6 Reacties
3 maanden geleden
Tegenwoordig hou ik het meestal ook niet op. Ik heb er schijt aan. Nee grapje.😅 Ik spuit gewoon wat deo als er niets anders is, geen zin om me ongemakkelijk te voelen.
3 maanden geleden
Hi, goed dat je hier open over bent! Ik herken je verhaal niet helemaal, maar mijn ontlasting en ontlastingspatroon is zeker anders na mijn zwangerschap. Ik kan vaak meerdere dagen niet en heb dan veel pijn als ik wel moet (dit komt denk ik door een tekort aan vocht icm borstvoeding) of ik heb dagelijkse ontlasting waarbij ik maar blijf vegen of inderdaad net op tijd op het toilet ben. Ik ben overigens met een keizersnede bevallen, dus ik vermoed dat het door de zwangerschap zelf is ontstaan. Overigens had ik er tijdens mijn zwangerschap geen last van. Ik ga, getriggerd door jouw verhaal, ook een bekkenbodemfysio inschakelen en laat zeker weten wat de uitkomst is. Mijn dochter is 14 weken.
3 maanden geleden
Ik heb dit ook, en precies hetzelfde: lichte verzakking van de voorwand! 10 weken geleden bevallen, ook maar kort hoeven persen. En altijd bekkenbodemoefeningen gedaan tijdens zwangerschap. Ik moet nu van fysio inderdaad ook oefeningen doen en over paar maanden hopelijk minder🤞🏼. Is je ontlasting en hoe vaak je gaat enzo wel normaal?
3 maanden geleden
Reactie op LadyJudy
Ik heb dit ook, en precies hetzelfde: lichte verzakking van de voorwand! 1 ...
Ja zelfde hier. Ook tijdens zwangerschap getraind hierin. Het is in die zin normale ontlasting, maar als ik aandrang voel moet ik vrijwel direct. Voor de bevalling kon ik wel even ophouden. Doe ik zo min mogelijk, maar je moet wat als je bijv in de supermarkt staat 😂