14 Reacties

6 dagen geleden

Kan het zijn door de drukte om haar heen dat ze afgeleid is? Mijn beide kindjes hebben amper hoeven wennen gelukkig aan de opvang. Ze gaan ook beide wel goed op drukte en aandacht, dus dat scheelt enorm. De jongste gaat enkel op woensdag en is de enigste baby, verder zijn er nog 3 dreumesen s ochtends en dat was de groep 😅. Daar sfaan dan 2 leidsters op. Meestal zetten ze de deur open naar de peutergroep (zijn broertje zit daar) dat is wel geeoon een groep van 8 peuters ofzo en die zijn flink druk en stoeien er op los wat ik altijd hoor. Met 2 dagen per week zal het wennen relatief snel gaan. Het is ook even loslaten en accepteren dat het daar anders is

6 dagen geleden

Ik volg even. Mijn dochter drinkt ook slecht bij de oppas/familie

6 dagen geleden

Reactie op BMB97

Ik volg even. Mijn dochter drinkt ook slecht bij de oppas/familie
En heeel huilerig...

6 dagen geleden

Hee hee! Herkenbaar :) Onze dochter heeft ook 2-3 weken moeten wennen. Ze dronk een tijdje toen ook minder goed. Het hielp om te wisselen van speen 1 en 2. En het verder tijd te geven. Ik heb haar ook vaker eerder opgehaald. En ik haal haar meestal rond 16.30 uur op omdat ze haar laatste slaapje er heel moeilijk doet. Ze is dan behoorlijk overprikkeld als we thuis komen en slaapt dan nog niet 😅 ik denk dat het uiteindelijk wel goedkomt, maar dat je vooral in het begin flexibel moet zijn als dat lukt met werk.

6 dagen geleden

Opvang was de eerste maand echt drama! Onze baby is heel prikkelgevoel. Dronk en sliep gewoon niet. Maar echt helemaal niet. Daarna werd het steeds beter. Zij raakte gewend en de opvang leidster leerde haar ook kennen in wat ze wel en niet fijn vindt. Ze zat eerst op een grote babygroep en heb er toen voor gezorgd dat ze naar een kleinere babygroep ging (was zelfs bereid om haar naar een andere opvang te brengen met kleinere groepen). Dat deed wonderen. We geven altijd een shirt en knuffel mee met onze geur en haar eigen slaapzak. Thuis oefenen we met geluiden tijdens het slapen. Dan zet kk muziek aan want het is hier erg stil. We hebben langzaam naar langere dagen toegewerkt. Zo'n opvang is ook intens. Ik word al gek als ik daar binnenloop😅

6 dagen geleden

Mijn dochter dronk de flesjes eerst ook moeilijk. Ik geef bv en we hadden veel geoefend met flesjes en thuis ging dat prima. Wiegend en lopend ging het beter, heeft de pm’er ontdekt. En nu een paar weken later drinkt ze gewoon rustig de flesjes leeg zonder trucendoos. Ik kan ook niet eten als ik te gespannen ben, denk dat ze eerst een beetje moet wennen. Misschien kan 1 van jullie haar daar eens een flesje geven?

6 dagen geleden

Reactie op Lace

Mijn dochter dronk de flesjes eerst ook moeilijk. Ik geef bv en we hadden v ...
Om langs te komen en zelf het flesje te geven heb ik vandaag ook voorgesteld. Volgens de leidster zou dit misschien voor nog meer verdriet zorgen bij mijn dochter als ik weer weg zou gaan daarna.

6 dagen geleden

Reactie op Saar1705

Opvang was de eerste maand echt drama! Onze baby is heel prikkelgevoel. Dro ...
Helemaal mee eens. De eerste dag dat ik binnenliep hadden de kindjes besloten om samen te huilen volgens mij 😅. Mijn dochter is ook erg prikkelgevoelig. Fijn om te horen dat het bij jullie inmiddels beter is geworden. Hopelijk (en daar ga ik vanuit) is dat het straks bij ons ook.

6 dagen geleden

Reactie op ElmH

Hee hee! Herkenbaar :) Onze dochter heeft ook 2-3 weken moeten wennen. Ze d ...
Ja dat denk ik ook. De leidsters hebben erg hun best gedaan vandaag ook en waren super lief voor haar. Ze had wel super vermoeiende en rode ogen, maar was niet aan het huilen toen ik haar vandaag ophaalde. Dat geeft al hoop! Al heb ik haar weer eerder moeten ophalen haha.

5 dagen geleden

Reactie op Medska

Ja dat denk ik ook. De leidsters hebben erg hun best gedaan vandaag ook en ...
Lukt dat met je werk? Het eerder ophalen? Persoonlijk vind ik het zelf ook altijd wel fijn: nog even quality time met haar in plaats van stressend door de avond heen 😂

5 dagen geleden

Hier dronk onze zoon ook enorm slecht op het kdv! Ik denk door alle afleiding en prikkels. We zijn daarom een grotere speen gaan proberen en dat was de oplossing. Drinkt nu zijn flesjes netjes leeg!

5 dagen geleden

Reactie op ElmH

Lukt dat met je werk? Het eerder ophalen? Persoonlijk vind ik het zelf oo ...
Ik had wel rekening mee gehouden dat ik haar eerder zou moeten ophalen. Daarom werk ik tot volgende week thuis op de opvangdagen. Het is wel zo dat ik bijna 2 weken zo goed als niet hebben kunnen werken hierdoor 😆 Ik werk 3 dagen waarvan dus 2 opvangdagen + papadag. Klopt, zo leuk om te zien ook hoe blij ze is om mama weer te zien 🥰

3 dagen geleden

Reactie op Medska

Ik had wel rekening mee gehouden dat ik haar eerder zou moeten ophalen. Daa ...
Ik herken het! En het is ontzettend lastig. Hoe gaat het deze dagen? Hier al 5 dagen achter elkaar in de middag dat ze niet wil slapen. En donderdag en vandaag was ze huilerig op de opvang. Het ging eerst wel goed, dus dat vind ik wel moeilijk

2 dagen geleden

Reactie op ElmH

Ik herken het! En het is ontzettend lastig. Hoe gaat het deze dagen? Hier ...
Ze is vandaag weer naar de opvang. Ze moest huilen toen we daar kwamen en ik zie in de app dat ze weer maar 18 min heeft geslapen en 50 cc heeft gedronken (normaal 150). Dus vind het wel pittig! Ahhw heeft ze misschien ergens last van dat ze weer huilerig is geworden?