40 Reacties

één maand geleden

Ik ben heel blij met de youha gen 1, wel handsfree.

één maand geleden

Ik heb nu de medela freestyle handsfree en vind hem top! Veel beter dan mijn vorige elektrische kolf (ardo calypso). Het voelt gewoon veel fijner, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

één maand geleden

Ik heb een Medela Freestyle Handsfree, maar ben niet helemaal tevreden. Hij blijft lekken bij mij, omdat mijn tsr harder is dan hij de melk kan verwerken. Moet dan op een hele lage stand kolven en daardoor veel minder opbrengst. Heb Evite erbij gekocht en die bevalt beter, gebruik die nu als eerste kolf.

één maand geleden

Ik ben erg tevreden met de Avent kolf. Prima opbrengt en nu twee keer mee gekolfd om de melkproductie na de geboorte op gang te brengen, dus wat mij betreft geslaagd :) Ik vind het ook handig dat je hier geen verschillende schilden voor kan hebben, hij is gewoon altijd goed! Of nou ja, in 99% van de gevallen zeggen ze zelf haha

één maand geleden

Reactie op Lace

Ik heb een Medela Freestyle Handsfree, maar ben niet helemaal tevreden. Hij ...
Ik heb de medela freestyle handsfree ook sinds deze week (uitbreiding op m'n oude freestyle) en een sterke tsr maar ik heb nog totaal geen lekkage gehad? Ik ben ook benieuwd waar het dan zou lekken haha. Dus een oprechte vraag daar naar. Ik ben dus heel tevreden! Met een kwartiertje kolven met beide borsten ongeveer 200cc gekolfd; perfect dus! En ik vind ze ook fijn zitten. En weinig afwassen tov bijvoorbeeld de youha gen 1. Die heb ik ook (een enkele), maar ik vond die toch minder fijn. Daarom nu dus deze gekocht.

één maand geleden

Reactie op wensvoornummer2

Ik heb de medela freestyle handsfree ook sinds deze week (uitbreiding op m' ...
En ook gericht aan de andere dames met ervaring met deze kolf; hebben jullie geen probleem met het goed plaatsen van de shields van de medela freestyle flex? Ik merk dat ik bij handsfree kolven met bijv. Youha, soms niet zeker ben of hij helemaal goed zit waardoor de opbrengst minder is.. Thanks voor de reacties.

één maand geleden

Reactie op Badkamer

En ook gericht aan de andere dames met ervaring met deze kolf; hebben julli ...
Precies dit wat jij schrijft had ik met de youha ook! En met de medela nu totaal niet. Misschien past hij beter bij mijn vorm borst? Idk. Ik vind het ook fijn dat er standaard maat 21 & 24 bij zit standaard. In de youha heb ik een verkleiner nodig.

één maand geleden

Reactie op Badkamer

En ook gericht aan de andere dames met ervaring met deze kolf; hebben julli ...
Ik heb de youha gen 1. Dit had ik in het begin ook (en was heel raar, volgens de lactatiekundige, waar ik een kolfconsult had. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt zei ze en lachte me uit, vreemd mens wat het) maar na een paar keer oefenen had ik het onder de knie en nu kijk ik gewoon even goed bij het plaatsen en zit hij eigenlijk altijd gewoon goed.

één maand geleden

Ik heb ook de Youha en nooit problemen met plaatsen gehad. Gewoon goed kijken hoe je de tepel plaatst en dan komt het goed. Je wordt er snel handig in! :-)

één maand geleden

Ik heb de Elvie Stride gekocht nav positieve verhalen hier. Hij zit goed in de bh, is stil en krachtig. Vind het wel veel losse onderdelen hebben om schoon te maken. Heb ook de medela met van die flesjes eraan. Daarvan vind ik het handig dat de melk gelijk in het flesje komt en je dus niets hoeft over te gieten. Maar krijg van de medela zere tepels en van de Elvie niet.

één maand geleden

Ik heb de medela freestyle handsfree ook sinds deze week (uitbreiding op m' ...
De lekkage zie je bij mij aan de onderkant, ongeveer waar een beugel in je bh zit als je een beugelbh zou dragen. Eerst dacht ik dat ik de cups misschien niet goed dicht klikte, maar dat is niet zo. Contact gehad met de klantenservice en die kwamen met dat van die toeschietreflex en dat dat een bekend probleem was. En op een lagere stand heb ik het dus ook niet (alleen dan ook minder opbrengst). De schacht loopt sneller vol dan de kolf kan verwerken en daardoor lekt het eruit.

één maand geleden

Hebben jullie de indruk dat jullie handsfree vergelijkbare opbrengst hebben als met dubbelzijdig elektrisch met slang zoals bij Medela? Mijn lactatiekundige beweerde namelijk dat de zuigkracht verminderd zou zijn bij handsfree tov niet handsfree.

één maand geleden

Reactie op Badkamer

Hebben jullie de indruk dat jullie handsfree vergelijkbare opbrengst hebben ...
Ik kolf standaard 8 minuten en dan voelen mijn borsten altijd leeg en heb ik meer dan een volledige voeding gekolfd. (Ik voed 1 borst per keer en kolf dus ook 1 borst per keer). Dus ja ik denk wel dat mijn opbrengst vergelijkbaar is, maar heb na de kraamweek niet meer met een medela gekolfd.

één maand geleden

Ik voed ook 1 borst per keer, maar krijg met kolven niet meer dan 110cc per borst opbrengst. Dat is voor mij geen volledige voeding (150cc). En dan heb ik de youha, medela handsfree en handkolf in huis en bij allemaal hetzelfde resultaat. Bij mij lijkt het dus niet uit te maken.. Overigens heb ik de afgelopen 2 dagen 2 borsten gekolfd in de middag (omdat m'n dochter voor t eerst naar de opvang ging) en nu vandaag een hele volle borst gehad vanmiddag. Want ze drinkt er wel maar één als ik met haar thuis ben 🫠 Hoe doen anderen dat?!

één maand geleden

Reactie op mama2kindjes

Ik kolf standaard 8 minuten en dan voelen mijn borsten altijd leeg en heb i ...
Je zou die extra borst dan kunnen blijven kolven zodra je thuis bent en haar slechts één borst geeft. Dan bouw je een voorraadje op voor het geval je borstvoeding wat gaat teruglopen door start opvang/ wellicht meer moeten kolven. Maar of je dat nodig hebt, hangt af van je productie. Als ik zie hoe snel je lichaam zich aanpast, heb je het wellicht niet nodig.

één maand geleden

Ik voed ook 1 borst per keer, maar krijg met kolven niet meer dan 110cc per ...
Fijn dat je die verschillende kolven hebt vergeleken, nuttige info voor mij. :)

één maand geleden

110cc is een prima hoeveelheid. Ik zou dat laten geven. Zie bijvoorbeeld ook deze: https://teddyroorda.nl/2024/07/11/moedermelk-in-de-kinderopvang/

één maand geleden

Reactie op Badkamer

Je zou die extra borst dan kunnen blijven kolven zodra je thuis bent en haa ...
Ik kolf meer dan een volledige voeding van die ene borst dus mijn vriezer ligt al behoorlijk vol :)

één maand geleden

Ik heb de ardo alyssa op aanraden van mijn lactatiedeskundige. Fijn ding, sterke pomp en niet al te luidruchtig. Ook fijn dat je alle onderdelen afzonderlijk kunt vervangen mocht er iets kapot zijn. Ik heb laatst nog een Evite handsfree kolf gekocht. Ook erg prettig!

één maand geleden

Mijn dochtertje drinkt ook maar één borst per keer. Ik werk pas sinds kort en dus nog niet zoveel ervaring met kolven maar voor nu vind ik het toch het fijnst om te kolven zoals ik ook zou voeden: één borst per keer. Ik heb de Medela freestyle met flesjes en ik vind dubbel kolven daarmee helemaal niet handig want moet ze echt vasthouden. Met één borst kolven heb ik ook nog een hand vrij en dat vind ik wel heel fijn.