14 Reacties
2 maanden geleden
Misschien toe aan een andere maat? Wij hadden dit probleem bij maat 2, die zat haar niet goed.
2 maanden geleden
Een beste luier is er niet. Elk kindje heeft een andere pasvorm, en wat bij de een doorlekt blijft bij de ander droog. Zo werkt bij ons kruidvat top en lekt pampers snel door. Bij een collega van mij is het juist andersom.
Zoals hieronder gezegd kan het ook aan de maat liggen. Wij gebruiken al eventjes kruidvat maat 3. Ik zie zelf op mn werk dat sommige ouders de luiers ook erg los vastmaken. Strak hoeft echt niet, maar het mag best een beetje stevig. Heeft de baby geen last van en verkleint de kans op lekluiers.
2 maanden geleden
Bij onze dochter vond ik Pampers premium
het fijnste. Bij onze zoon direct gestart met extra droog & zacht van AH omdat ik de printjes zo leuk vind 😍 en die werken perfect, alleen bij spuitluiers lekt deze door (en soms in de nacht, luier aan om 18:30 en dan lekt hij rond 05:00 door, maar daar zitten dan ook nog 2/3 voedingen bij en dus ook gewoon heel veel plas). Dit lossen we op door hem in de nacht 2 luiers aan te doen en de tweede achterstevoren, vaak is de tweede ook gewoon nog droog.
2 maanden geleden
Pampers Harmonie gebruiken we voor overdag (max 4 uur) en Pampers baby dry voor ‘s nachts. Alleen problemen gehad met diarree anders gaat prima
één maand geleden
Reactie op Philautia
Bij onze dochter vond ik Pampers premium
het fijnste. Bij onze zoon direct ...
Niet vervelend bedoelt, maar zit hij dan niet heel lang met een vieze plasluier aan na 2/3 voedingen. Lijkt me niet heel lekker al die urine continu aan zijn billetjes en geslachtsdelen. Wij verschonen voor iedere voeding, omdat we niet willen dat de urine gaat irriteren. Nogmaals het is niet vervelend bedoelt!
één maand geleden
Reactie op Caramelx
Niet vervelend bedoelt, maar zit hij dan niet heel lang met een vieze plasl ...
Ik snap je punt helemaal hoor!
Bij onze dochter deden we dit ook absoluut niet, dan had ze gelijk uitslag. Onze zoon heeft nooit last van luieruitslag en lijkt het helemaal prima te vinden, heeft hij er wel last van dat laat hij het ook weten en dan krijgt hij uiteraard een schone luier en dan stoort het hem ook niet en kan hij ook makkelijk weer inslapen, maar dit is in bijna 4 maanden slechts een keer of 3 voorgekomen dat hij wakker werd vanwege zijn luier. (Al gaf ik de eerste 2 maanden borstvoeding en verschoonde we wel tussendoor omdat hij dan aan de borst weer rustig werd en in slaap viel dus die tellen eigenlijk niet mee)
Hij heeft er meer last van als we hem wel verschonen want dan wordt hij wakker, is dan compleet overstuur en slaapt dan ook gewoon de eerst volgende 2 uur niet meer en blijft dan heel verdrietig.
Elk kindje is anders en dit werkt voor onze zoon het beste 🙂