40 Reacties

één maand geleden

Dank voor de reacties dames! Ik vind het zelf wel fijn om mijn beide borsten overdag 1x te stimuleren. Ze krijgt de ochtendvoeding van 11u namelijk kunstvoeding ipv borstvoeding. Ik heb 1 voeding afgebouwd omdat ik liever niet 2x wilde kolven op m'n (nieuwe) werk. In ieder geval voor het begin. Als het goed genoeg voelt wil ik dat wel gaan doen. Ik heb vandaag weer 2 borsten gekolfd, maar opnieuw 200cc opbrengst. Super fijn dat dat lukt, maar wel echt teveel. Dus nieuw plan voor volgende week; 1 borst (die aan "de beurt" is volledig kolven 15 min, andere borst de 1e 7 min meekolven en dan eruit halen. Dan heb ik denk ik een voeding, worden beide wel een keertje gestimuleerd maar houd ik m'n productie iets meer stabiel. Ben benieuwd 😅 Het voelt soms echt als hogere wiskunde en logisch nadenken tegelijk die borstvoeding 😂

één maand geleden

Reactie op wensvoornummer2

Dank voor de reacties dames! Ik vind het zelf wel fijn om mijn beide borste ...
Haha, ontzettend herkenbaar!! Die hogere wiskunde herken ik ook ontzettend. Wel jaloers op je productie. Even nieuwsgierig; Hoezo geef je kunstvoeding ipv borstvoeding als je zelf snel over produceert?

één maand geleden

Ik heb de vulpes kolf via bol gekocht, de goedkope variant. Heel tevreden mee nu, was wel even uitzoeken haha

één maand geleden

Reactie op Badkamer

Haha, ontzettend herkenbaar!! Die hogere wiskunde herken ik ook ontzettend. ...
Haha, ja ik snap die vraag. Bij m'n eerste dochter kreeg ik een mega dip met 4 mnd en zij heeft kma gehad. M'n jongste nu verdacht ik er ook van en ik wilde niet ineens zonder voeding zitten mocht ik weer zo'n dip krijgen. Ik had niet echt verwacht dat de bv nog zo goed zou lopen nu ze bijna 5 mnd is 😅 En met t idee van een nieuwe baan en dan (veel) moeten kolven zag ik niet zitten. Dus ik heb 1 voeding afgebouwd en in overleg met lactatiekundige ga ik dan 1x kolven op werk. Mocht het goed voelen kan ik (waarschijnlijk, gezien m'n productie) wel terug naar volledig bv ☺️ En ja... het is een luxe zoveel melk! Niet altijd hoor. Het kan ook onhandig zijn, maar ik ben heel blij dat dit nog zo goed lukt dit keer 🙏🏻🥰

één maand geleden

Ondertussen al een tijdje geleden gepost, maar ik wou toch zeggen dat ik de Philips Avent echt top vindt. Ik heb een goede productie daarbij, zelfs zonder de hoogste stand. En ik vind het schild heel comfortabel. Ik gebruik dezelfde kolf al bij mijn derde kindje en ben echt blij dat die zo goed mee gaat!

één maand geleden

Ik heb de medela freestyle handsfree ook sinds deze week (uitbreiding op m' ...
Had jij ook minder opbrengst met de youha? Ik kolf er echt minimaal mee. Soms maar 20ml in totaal... Ik heb nog een oude motor van de medela freestyle en zit eraan te denken om de bijbehorende onderdelen (membraan) te kopen en die te gebruiken.

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Had jij ook minder opbrengst met de youha? Ik kolf er echt minimaal mee. So ...
Freestyle flex bedoel ik

één maand geleden

Ik heb een aantal maanden zowel hand kolf van Medela gebruikt als de Medela swing dubbelzijdig. Maar sinds een maand heb ik een dubbelzijdige van Philips Avent, echt geweldig vind ik hem! Hij is hands free wat ik ideaal vindt (oplaadbaar) dus geen gedoe met batterijen en stopcontacten etc. En er zit een borst schild bij die zich vormt naar de tepel, heel fijn! Flesjes kan ik koppelen, want ze drinkt ook uit Philips Avent flesjes, echt top! Makkelijk schoon te maken & goede productie door oa een sterke motor omdat de motor los zit en niet in de kolf ingebouwd zit.

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Had jij ook minder opbrengst met de youha? Ik kolf er echt minimaal mee. So ...
Ja... Ik denk dat de schilden voor mij niet goed zitten bij m'n tepels ofzo. Ik heb ook de handkolf van Medela en pakte die ook eerder dan de Youha op een gegeven moment. Dat was het moment dat ik besloot om de handsfree uitbreiding te kopen bij m'n flex motor. Misschien werkt het merk gewoon beter voor mij. Vandaag voor t eerst op werk gekolfd en top opbrengst van meer dan 200cc bij 1 kolfbeurt. Ik ben dus echt super tevreden en blij ermee 😊

één maand geleden

Reactie op mz1986

Ondertussen al een tijdje geleden gepost, maar ik wou toch zeggen dat ik de ...
Ik ben na 2 weken te lang wikken en wegen vandaag ook voor Philips Avent gegaan. (Mede door lactatie kundige die aangaf zelf ervaring te hebben met Medela en Philips Avent, waarbij de zuigkracht van Avent beter zou zijn). Hij kolft heel fijn. Schilden voelen prettig. Vind het wel veel (zeker 6 uit mijn hoofd?) kleine onderdeeltjes om af te wassen (in vergelijking met mijn retro medela swing enkel die slechts 3 onderdelen had). Heb de indruk dat mijn productie net wat beter is dan met enerzijds Medela anderzijds handsfree zoals ik eerst deed. Vind het bovenal fijn dat ik nu echt beiderzijds kan zien hoeveel ik kolf.

één maand geleden

Reactie op Taurus1994

Ik heb de vulpes kolf via bol gekocht, de goedkope variant. Heel tevreden m ...
Hier dezelfde en kolf hier al 3 maanden fulltime mee

één maand geleden

Reactie op svsan

Hier dezelfde en kolf hier al 3 maanden fulltime mee
Ik heb ook de vulpes kolf (pro V2). Wel wat luidruchtig, ik kan tenminste niet telefoneren met dat ding aan. Mensen horen dat wel. Vraag me ook af of hij voor m’n productie het beste is… maar das moeilijk agz in geen vergelijkingsmateriaal heb (behalve de medela symphony).

één maand geleden

Ik heb verschillende (ook duurdere) kolven geprobeerd en kom steeds terug bij de Youha. Opbrengst is bij mij het beste en vind hem gewoon ideaal in gebruik. Enige wat ik echt mis is dat ik kan zien hoe lang ik al bezig ben. Zet meestal wekkertje maar vergeet het ook soms.

één maand geleden

Reactie op Louu

Ik heb verschillende (ook duurdere) kolven geprobeerd en kom steeds terug b ...
Ik heb ook de youha (gen 1) en die is gekoppeld met de my youha app, kan dat met de jouwe niet?

één maand geleden

Reactie op mama2kindjes

Ik heb ook de youha (gen 1) en die is gekoppeld met de my youha app, kan da ...
Ik heb mijne in 2022 gekocht (bij mijn eerste kindje). Die had dat toen nog niet.

22 dagen geleden

Ik ben lang op zoek geweest naar een kolf om te huren. Ik had er namelijk al 1 van Medela maar was er niet blij mee. Heb nu bij Philips de avent elektrische kolf gehuurd. Kan ik die eerst proberen voor ik hem koop.

22 dagen geleden

Ik gebruik youha the ins (gen 1) en kolf inderdaad ook wel eens tijdens het autorijden. Dit gaat top! Ik stop dan even bij een pomp als ik klaar ben om de melk over te gieten in een flesje en in een koeltas te doen (ik moet wat verder rijden naar werk). Ik vind het prettig dat hij verschillende standen heeft met verschillende sterktes die je gemakkelijk kunt bedienen. Het enige jammere is dat als je aan het kolven bent je niet heel goed kunt zien hoe veel ml je al hebt gekolfd (wel of de kolf al bijna vol is dus je kan makkelijk op tijd stoppen).

22 dagen geleden

Ja... Ik denk dat de schilden voor mij niet goed zitten bij m'n tepels ofzo ...
Ik heb hetzelfde met de youha! En ik gebruik daarom ook de handkolf van medela..die werkt gewoon beter bij mij. Ik heb van medela de freestyle flex motor van 4 jaar oud. Weet jij of die motor op de handsfree schilden past? Want in de omschrijving staat dat die schilden wel op de freestyle motor passen maar ik mis de 'flex' in de omschrijving.

21 dagen geleden

Reactie op Saar1705

Ik heb hetzelfde met de youha! En ik gebruik daarom ook de handkolf van med ...
Jij ook ja! Apart he.. denk dat hij gewoon niet voor iedereen fijn is. Iedere borst is ook weer anders. Ik heb ook de freestyle flex en bij mij past het. Als je die uitbreiding koopt krijg je enkel die handsfree schilden + een nieuwe slang. Die slang past dan in de oude motor. Met een driehoekig einde vd slang die je in de motor stopt.

20 dagen geleden

Ik heb bij mijn eerste kindje de Philips Avent gehad. Wat een vreselijk ding.. er is maar 1 maat borstschild en die paste niet goed. Dus weinig opbrengt en last met kolven. En ik moest altijd bij een stopcontact zitten. Nu heb ik een Elvie. Wat is dat een vooruitgang! Waar ik eerst een enorme hekel had aan kolven, gaat het nu zoveel makkelijker en fijner! Wel zo handig met een peuter en een baby