18 Reacties

4 maanden geleden

Heeft ze niet misschien een “sprongetje”?

4 maanden geleden

Ze zit in de krampjes piek. Bijna alle babys snurken en piepen en maken gekke geluiden, heel normaal. Droge huid is ook normaal. Het enige wat eigenlijk bijzonder is is het huilen tussen de slaapjes door. Tenzij het de huiltjes zijn die babys in hun slaap doen. Vaak denken ouders dat hun baby wakker is, maar babys bewegen/huilen/piepen/openen de ogen in hun slaap. Vooral in het begin van hun slaapjes zitten ze in de 'actieve' slaap en dan lijken ze vaak wakker.

4 maanden geleden

Klinkt als de darmkrampjes piek vanaf 6 tot 8 weken

4 maanden geleden

Maar dit is al weken zo.. toen was er nog geen piek of sprongetje. Ze heeft nu al 2 dagen deze week maar krap 3 uur overdag geslapen. Haar huiltje zijn helaas overduidelijk niet in de slaap dat zie je aan heel haar lichaam alles schreeuwt het uit

4 maanden geleden

Reactie op Anoniempje07

Maar dit is al weken zo.. toen was er nog geen piek of sprongetje. Ze heeft ...
Dan zou ik zeker een arts inschakelen!

4 maanden geleden

Als jouw onderbuikgevoel zegt dat er iets anders aan de hand is, zou ik inderdaad even naar de huisarts gaan. Al is het voor je eigen gevoel!

4 maanden geleden

Soms kunnen klachten van kma heel subtiel zijn, maar door de combinatie van krampen, rode uitslag op de wang en een aparte ademhaling kun je het denk ik ook nog niet uitsluiten. Je zou het via het cb kunnen uittesten met een eliminatie provocatietest, maar je zou ook gewoon een pot pepti kunnen proberen op eigen kosten. Is wel vrij prijzig. Als het kma is, dan moet je vrij snel verbetering van de klachten zien.

4 maanden geleden

Verborgen reflux?

4 maanden geleden

Het klinkt inderdaad als heel veel gedragingen binnen het sprongetje. Wij zitten aan het einde van het sprongetje en nu opeens kunnen we haar wel weer iets beter wegleggen en kan ze opeens een paar minuten 'spelen'. Na twee weken sprong 😵‍💫. Geluidjes maakt die van ons ook en niet te zuinig zeg ik de nacht. Alle dierengeluiden komen voorbij inclusief piepen duwen wurmen en noem maar op. Droge wenkbrauw had mijn dochter ook, af en toe wat babyolie opsmeren en dan gaat het wel weg. Echter als je gevoel zegt er is iets anders aan de hand of je maakt je gewoon zorgen dan zou ik een hulpverlener erbij roepen die even meekijkt. Je kan het cb doen ( is vast ook wel inloopspreekuur) en mocht je daar niet op gerust zijn dan ga je naar de huisarts. In feite werken die twee nauw samen met elkaar. Heb je iets voor de krampjes? Ik gebruik sab simplex want die van ons heeft ook heeeeel veel darmprobleempjes en laat heel veel scheetjes. Wij proberen zo vaak mogelijk als ze wakker is de oefeningen van 'fietsen' te doen en haar beentjes in trekken en uittrekken dan komt er ook veel los. Slechter drinken en slapen horen bij de sprong maar voelt het niet goed laat het testen.

4 maanden geleden

Hier was dit de laatste dagen ook. Morgen is ze 2 maanden. Gister naar de HAP ivm koorts, dus ik denk dat het te maken had met een virusje

4 maanden geleden

Reactie op Frenkiex

Hier was dit de laatste dagen ook. Morgen is ze 2 maanden. Gister naar de H ...
Wat goed dat je naar de HAP bent gegaan!

4 maanden geleden

Reactie op Frenkiex

Hier was dit de laatste dagen ook. Morgen is ze 2 maanden. Gister naar de H ...
Precies het zelfde hier! Eerst tijdje moeizaam drinken, toen koorts. Inmiddels drinkt hij weer maar zitten nu 1,5 week na de koorts nog steeds niet op het oude niveau..

4 maanden geleden

Reactie op Nienke3061

Precies het zelfde hier! Eerst tijdje moeizaam drinken, toen koorts. Inmidd ...
Wij zijn inmiddels opgenomen op de kinderafdeling.. als er niks uit haar urine komt moet ze een ruggenprik om te controleren op meningitis🥺

4 maanden geleden

Reactie op Frenkiex

Wij zijn inmiddels opgenomen op de kinderafdeling.. als er niks uit haar u ...
Ach! Wat naar. Dikke knuffel ❤️

4 maanden geleden

In tegenstelling tot wat ik hier lees dat het normaal is, daar ben ik inmiddels een beetje allergisch voor geworden. Aan jouw verhaal lees ik dat je twijfelt of er iets aan de hand is. Poept ze wel frequent? Of zijn het vooral veel scheetjes? Bij ons ging dit ook weken zo, vanaf 2 weken begonnen de erge krampen al. Ze zat verstopt en hebben Forlax gekregen van de huisarts. Ik vermoed zelf dat ze net als ik een vorm van lactose intolerantie heeft. Niet kma dus, maar wel een reactie op lactose. Ik overweeg om over te stappen naar Nutrilon Lactosevrij.

4 maanden geleden

Ik lees even mee, mijn zoontje van 8 weken heeft precies dezelfde klachten. Vanaf week 2 last van krampen, toen overgestapt op nutrilon omneo en gebruiken ook laveen druppels en probiotica. Osteopaat en chiropractor ook bezocht, leek een heel stuk beter te gaan maar de laatste week lijkt hij alleen maar meer last te hebben van krampen. Zijn poep is de afgelopen 2 weken ook niet meer geel van kleur maar donkergroen. De chiropractor gaf aan dat dit niet structureel mag zijn, hebben jullie kindjes ook last hiervan?

4 maanden geleden

Reactie op daphneschouten450

Ik lees even mee, mijn zoontje van 8 weken heeft precies dezelfde klachten. ...
Ja, bij ons was het donkergroen/donkergrijs. De poep was soms net klei. Het zit lang in de darmen en ze raakte verstopt. Wij hebben van de huisarts Forlax gekregen, sindsdien gaat het beter en is haar poep lichter van kleur.

4 maanden geleden

Reactie op Renaissance

Ja, bij ons was het donkergroen/donkergrijs. De poep was soms net klei. Het ...
Goed om te horen dat het daarna beter is gegaan. Ik ga het nog even in de gaten houden en anders neem ik ook contact op met de huisarts.