Pfff even mijn frustratie uiten hoor.
Mijn zoon is 4 maanden. In slaap vallen in bed gaat 9 van de 10 keer zelfstandig dus daar ben ik heel blij mee. De nachten gaan ook heel goed. Dan koppelt hij moeiteloos de slaapcycli aan elkaar en valt na een voeding weer zelfstandig in slaap.
Maar het slapen overdag..hij wordt steevast na 30-35 min wakker. Wat ik erover lees is dat nog geen volledige cyclus want die zou 45 min moeten duren. Hij heeft niet genoeg aan zo’n kort dutje. Neem ik hem mee naar beneden dan is het piepen en mopperen tot het volgende dutje. Dus moet ik hem weer in slaap helpen. Dat lukt eigenlijk nooit in bed en ik probeer het dus ook al niet meer. Ik neem hem bij me en wieg hem in slaap en zit met hem in zijn donkere slaapkamer. Als ik hem wegleg is hij ook weer heel snel wakker. In mijn armen slaapt hij dan altijd nog een uur. Ik heb inmiddels een voetenbankje gekocht, er staat een tafeltje en m’n e-reader ligt er, maar merk toch dat het me weer frustreert. Ik heb langere tijd vrij genomen maar moet over 2 maanden weer werken. Had gehoopt dat ik iets meer tijd voor mezelf zou hebben om bijv eens een sportlesje thuis te volgen, maar dat zie ik niet gebeuren met hoe het nu gaat. Die 30 min dat hij zelf slaapt zijn al gauw gevuld met even dit, even dat. In de wandelwagen slaapt hij niet. In de maxi-cosi in de auto slaapt hij ook maar kort. Als ik ergens heen ga neem ik dus altijd de draagzak mee zodat hij daar in kan slapen. Hij heeft ook echt nog 3-4 uur slaap nodig overdag want anders is het mopperen.
Hoe gaat het bij jullie? Ging dat slaapjes koppelen vanzelf of heb je dat je kind moeten leren? Soms ben ik bang dat ik hem dit aanleer, het verder slapen in mijn armen, en het zelf dus in stand houd. Ben gister wel met hem gaan wandelen aan het einde van zijn wakkertijd maar meneer bleef gewoon een uur lang om zich heen kijken en ging niet slapen.