2 Reacties

4 maanden geleden

Direct vanaf de geboorte! Mijn kleine zit er regelmatig in als ik moet douchen en ik alleen ben. 😊

4 maanden geleden

In principe vanaf de geboorte. Maar mijn kinderfysio heeft bij mij uitgelegd dat baby’s, zeker zo jong, echt maar kort erin mogen. Met kort bedoelde ze een kwartiertje per keer, per dagdeel. Wel kan het soms zo zijn dat je baby even slaapt en dan zou je hem/haar er bijv een halfuurtje in mogen laten. De reden is dat het voor een baby belangrijk is om zoveel mogelijk plat op rugje of buikje te liggen. Dit is beter voor hun lijfje en de ontwikkeling ervan. Het heeft ook geen meerwaarde voor de baby zelf, zei de fysio, voor spelen is het voor een baby net zo leuk (en voor het lijfje dus beter) om bijv op een boxmatras en speelkleed of speelgoed die bij de leeftijd van je baby past te spelen. Dit kan in de box of lekker op de grond met het matras! Dit zou je dan kunnen afwisselen met de tijd in het wipstoeltje. Dit is wat ik van mijn fysio heb geleerd! Zelf heb ik een NUNA leaf leaf stoel voor boven en een NUNA grow voor beneden en hierin ligt de baby vrij plat en horizontaal ipv bol en meer rechtop. Toch geld voor die stoel hetzelfde als hierboven. Ik gebruik de NUNA leaf om hem in te leggen als ik ga douchen. Deze staat voor de badkamer met de deur open waardoor ik hem kan zien en ik rustig kan douchen (hij wordt rustig van het geluid van de douche). Beneden hebben we de NUNA grow en die gaan we soms gebruiken voor bijv even wiebelen om rustig te worden of als ik ga koken oid. Allemaal voor kortere perioden!