Trouwens ook fijn bij stuwing bij bv denk ik

4 maanden geleden

Staar je vooral niet blind op alle gadgets en moderne dingen. Het valt me echt mee wat je nodig hebt… Een hoofd vol kennis en een hart vol liefde! Is het belangrijkst. Fijne post partum supplement voor jou(poet partum mama van Vitakruid bijvoorbeeld) Een vriezer vol gezond en verwarmend eten. Ik heb lekkere soepen voorbereid, bottenbouillon, quiche, curry, pasta saus, shakshuka en bananenbrood, gezonde muffins of dadelballetjes❤️ het is echt de moeite waard om je te verdiepen in goed eten voor jou en om alles bij de hand al te hebben. Verder thermosflessen(ideaal voor jouw thee en om een kom warm water te maken voor verschonen), kruiken voor in de babies cosleeper, niet te veel kleding want dat kan je altijd nog aanschaffen en je krijgt ook veel waarschijnlijk - onze baby paste amper in maat 50 bijvoorbeeld dus ik was heel blij dat we niet al lades vol kleding hadden, veel hydrofiele doeken, een wollen Disana deken, ik zweer bij alles wol/wol zijde kleertjes en veel op Vinted(merken Unaduna, Dilling, Engel, Joha, Disana, Cosilana), genoeg fijne kraamverbanden voor jou(Natracare), je kan fijne dingen last minute bij De Online Drogist halen(alles volgende dag in huis), een medicinaal schapenvachtje voor in de wagen/op de bank/in bed, alle spullen van Weleda, een Stokke Flexi badje(check Marktplaats), genoeg fijne borstvoedings BH’s, een KipKep kruikje voor krampjes, een hakaa, een autostoeltje. En leuke info via bijv Pleunie Teunis, Nira van Dijk, Teddy Roorda, LaLecheLeague, Dubbel Zen, Vrije Geboorte.

4 maanden geleden

Reactie op aj205a

Staar je vooral niet blind op alle gadgets en moderne dingen. Het valt me e ...
Aanvulling: peri bottle en fijne bio losse kamille (ik had altijd een glazen kan met afgekoelde sterke kamille thee in de wc staan om te spoelen tijdens het plassen met een peri bottle) , Ik was heel blij met mijn Dalalu Kraampakket(mooi cadeau?), weet dat je kan ‘wisselen’ van kraamzorg als het niet beval(mega spijt dat wij dat niet hebben gedaan…), wol zijde mutsje voor de baby, fijne post partum kleren en warme sokken voor jou(los en zacht en fijne stoffen),

4 maanden geleden

Bamboe mutsje van de Hema. Was de enige die goed bleef zitten bij m'n dochter. Peri bottle Eten voorbereiden en invriezen. Dit hebben wij niet gedaan maar had achteraf wel heel fijn geweest En luister vooral naar je lichaam en naar wat fijn is voor jou/jullie als gezin.

4 maanden geleden

Oh en Bambino sokjes van de Kruidvat! Blijven hier als enige goed zitten

VRIEND

4 maanden geleden

Vooraf appelstroop in diepvrieszakjes doen en in de vriezer doen! Helpt zowel (met hydrofiel washandje er omheen) bij verlichting van stuwing als daar beneden. Zelf had ik geen peri bottle, maar zou ik als ik nog een keer ga bevallen wel aanschaffen. In geval van borstvoeding: voedingsbh/voedingshempjes. Ik vind zelf de haakaa lekschaal heel fijn. Ik zou echter als ik jou was niet te veel nu gaan kopen/aanschaffen, want van veel dingen weet je ook nog niet hoe ze lopen. In de kraamweek kan je partner ook nog zaken kopen die nodig blijken en/of kun je spullen bestellen :)

4 maanden geleden

Een inbakerdoek voor de baby! Zo eentje die je dan met klittenband dicht kan maken. Wij hebben van het merk meyco. En tepelcreme indd. Verder genoeg eten en drinken voor jezelf en ik droeg het kraamverband lekker in de boxer van mijn man. Verder had ik geen bijzondere dingetjes. Misschien wel de tip om ook op tijd een speentje te geven aan je kindje als je merk dat het Hem/haar rustig maakt en je wel de hongersignalen blijft bekijken. Daar zijn hier ook wel topics over. Is zo rot als je zo graag de speen wil uitstellen en dagen in gehuil zit. Maar wie weet heeft jouw kindje het niet nodig! Ieder kindje is anders. Was als tip bedoeld omdat onze eerste kraamzorg het afraadde en ik niet durfde maar het heeft ons eerste kindje zo goed geholpen

4 maanden geleden

- Arnica D6 druppels (helpt bij zwelling van je onderkantje) - Paar wat grotere zakjes appelstroop ingevroren - Het liefst 3 sets beddengoed (als je veel zweet verschoont de Kraamzorg elke dag je bed, dan heb je 1 op je bed, 1 set misschien nog nat door de was en 1 reserve) - Wij hadden alleen maat 1 & 2 luiers, maar onze zoon bleek wat kleiner en maat 0 paste beter. Als je al weet of kindje iets kleiner wordt geschat is een kleine verpakking maat 0 misschien ook fijn. - Peribottle - Lekker eten voor jezelf (Fruit, snacks en makkelijk te eten dingen voor ‘s nachts naast je bed) - inbakerdoek/slaapzak - Puckababy Piep is hier favoriet - Groot Voedingskussen - eerste dagen dubbelgevouwen met kussensloop erom gebruikt als compact babynestje. Hier ligt je kind wat meer in, wat meer geborgen voelt tov de standaard nestjes - verschillende maten/diktes kraamverband - Lekmatjes - Fijn ruim ondergoed - BH/strakke top om ‘s nachts te kunnen dragen. Zo blijven je borsten wat meer op hun plek en kun je zoogcompressen dragen - Pyjama/nachtshirt met knoopjes - rugsteun voor in bed (gehuurd bij Medipoint - vergoed door verzekering) - Dienblad of laptoptafeltje voor eten in bed - Schoonmaakmiddelen voor de Kraamzorg - Beschuit met muisjes! - Probiotica Bactiol Baby gebruiken wij ook. Pas sinds kort, dus of het echt werkt weet ik nog niet. Maar het kan sowieso geen kwaad. - Wikkeldekens - dik/dun - Grote waterfles - met rietje vond ik fijn. Dan hoef je niet helemaal rechtop te komen om te drinken

4 maanden geleden

Peri bottle als je vaginaal bevalt!! En koelende gelpads voor je tepels als je bv gaat geven ☺️

4 maanden geleden

Ik vond een karretje naast m'n bed fijn met alle spullen in handbereik. Oplader telefoon met lange kabel, literfles met rietje, tepelzalf, stapel hydrofieldoeken, boek of magazine, deo, snacks, paracetamol etc

4 maanden geleden

Een paar dingen die ik niet in huis had, maar snel heb gehaald: - sock ons, anders ben je de hele dag bezig die sokjes weer aan te trekken als je een beetje een bewegelijke baby hebt😅 - een dokter Braun-fles. Met die fles neemt je baby minder lucht mee en heeft hij of zij minder last van krampjes. - een maatbeker met deksel om het uitgekookte water voor flesvoeding in te bewaren in de koelkast. - een spiegeltje voor in de auto, zodat je de kleine goed kan zien vanuit de bestuurdersstoel. - medela tepelzalf, heeft heel goed gewerkt bij het genezen van mijn tepels nadat borstvoeding niet lukte. - veel kraamverband. Ik gebruik Kotex Night. - toch nog meer rompers dan je denkt nodig te hebben. In het begin ging de luier om doen nog niet altijd even vlotjes en waren er meerdere outfitwissels per dag nodig. En met dat Hollandse “zomer”-weer heb je eigenlijk alle varianten van rompers nodig. - een kruik, ondanks eventuele warmte had onze baby het wel echt nodig in het begin om haar temperatuur te houden. - losse broekjes en truitjes. Ik dacht dat boxpakjes met een omslag heel handig zouden zijn, maar je bent heel lang bezig met al die knoopjes, uiteindelijk vind ik losse truitje en broekjes veel handiger. - een groot badje. Wij hadden een heel mooi maar eigenlijk te klein badje gekocht, na 3 weken is ze er al te groot voor. Verder nog écht handig: - speentjes (had ze wel, maar wist niet zeker of we ze zouden gebruiken), die kleintjes hebben veel zuigbehoefte. Meer dan je kunt bijbenen met voedingen en ik vind het hygiënischer dan je vinger in dat mondje stoppen. - wij hebben een box op wielen. Echt ideaal! - een sterilisator voor in de magnetron. Uitkoken van flesjes en speentjes is dan echt heel makkelijk en snel gedaan. - pampers, zijn voor ons toch het beste tegen doorlekken en passen het best.

4 maanden geleden

Als je borstvoeding gaat geven: - snacks voor in je nacht kastje (ongezouten noten, time out koekjes, Sultana etc) door de borstvoeding meer trek, ideaal als het dan in handbereik is. - waterfles: sowieso goed om te drinken. Maar door borstvoeding ook meer dorstig. Voor jezelf: - kraamverband en als je minder bloed, Kotex maandverband. - eerste week(weken) als je meer bloed: Kruidvat discreet protection pants. Ipv onderbroeken, ideaal, als je dan wat doorlekt kan je het direct weg gooien. - peri bottle (met stipt op nummer 1!!) Baby heeft eigenlijk nog weinig nodig. Vooral luiers, luierdoekjes, wat kleren en veel knuffelen met papa/mama 😍 Succes met de laatste loodjes!