11 Reacties

vorig jaar

Ik volg mee :)

vorig jaar

Geen ervaring, maar ik heb hem op de 9 maanden beurs wel even vastgehouden. Hij was erg zwaar vond ik. Wel stil qua geluid en zachte schilden.

vorig jaar

Zelf geen ervaring ermee. Wel heb ik een collega die deze had aangeschaft, in het begin blij ermee. Helaas begon de kracht al vrij snel af te nemen, werkte hij niet meer naar behoren. Zij baalde uiteindelijk dat ze toch niet was gegaan voor de Medela handsfree, ondanks dat hier wel de bedrading aan zit.

vorig jaar

Ik ben ook heel erg benieuwd. Ik overweeg ook om deze aan te schaffen, dus ik volg mee!

vorig jaar

Bedankt dames! Ik hoor nu ook dat draadloze borstkolven (niet persee deze) de borst niet volledig leegpompen waardoor grotere kans op borstontsteking.. hmm twijfel wel een beetje want de recensies zijn wel super positief

vorig jaar

Reactie op Vls

Geen ervaring, maar ik heb hem op de 9 maanden beurs wel even vastgehouden. ...
Ter aanvulling ik heb dus ook die nieuwe van medela vastgehouden> die was echt veel lichter. Dus ondanks dat daar nog wel draadjes aanzitten (die zitten weer aan een motor die zo klein dat hij in je broekzak kan) vind ik dat wel echt een overweging waard ten opzichte van die wowmom. Zon zwaar apparaat in je bh+ nog de melk lijkt mij niet comfortabel. Ik heb echter geen idee hoe zwaar zo'n elvie of youha etc zijn.

vorig jaar

Ik gebruik hem nu zelf 8 maanden en ben er erg blij mee. Ze hebben regelmatig acties

vorig jaar

Reactie op Vls

Ter aanvulling ik heb dus ook die nieuwe van medela vastgehouden> die wa ...
Ik twijfel nu tussen de wowmom of de momcozy M5 zij geven aan dat die wel veel lichter is en goede zuigkracht

vorig jaar

Heb je al eentje gekocht? 😊 De Youha deed bij mij pijn na een tijdje. Uiteindelijk heb ik de Felin draadloze pro kolf gekocht, daar was ik tevreden over en ga ik deze keer weer gebruiken! Volgens mij lijkt die (qua model) iig op de wowmom.

vorig jaar

Ik zou echt wachten tot na de bevalling met het kopen van een kolf. Als je borstvoeding gaat geven is het belangrijk de eerste weken je productie goed op je kindje af te stemmen en dat verstoor je door op extra momenten te kolven (ontsteking en overproductie risico). Als je direct moet starten met kolven omdat je kindje bijv niet genoeg energie heeft om te drinken dan gaat deze kolf niet krachtig genoeg zijn. Voor opstarten productie huur je altijd Medela symphony. Mocht het met je borstvoeding anders lopen dan is het echt zonde van je geld om dit al in huis te hebben. Een kolfconsult tzt zou ik eigenlijk adviseren.

vorig jaar

Reactie op Lampies

Ik zou echt wachten tot na de bevalling met het kopen van een kolf. Als je ...
Ja dat heb je hier allemaal niet in België waar ik nu woon. De medela symphonie krijg je wel in het ziekenhuis. Hier verblijf je na de bevalling altijd nog zo een 3 (tot 5) dagen in het ziekenhuis. Dus dan maak ik wel altijd gebruik van die kolfapparaat idd. En die draadloze wil ik meer voor af en toe gaan gebruiken wanneer het nodig is. Ik had ook de medela freestyle van bijna 4 jaar geleden maar (ik kan hem zowiezo niet meer vinden?!?) het leek wel of die 2 jaar geleden ook van kracht is verminderd aangezien mijn productie toen heel erg achteruit is gegaan en ik er bijna niks uit kreeg na het kolven. Dus ben niet zo snel bang voor overproductie of ontstekingen. 2x niet gehad gelukkig.