30 Reacties
2 maanden geleden
Hoi! Ik heb ook een moeilijk drinkend kindje. Soms gaat het dagen best aardig, en dan ineens weigerde hij weer een dag. Ik merk dat ik hem dan graag wil pushen om wel te drinken, omdat ik weet dat hij het kan. Dit werkt voor ons averechts.
Om mezelf te helpen voorkomen dat ik ga pushen, voed ik nu liggend op bed, zo kan hij zijn hoofdje draaien of z'n hele lijfje, als hij er geen zin heeft. En ik kan hem niet zo naar de tepel duwen als dat ik zittend zou doen. Misschien helpt dat je? Het zal dan vast een aantal voedingen nodig hebben om het vertrouwen terug te brengen bij jullie allebei ☺️
Al samen in bad geweest of onder de douche?
2 maanden geleden
Ik heb mijn 4e kindje gekregen afgelopen mei en weigert ook sinds kort om te drinken live overdag, hij hapt aan, drinkt en dan al sinds voor het ts reflex of net tijdens stopt hij een huilt hij, , vandaag weigert hij zelfs mijn afgekolfde melk te drinken en kv drink hij wel in een keer op hierna. Schijjbaar wat zoeter een dus gaat daar de voorkeur naaruit?? Maar goed hoe het komt geen idee, mijn dochter(3e kindje) deed dit ook rond de 3 maanden. Heel gek want ben yoen en nu ook nog niet ongesteld en er is naar mijn idee niet iets anders dan anders. Mijn oudste heb ik gewoon 9 maanden kunnen voeden en mijn 2e zoontje 7 maanden en toen ben ik dat gaan afbouwen. Ik kolf nu nog 2x op een dag en dan snachts geef ik nog wel live bv, maar moet zeggen dan drinkt hij ook maar max 5 min en valt weer in slaap. Heb niet het idee dat zijn tongriempje is of iets. Vind het zelf erg jammer, maar ik werd uiteindelijk gefrustreerd bij ieder voeding en hij was totaal niet tevreden dus heb mezelf al gedeeltelijk bij neergelegd dat hij gewoon niet meer wil?!
In mijn kraamweek ben in al begonnen met fingerfeeding en daarna flesje afgekolfde melk te geven omdat hij teveel was afgevallen dus dat flesje dronk hij soms al iets na de bv als ik het idee had dat hij niet genoeg had gedronken. Mogelijk dat hij nu met daardoor de fles verkiest dan bv, ik weet het niet.
Dronk ze voorheen wel goed overdag of ook al " slecht"?
2 maanden geleden
Jaa hier hetzelfde probleem, merk dat het erger is in een drukkere omgeving , snachts drinkt hij ook een stuk beter ( wel enthousiast aanhappen, maar elke keer huilen los laten en erg boos worden om vervolgens opnieuw aan te happen) Kindje is nu 12+ 2 weken en sinds gister lijkt het beter te worden ! Hoop dat dit zo blijft. En verschillende posities + kleine pauzes lijken hier te helpen
2 maanden geleden
Reactie op Neline89
Ik heb mijn 4e kindje gekregen afgelopen mei en weigert ook sinds kort om t ...
Voorheen wel goed! Altijd wel “efficiënt” maar aanleggen ging zonder (al te veel) moeite. Ging ook zorgeloos overal naartoe en dan daar voeden. Nu neem ik, als ik ga, alles mee (fles gekolfde melk, kolf etc). Dus heeft best wat impact.
Ik vind het heel vervelend voor iedereen dat jullie hier doorheen gaan maar vind het soort van fijn niet de enige te zijn en te horen dat het bij sommige ook beter wordt ❤️
2 maanden geleden
Reactie op Rbmg
Niet per se weigeren, maar ik kan eigenlijk enkel overdags nog voeden ligge ...
Hier ook vaak liggend en overdag soms problemen eerst te gulzig dan gaf ik af en toe tussen door pink of speen of even de meeste zuig behoefde te dimmen en daarna dronk ze dan wel rustig misschien helpt dat ook voor jou?
Herken je ook kort drinken?
Hier soms met 5 min klaar.. wel voldaan vrolijk meisje maar ja de nachten drinkt ze ook langer.
2 maanden geleden
Reactie op camri
Voorheen wel goed! Altijd wel “efficiënt” maar aanleggen ging zonder (al te ...
Ja dat geeft zeker een impact als je al die spullen moet meememen. Maar goed als het werkt dan is dat wel fijn!!
Nee je bent zeker niet de enige, gelukkig maar om te lezen want dat geeft dan toch enige rust.
2 maanden geleden
Hier hetzelfde verhaal maar dan een fles baby. Wij worstelen al 4 weken ermee (12 weken is hij nu) maar we hadden nu een ziekenhuis observatie opname. Het schijnt dat tussen de 8 en 12 weken het drinkreflex uitdooft dit houden ze nog wel in hun slaap maar overdag moeten ze leren bewust te drinken. En dat lukt ons zoontje nog niet hij weet helaas niet wat hij moet doen, slok loslaten slok loslaten, draaien met zn hoofd, sabbelen, klakken met de speen echt 1 groot drama. Hij heeft wel eerst honger maar zodra die dan zn ergste honger gestild heeft stopt hij. Hij is super alert wij geven nu de fles dan op zijn prikkelarme kamer en overdag drinkt hij ong 70cc van de 120 maar zn dreamfeed gaat wel op. Als hij echt echt honger heeft kan t plots wel eens opgaan maar nu net had ie zo honger en klakte die maar wat aan en het was echt chaos.. echt geen leuke voedingsmomenten zo. De logopedist zei ook hier moet hik echt even doorheen totdat hij het zich eigen gemaakt heeft. En hoelang het duurt weet niemand..
2 maanden geleden
Reactie op MijnDraakjes
Hier ook vaak liggend en overdag soms problemen eerst te gulzig dan gaf ik ...
Heel herkenbaar allemaal! Idd speen en pink paraat tussendoor 🫠 heel kort drinken ook inderdaad! Meer dan vijf minuten is al lang! Nachten ook langer. Net twee keer gestart met minder dominant producerende borst en dan over op de ander, dan 10-11 min totaal. Dit lukt overdag niet dus probeer het er nu maar van te nemen 🤭
2 maanden geleden
Reactie op MijnDraakjes
Hier ook vaak liggend en overdag soms problemen eerst te gulzig dan gaf ik ...
Jaa zeker kort drinken ! Ik vind het zo lastig in de schatten of ze dan genoeg krijgt en maakt mezelf helemaal gek. Maar ze heeft goede plasluiers dus het is maar zo. Speen helpt wel maar ze is vooral gewoon niet geïnteresseerd in de borst lijkt wel overdag.
2 maanden geleden
Reactie op mammabopdik
Hier hetzelfde verhaal maar dan een fles baby. Wij worstelen al 4 weken erm ...
Hopelijk helpt de opname maar wat verdrietig voor jullie en hem dat het nodig is. En fijn dat er hulp is. Hopelijk gaat het snel goed met hem!!
Onze dochter helaas niet een goede groei dus deze aankomende week overdag kolven en hopen dat dat werkt!!
2 maanden geleden
Reactie op Rbmg
Jaa zeker kort drinken ! Ik vind het zo lastig in de schatten of ze dan gen ...
Ja zoooo lastig. Ik wilde zo graag vertrouwen maar vandaag helaas bevestiging dat gewicht toename niet heel goed gaat (150 gram in drie weken). Dus nu dan kolven en aanbieden. Gelukkig hoefde dat (om het ook wat praktisch te houden) alleen overdag. 🤞🏻 hoop dat dat wat helpt! Maar de fles was advies 100cc maar dat drinkt ze eigenlijk tot nu toe niet op.. tussen 70-90 lukt vaak wel maar met in kleine brokjes aanbieden. Nou ben benieuwd hoe het gaat!
2 maanden geleden
Reactie op camri
Ja zoooo lastig. Ik wilde zo graag vertrouwen maar vandaag helaas bevestigi ...
Ahh dat is wel echt balen zeg... maar fijn dat je het s nachts wel kan blijven doen, wie weet gaat het binnenkort dan ook overdags beter. Of niet en dat is ook prima natuurlijk. Volgens mij is een beetje 80 a 90 per voeding prima als ze dan vaker dan 8x komen voor een voeding. En sommige baby's zijn volgens mij ook gewoon lekker eigenwijs met eten en drinken. Voor jou natuurlijk vreselijk maar hopelijk is je kindje wel gewoon tevreden en gezond ❤️succes !
2 maanden geleden
Reactie op camri
Ja zoooo lastig. Ik wilde zo graag vertrouwen maar vandaag helaas bevestigi ...
Hier echt precies hetzelfde. ‘s nachts gaan de voedingen goed, overdag wil ze wel aanhappen maar wordt na de eerste toeschietreflex heel boos, alsof ze er geen melk meer uitkrijgt terwijl er nog meer dan genoeg is. Komt hier ook onvoldoende aan dus ben overdag nu ook aan het kolven. Wordt al geholpen door lactatiedeskundige etc, maar vooralsnog geen oorzaak kunnen vinden. Ik ben echt nog niet klaar om borstvoeding op te geven, maar ik merk ook dat steeds kolven me behoorlijk begint op te breken. Hopelijk vinden we snel een oplossing die zowel voor baby als mij werkt.
Ben benieuwd hoe het bij jou zal verlopen!
2 maanden geleden
Reactie op Dekel89
Hier echt precies hetzelfde. ‘s nachts gaan de voedingen goed, overdag wil ...
Aaaah Dekel89 wat vervelend dat je in hetzelfde schuitje zit, maar wel een beetje gezellig. Ik kijk en geniet extra tijdens de nacht voedingen om dat moment maar goed in me op te nemen. Nu dag 1 kolven achter de rug en dat wordt idd nog wat. We gaan gewoon zien hoe het gaat. Stap voor stap. Dag voor dag. Succes vannacht! 😘
2 maanden geleden
Reactie op camri
Hallo dekel 89, hoe gaat het nu?
Hoi!
Ik heb nog een paar afspraken gehad met lactatiedeskundige en in het ziekenhuis om het tongriempje te laten controleren. Hier kwam niets uit, ze kan gewoon goed drinken maar kiest er gewoonweg voor om halverwege te stoppen. Merkte afgelopen week ook dat haar behoefte ineens heel erg toenam, terwijl ik niet meer melk kolfde. Dit gaf heel veel stress en heb uiteindelijk besloten om kunstvoeding erbij te gaan geven. Ik bied gewoon steeds eerst de borst aan, maar ga niet meer de strijd aan om haar te dwingen de borst leeg te laten drinken (die verloor ik toch steeds 😅). Als ik het idee heb dat ze nog honger heeft geef ik er een half flesje achteraan. Ik kolf savonds nog eenmaal als ze in bed ligt, zodat ik dit ook de dag erna nog per fles kan geven. Ik merk dat dit me heel veel rust geeft, omdat ik nu in ieder geval weet dat ze genoeg voeding binnenkrijgt en daar niet meer om hoef te stressen. Ben wel een beetje bang dat m’n productie nu langzamerhand steeds minder gaat worden, maar heb besloten dat ik me daar maar gewoon bij neer moet leggen :).
Hoe gaat het nu bij jou?
2 maanden geleden
Reactie op Dekel89
Hoi!
Ik heb nog een paar afspraken gehad met lactatiedeskundige en in het z ...
Aaah wat goed en knap!
Hier ene iets korter tongriempje, maar besloten daar niets aan te doen. Ze was goed gegroeid na een week gekolfde melk drinken. Heel fijn. Maar heeft ook haar flesliefde aangewakkerd 😅 zo erg dat ze nu sinds een paar dagen ook moeilijk doet over de borst ‘s nachts… ik merk dat ik nu het moment van borst aanbieden en afwachten of ze die pakt/weigert veel stress geeft. Of verdriet als het niet lukt. Kolven staan naast het bed. Voor nu lukt het oké om het bij te houden maar zit in het proces om te verwerken dat ze een meisje is dat niet blij is aan mijn borst. We zijn inmiddels bijna twee maanden verder sinds start weigeren 😢