6 Reacties
3 maanden geleden
Onze dochtertje is zondag 12 weken en was erg huilerig en hangerig. Ze maakt sinds een paar dagen ineens nieuwe brabbel geluidjes en maakt serieuze pogingen om te kruipen. Ook gaat ze in bedje naar beneden toe kruipen. Ze wormt naar beneden en de deken heeft ze dan al weggetrapt.
Als ze in je armen ligt lanceert ze zichzelf ineens naar voren omdat ze wil zitten. Ze is heel nieuwsgierig en wil alles zien. Ik vind het nog steeds een beetje eng en houd haar zo goed mogelijk vast. Ook op de schouder met boeren gaat ze compleet andere dingen doen. Ze laat zich naar beneden zakken en kijkt of het lukt om dan weer op schoot te zitten of ze wil dan weer in je armen. We zijn er best druk mee 😅
3 maanden geleden
Ze verplaatst zich als ze op haar rug ligt. Ze gaat kleine stukjes omhoog en draait om haar as. Als ik haar op haar speelkleed leg ligt ze iedere keer op een andere plek. Ze doet dit nu ook in bed, ze ligt iedere keer dwars zolang ze nog niet slaapt🙈
Ze kan nu ook gericht speeltjes aanpakken. Het gaat nog wat houterig, maar ze grijpt echt bewust.
Als ik haar op haar buik leg draait ze zelf naar haar rug. Op haar rug rolt ze nu naar haar zij. Doet wel pogingen om door te rollen maar dat lukt nog niet.
Rechtop zitten is nu heel leuk! Ik trek haar nu ook regelmatig aan haar armpjes van lig naar zit, goed voor de nek en ze vind het echt heel leuk.
En oh ja, ze heeft ook ontdekt dat ze handjes heeft, die zijn ook heel interessant om te bekijken en in haar mond te stoppen.
3 maanden geleden
Reactie op Lies_88
Onze dochtertje is zondag 12 weken en was erg huilerig en hangerig. Ze maak ...
Ohhh dit herken ik heel erg ja! Het rustig bij je op de borst liggen is wel echt voorbij hier idd 😅
3 maanden geleden
Onze zoon 13 weken is hele verhalen aan het vertellen en wilt graag alles zien. Als wij hem voor ons op schoot hebben (kijkend naar elkaar) dan probeert hij iedere keer te staan. Soms lukt hem dit ook. Ook gaat hij de hele box door door zich omhoog te werken en te draaien om zijn as. We moesten van cb meer tummy time doen omdat hij zijn armen niet naar voren plaats als hij op zijn buik ligt maar meneer die draait zich iedere keer weer terug en gister heeft hij voor eerst gerold van rug naar buik.
Onze gezichten vind hij reuze interessant en is hij ook helemaal aan het ontdekken net zoals zijn speelgoed