10 Reacties

één maand geleden

Waterpokken is niet ernstig... alleen voor sommige zwangere vrouwen. Dus geen zorgen zou ik zeggen!

één maand geleden

Ter verduidelijking, het gaat om mijn zoontje. Hij heeft met dat vriendje gespeeld

één maand geleden

Reactie op Liesboek15

Ter verduidelijking, het gaat om mijn zoontje. Hij heeft met dat vriendje g ...
Waar ben je nu precies bang voor dan? Begrijp me niet verkeerd maar waterpokken kunnen absoluut geen kwaad... dus in het ergste geval krijgen ze/ krijgt hij waterpokken.

één maand geleden

Reactie op Wilmaxx

Waar ben je nu precies bang voor dan? Begrijp me niet verkeerd maar waterpo ...
Ik denk meer de schrik dat ik er onbedoeld andere mee opzadel en wil andere niet paniek of onrust geven (en daarmee isoleren), want ik weet niet of hij überhaupt besmet is..

één maand geleden

Het is beter om pas waterpokken vanaf 1 jaar te krijgen want daarvoor maken ze niet genoeg antistoffen. Dan kunnen ze het dus later een tweede of derde keer krijgen. Als je het kan voorkomen zou ik het doen gewoon voor het gemak. Maar gelukkig is het geen ziekte waar babies ernstig ziek van worden. Voor nu geen paniek want het ís al gebeurd. Ik zou gewoon even afwachten en pas als jouw zoontje inderdaad besmet blijkt een berichtje sturen naar jouw vriendin. Dat lijkt me dan wel zo netjes.

één maand geleden

Bij waterpokken krijg je gemiddeld 2 weken na de besmetting pas de eerste klachten, ongeveer twee dagen voor de eerste vlekjes word je pas besmettelijk. De kans dat je zoontje nu al iemand besmet heeft is echt vrijwel onbestaande. Ik zou voorlopig niet panikeren, voor hetzelfde geld is je zoontje niet eens besmet. 😉

één maand geleden

Bij waterpokken zijn ze al besmettelijk een paar dagen voor je het ziet. Ze krijgen het allemaal en je kan het niet voorkomen, als je het weet is het vaak al te laat. Hier net waterpokken gehad, op vakantie was wel timing. Meegenomen van de opvang 🤷🏼‍♀️. Buiten dat de oudste (2,5) wat hangeriger was en jeuk had niks gemerkt. Uiteraard heeft hij z'n broertje ook aangestoken en die was gewoon ons blije ei van 4 maanden met vuurrode vlekjes.

één maand geleden

Onze dochter van 2 had waterpokken en mijn zoon van 3,5 maand heeft het niet gehad??? Terwijl ze veel samen zijn en knuffelen en mn dochter regelmatig niet zo hygienisch kust en doet. Het zegt dus helemaal niks….. Je kan er niks aan doen als het wel zo blijkt te zijn maar wie weet ontkomt iedereen er gewoon aan 🤷‍♀️

één maand geleden

Hier kreeg mijn dochter waterpokken toen onze baby 4 weken was maar hij kreeg het niet. Hij had wel puistjes dus misschien waren het mini waterpokken. Volgens mij is het verloop bij baby's veel milder?

één maand geleden

Onze dochter kreeg de waterpokken toen onze zoon 1,5 maand oud was, 2 weken later was hij ook aan de beurt en toen dus net 2 maanden oud. Het bleef beperkt tot ongeveer 20 waterpokjes, hij was hangerig en huilerig maar is er verder niet echt ziek van geworden. En het nadeel is dat hij er in de toekomst nog een keer doorheen moet omdat ze pas later anti-stoffen kunnen aanmaken. Maar volgens mij begint dat wel rond de 3 á 4 maanden, als de anti-stoffen die jij hebt meegegeven volledig zijn verdwenen.