10 Reacties
18 dagen geleden
Ik zou ze toch proberen te betrekken. Misschien een dag de vaste oppasdag van je ouders laten overnemen? En anders een andere dag/middag, of laat je schoonouders langskomen wanneer je vriend eigenlijk met de kleine alleen zou zijn. Kan hij iets anders doen 🤷.
Mijn schoonmoeder komt elke vrijdag terwijl mijn vriend dan gewoon thuis is. Dan kan hij lekker zn eigen gang gaan en ff handen af van de kleine. Soms de hele dag, soms alleen de ochtend.
18 dagen geleden
Herkenbaar. Ik hoor steeds dat ze willen oppassen. Ik wil graag bij mn baby zijn dus het is niet nodig. Ik vind het lastig want van mij mogen ze altijd langskomen om te knuffelen. Maar zij willen echt oppassen dus zonder mij erbij. Ik voel dan alsof ze mij willen scheiden van mijn baby om mijn baby even voor hunzelf te hebben. En dat werkt voor mij eigenlijk averechts. Dan wil ik juist bij hem zijn
18 dagen geleden
Ik snap ze wel maar ik snap jou nog meer. Je wilt gewoon bij je kindje zijn en dat is logisch. Je kan er ook niks aan doen dat je geen oppas nodig hebt 😅
Ik heb hetzelfde met mijn schoonfam. Ik vraag me dan af of zij in hun tijd hun baby bij de oppas hadden gelaten om te shoppen. Denk het niet 😁👌 zeker niet bij een eerste.
17 dagen geleden
Ik kan me wel voorstellen dat je schoonouders soms ook even quality time ‘alleen’ met de baby willen hebben. Het is toch anders wanneer je een paar uur helemaal zelf voor zo’n kleintje zorgt dan wanneer je op bezoek gaat en mama en papa zijn erbij. Dat wil niet zeggen dat je een vaste oppasweek in de week moet plannen om hun een plezier te doen. Ik persoonlijk zou dan voor een tussenweg kiezen. Je kleine 3 uurtjes bij ze achter laten om op te passen en dat jij dan die tijd benut om iets te doen wat efficienter is zonder baby om je heen: het huis aanpakken, koken voor een paar dagen, boodschappen doen en hey waarom ook niet even wat me-time. Hoe graag je ook bij je kleine bent en hoezeer je je baby ook mist als ie niet bij je is, het is ook heel gezond om af en toe even geen mama te zijn en voor jezelf te zorgen ipv alleen te zorgen voor anderen. Dus je zou die tijd ook daarvoor kunnen gebruiken. Zie je dit allemaal ook niet zitten dan is dat uiteraard jouw keuze en dan rest niet anders dan je schoonouders vertellen hoe je over denkt en wat ze kunnen verwachten
17 dagen geleden
Alsof ik mijn eigen verhaal lees! Gewoon duidelijk zijn, hoe ‘sneu’ het voor hun ook is. Ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik hun niet nodig heb, dat ik alle vrije tijd juist graag met mijn zoontje spendeer. De vrijdag is de oppasdag van mijn ouders, die dag wilde zij absoluut niet ‘omdat het dan weekend is’ … het is graag of niet, dus niet! Maakte het voor mij ook weer een stuk makkelijker. En eerlijk? Ik vind het helemaal niet erg en ben juist blij dat ze niet oppassen, oeps 🫣
17 dagen geleden
Reactie op Hgv
Dit laatste herken ik zo! Vraag me dan af waarom het zonder mij dan zou 'mo ...
Ook dat drammen erom. Ook wanneer die in z'n ledikant gaat ipv cosleeper en dat het goed is dat ik weer 4 dagen ga werken (ik vind afschuwelijk). Zoveel focus op dat scheiden van ons pfff