13 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben toen een meegroeibed gekocht, deze kan eerst op peuterstand en daarna groter gezet, ondertussen heeft ons 2e kindje het meegroeibed en onze oudste een groot 1 persoons bed
2 jaar geleden
Hoi,
Begrijp je vraag zeker, want zit ongeveer in dezelfde situatie. Ons zoontje is net twee als de tweede komt. Ik denk dat ik een doorgroeiledikant ga kopen. Dan kan ons eerste kind daar al in voordat de baby komt. Dan krijg je uiteindelijk niet een situatie waarin de baby ‘zijn’ bed krijgt. En ik vind hem nog net te jong om met 2,5 al in een echt peuterbed te gaan.
Maar… helemaal zeker weet ik het ook nog niet, dus volg graag de andere reacties mee!
Voorbeeld van een doorgroeiledikant:
https://www.vanastenbabysuperstore.nl/doorgroeiledikant-lois-black-1
2 jaar geleden
Ik zou gewoon even kijken over een (half) jaar wat de status dan is. Dan weet je ook hoe je oudste kindje is en wat wijsheid is qua bed (ledikant, peuterbed of (vloer)bed.
Onze dochter ging met 2 jaar oud al over naar een peuterbed en met 3 jaar over naar een ‘normaal’ bed.
Maar dat wil niet zeggen dat onze zoon ook al aan toe is aan een peuterbed als hij net 2 is (en de baby van mei 2024 dan 4 maanden is).
Wij bepalen dus pas als we de baby over willen leggen in het ledikant. Dan weten we ook zeker dat we geen miskoop doen voor onze zoon. 😊
2 jaar geleden
Wij hebben expres een meegroeibed gekocht bij de 1e. Een ledikant met ook juniorzijdes. Ik hoop eigenlijk de oudste rond de 2/2,5 naar de juniorzijdes te krijgen
2 jaar geleden
Wij hebben een grondbed gekocht, onze oudste dochter is nu 11 maand.. die zal een deze weken/maanden over gaan in het grondbed
2 jaar geleden
Wij gaan voor de Ikea Kura voor onze dochter, die 2 jaar en drie maanden is als onze 2e geboren wordt. We monteren hem dan zo dat het een vloerbed wordt. Als ze groot genoeg is verstellen we het bed naar hoe het bedoeld is.
Onze oudste slaapt nu nog in een ikea sniglar ledikantje die omgebouwd is tot cosleeper naast mij. Het zal wel erg wennen zijn voor iedereen straks 🙃
2 jaar geleden
Onze zoon is nu 1.5 en slaapt al sinds hij 7 maanden is in een 1 persoons vloerbed. Dit gaat heel erg goed. Mijn advies zou zijn om wel direct 1 persoons te doen. Dan hoef je ook niet een peuter bed/matras te kopen en kun je er zelf ook even naast gaan liggen als er iets is.
Ik hoor van vriendinnen met meer kinderen wel slechte ervaringen met je oudste een ander bed geven wanneer je de jongste in het ledikantje wil leggen. Al gehoord dat de oudste er dan toch nog niet aan toe is om een ander bed te krijgen. Of dat er een soort jaloezie ontstaat omdat de oudste zijn/haar bed opeens af moet staan aan de baby.
Bij ons is het niet nodig omdat de oudste al in een groot bed slaapt. Maar zij gaf als advies om de oudste al een paar maanden eerder over te laten stappen naar een ander bed, voordat je de baby in het ledikantje laat slapen. Zo heeft de oudste rustig de tijd om te wennen aan zijn nieuwe bed. En heeft hij niet het idee dat "zijn" bed opeens afgestaan moet worden aan de baby.
2 jaar geleden
Wij hadden toen voor onze zoon een peuterbed gekocht toen ik nog zwanger was zijn zusje. Hij kon nog kiezen uit 2 kamers. Grote bed peuterbed of ledikant. Maar naar nacht 2 lag hij al in zijn peuterbed. Onze dochter was net 2 jaar en die wou al ik een peuterbed die hebben wij toen gekocht bij petit amelie