13 Reacties

15 dagen geleden

Wij doen altijd gewoon afwachten en kijken hoe het dan gaat. Vaak verschuift het ritme natuurlijk al. Tenminste dat was bij de oudste zo.

15 dagen geleden

Wij doen ook niks bijzonders en gaan gewoon door in het normale ritme op de ‘nieuwe’. Als hij dan ergens eerder/later wakker is dan volgen we gewoon mee.

15 dagen geleden

Heb nooit iets bijzonders gedaan en ging altijd vanzelf goed.

14 dagen geleden

Wij maken onze dochter normaal om 07.00 wakker. We later haar nu gewoon liggen tot ze zelf wakker wordt. Vandaag was dat om 07:45 dus wij proberen het vast een beetje op te schuiven naar 08:00. Of het helpt geen idee 😅

14 dagen geleden

Maak je je kindje altijd wakker? Ik doe dit alleen op werkdagen als hij niet al wakker was. Verder volg ik gewoon zijn schema. Als hij om 7 uur wakker wordt en hij slaapt na het drinken verder, ga ik hem niet wakker houden en leg ik hem weer lekker op bed. Zo kan ik zelf ook nog wat uurtjes meepakken. Lekker meegaan met het ritme van je kind. Dat past zich vanzelf aan :)

14 dagen geleden

Ik volg haar door de dag heen ook zeker. Maar ik maak haar in de ochtend wakker omdat ze anders niet aan genoeg flessen komt, want als we een flesje te laat op de avond geven dan drinkt ze die ook maar half op omdat ze dan in slaapt valt.

14 dagen geleden

Reactie op Laura1908

Maak je je kindje altijd wakker? Ik doe dit alleen op werkdagen als hij nie ...
Nee alleen werkdagen! In het weekend laten we hem liggen en slaapt die soms halfuurtje langer of korter.

14 dagen geleden

Vergeten dat de klok verzet wordt en dan een beetje aanrommelen tot we weer soort van een ritme hebben

14 dagen geleden

Reactie op JTW

Vergeten dat de klok verzet wordt en dan een beetje aanrommelen tot we weer ...
:D

14 dagen geleden

Bij mij komt het perfect uit en moet weer beginnen met werken; dus voor haar veranderd er niks behalve dat het een uur vroeger is (en ze lange dagen naar de opvang moet 😭)

13 dagen geleden

Gewoon over je heen laten komen! Komt vanzelf weer goed! Heb er bij de oudste ook nooit problemen mee gehad!

13 dagen geleden

Reactie op hellobaby2021

Gewoon over je heen laten komen! Komt vanzelf weer goed! Heb er bij de ouds ...
Ohhh ik hoop het zo, die van ons werd afgelopen week elke ochtend om 05.15 wakker, zit nu al als een zombie op de bank, laat staan als het 04.15 wordt 😵‍💫

11 dagen geleden

Wij hebben bij de oudste nooit ergens rekening mee gehouden. We hielden ons gewoon vanaf de dag dat de zomertijd/wintertijd in ging aan de nieuwe tijd. En daar ging hij dan vanaf dag 1 in mee. De eerste dag was hij soms ietsje eerder wakker, maar daarna was het eigenlijk meteen goed. Terwijl het best een moeilijke slaper was! Ik heb een whatsappgroep met vriendinnen die ook baby’s hebben en daarin heeft iemand een schema van een slaapcoach gedeeld. Daarin wordt ongeveer een week voor het ingaan van de wintertijd gestart met om de dag een kwartier eerder naar bed. Mocht het bij je gevoel/opvoedstijl passen om het geleidelijk te laten verlopen dan kan je zoiets proberen!