13 Reacties
24 dagen geleden
Het voelt bijna stom om te zeggen. Maar heb je al eens naar zijn wakkertijden gekeken? Ons mannetje hield makkelijk 2 uur vol maar sliep alleen heel kort. Nu let ik er strakker op om hem dan met 1uur 45 minuten in bed te leggen in het echte donker en hij sliep ineens 2uur, zelf. Het gaat nog niet altijd goed maar misschien is jouw kindje toe aan langer of juist korter wakker zijn?
24 dagen geleden
Bij ons is het ook nog echt drama helaas.. Elke poging die ik doe om haar in bed te leggen wordt ze vaak na 15 minuten weer wakker. Als ik haar dan weer opnieuw in slaap wieg dan gaat ze wel weer verder slapen maar zodra ik haar neerleg is het weer maar voor 15 minuten. ‘s avonds is het ook nooit een probleem. Tuurlijk wordt ze nog wel eens wakker maar dan is het tut erin en dan slaapt ze verder. Onze dochter kan helaas ook nog niet zelfstandig in slaap vallen.
24 dagen geleden
Reactie op Liene91
Het voelt bijna stom om te zeggen. Maar heb je al eens naar zijn wakkertij ...
Thanks voor het meedenken! Misschien zou ik zijn wakkertijd dan moeten verlengen. Dat is nu zo’n 90 minuten. Hij begint dan te mopperen en als ik hem in bed legt slaapt hij meestal binnen 10 minuten. Denk je dat ik hem dan wat langer wakker zou moeten houden?
24 dagen geleden
Reactie op MeiMama2024
Bij ons is het ook nog echt drama helaas.. Elke poging die ik doe om haar i ...
Frustrerend hè. Ik weet dat het erbij hoort, maar als ik zie hoe hij in mijn armen gemakkelijk nog een uur slaapt denk ik wel: waarom doe je dit niet gewoon in je bedje?!
24 dagen geleden
Reactie op Esmee1808
Hier precies hetzelfde, maar ineens een dikke week geleden kreeg ze het doo ...
Oh dit geeft hoop!
Mijn zoon heeft nu denk ik 2-3 keer slaapjes zelf gekoppeld in bed in de afgelopen 2 weken. Dus ik hoop ook heel erg dat het eraan zit te komen.
24 dagen geleden
Reactie op Madelief_86
Frustrerend hè. Ik weet dat het erbij hoort, maar als ik zie hoe hij in mij ...
Ja je komt gewoon aan niks toe haha. Ik heb het wel geaccepteerd dat ze dus niet zo’n goede slaper is maar het is wel soms vervelend. Ik ben ook wel benieuwd wanneer het beter gaat worden. Ze is bijna 5 maanden 🤭
23 dagen geleden
Alsof hij weet dat ik hier geklaagd heb..vanmorgen heeft hij 2 slaapjes gekoppeld en 70 min geslapen. Tweede slaapje heb ik hem na 1 cyclus bij me genomen en na 10 min (toen hij wat dieper sliep) weg kunnen leggen. Hij heeft toen nog 25 min geslapen. Heb ik toch even de was kunnen ophangen en snel lunch kunnen maken :)
23 dagen geleden
Reactie op Liene91
Dan lijkt het denk ik wel voldoende wakkertijd. Ze zeggen dat een kindje er ...
Heb vanmorgen iets langer gewacht met hem naar bed brengen. Hij heeft toen dus wel 2 slaapjes kunnen koppelen! Ik blijf het voorlopig zo proberen.
4 dagen geleden
Hoe gaat het nu bij jullie?
Hier leek het even iets beter te gaan. Steeds vaker een slaapje van 45 min, een paar keer 60 min en zelfs 2 x 120 min. Maar sinds een week zijn we weer terug bij af..en zit ik weer uren met hem in mijn armen om de slaapjes te verlengen.
Ik heb nu een mailconsult met een slaapcoach aangevraagd. Omdat hij wel zelf in slaap kan vallen is een uitgebreid telefonisch consult niet nodig en dit is goedkoper. Ben benieuwd..wil hem niet laten huilen maar heb inmiddels erge rugklachten door het vele zitten met hem, dus er moet wel echt iets gaan veranderen.