15 Reacties
5 maanden geleden
Oooh wat kan ik me je gevoel goed voorstellen, wat een ellende.
Wij zijn bij onze oudste ook niet gehoord en nu mer bijna 2 is ze er nog niet overheen terwijl ze volgens de artsen geen allergie heeft 😵💫😵💫
Het cb kan zeker mee kijken en voedings voorschrijven maar jullie ook naar de kinderarts doorverwijzen dus daar zou ik zeker aan de bel trekken.
Geef je borst of flesvoeding? Als je borstvoeding geeft kun je zelf zo snel mogelijk melk, soja en ei schrappen uit je dieet en kijken wat dat doet. Als je flesvoeding geeft zou je een pot nutrilon pepti kunnen aanschaffen om te zien of dat effect heeft. Dit kan je dan ook bespreken met het cb. Mocht pepti niet voldoende zijn is er op facebook een groep te vinden waar je potten bijvoorbeeld neocate kan overnemen, maar dat moet je wel willen natuurlijk.
Ik zou zelf ook bij het cb duidelijk aangeven hoe traumatiserend je ervaring bij je eerste kindje is geweest en dat je echt wilt dat het dit keer anders verloopt.
Succes en dikke knuffel
5 maanden geleden
Ja hoor, gewoon via cb doen. Ons eerste zoontje had kma, alles via cb geregeld. Bij 2e zoontje ook al snel door dat hij het ook had. Jeugdarts bij cb zei dat het heel vaak voorkomt dat de 2e het dan ook heeft..
5 maanden geleden
Hier toevallig hetzelfde meegemaakt 4 jaar geleden met onze eerste. Het zou wel aan ons liggen. Geen rust en regelmaat. Tot een ziekenhuisopname. Toen eindelijk serieus genomen. Nu net terug van de huisarts voor nummer 2. Hij spuugt alleen niet maar heeft verborgen reflux. Nu weer starten met pepti. Bij de eerste was dit niet voldoende. Die heeft ook nexium nodig gehad. We wachten het af. Maar snap je trauma helemaal
5 maanden geleden
Reactie op 1992mamma
Vraagje! Ik heb ook een vermoeden en geef borstvoeding. Je schrijft geen ei ...
Ik spreek even voor m’n beurt maar vaak hebben kindjes die koemelkallergie hebben, ook een allergie voor soja en/of ei. Deze eiwitten zijn heel erg gelijk.
Ik heb bijvoorbeeld twee kindjes: een met een allergie voor koemelk en ei, en een met een allergie voor koemelk en soja.
5 maanden geleden
Ik geef flesvoeding, hebben nu 1 pot pepti syneo moeten kopen bij de apotheek en die moeten wij twee weken proberen dan belt de huisarts weer om te vragen hoe het ermee gaat. Ben benieuwd vanaf de fles straks gaan we ermee van start. Bij mn dochter was het 4 jaar geleden nog niet genoeg moesten wij uiteindelijk neocate gebruiken. Volgende week gaat het consultatiebureau ook nog naar hem kijken
4 maanden geleden
Reactie op Door082020
Hier toevallig hetzelfde meegemaakt 4 jaar geleden met onze eerste. Het zou ...
Hi! Mijn kleine is nu 5 weken en heel erg aan het huilen, overslikken etc. Ook verborgen fluxus maar mijn man had vroeger koemelkallergie. Wat waren voor jou nog meer tekenen dat hij KM allergie had? Ik vind het verschil zien heel lastig.
4 maanden geleden
Hier ook een kindje met kma! Onze eerste was wel gevoelig en achteraf hadden we daar ook moeten overstappen op voeding. Maar je kent het wel, 1e kindje, alles nieuw en wordt daar ook een beetje op gegooid door CB.
Nu via CB meteen pepti gekregen en een week later Nutramigen.. kan dus het makkelijkste via CB, mijn ervaring is echt dat zij wat meedenkender zijn..
4 maanden geleden
Reactie op Nienke3061
Hier ook een kindje met kma! Onze eerste was wel gevoelig en achteraf hadde ...
Overigens heeft onze zoon nu niet de klassieke KMA kenmerken want hij slaapt best goed, heeft geen eczeem en spuugt niet