10 Reacties
één maand geleden
Wij hebben dit geoefend
Door middel van speentje geven bijvoorbeeld en wakker in bed te leggen
Dit mislukte heel vaak totdat het lukte
Ik dacht eerst dat het nooit ging lukken
Maar nu leg ik hem wakker in bed en valt hij zelf in slaap
Het is echt een kwestie van ermee beginnen en oefenen totdat het lukt. Overigens zo ging het hier.
En het kan ook dat als jij en je baby het prettig vinden dat je haar erbij helpt zolang het nodig is natuurlijk, voor iedereen werkt dit anders!!!
één maand geleden
Wij hebben bij beide babies geoefend. Gewoon wakker of halfwakker wegleggen. En alles is oefenen; al is het maar 10 tellen. Bij ons hoorden er ook geen tranen bij, dan gingen we troosten of helpen met slapen. Onze baby nu valt de helft van zn dutjes zelf in slaap. De andere helft moet ik hem hhelpen. S nachts slaapt hij al een tijdje door ( hoef ook geen speentjes te teven oid)
één maand geleden
Wij hebben dit ook geoefend door haar wakker in haar eigen bed te leggen. Eerst vaak erbij blijven zitten en soms (bijna) in slaap wiegen. Steeds opnieuw speentje geven. Na een paar weekjes had ze het helemaal onder de knie en nu valt ze in slaap als we haar erin leggen (als ze moe genoeg is)
één maand geleden
Wij hebben het vanaf 3 maanden elke dag minstens 1 keer geprobeerd. Dan leggen we haar op een plek waarvan we weten dat ze daar goed slaapt (cosleeper meestal) en kijken we wat ze doet. Soms valt ze zelf in slaap, soms moppert ze eerst een beetje, soms is het meteen huilen. Maar we laten haar niet huilen, dan helpen we haar.
We merken dat ze begint te wennen aan het wakker in bed liggen, dus ze gaat nu steeds vaker lekker slapen zonder te huilen.
Onze eerste was overigens een huilbaby en daar hoefden we echt niet te proberen om hem wakker weg te leggen. Dat was namelijk meteen drama. Dus het ligt ook wel echt aan je kindje of het wel of niet lukt en wanneer ze er klaar voor zijn.
één maand geleden
Hoi hoi! Onze zoon is 4 maanden en is een hele moeilijke slaper! We zijn vanaf ongeveer 2 maanden gestart om hem wakker in bed te leggen etc, dit ging en gaat nogsteeds moeizaam en kost soms wel 20 minuten (speen geven liedje zingen wiegen troosten). De ene keer lukt het wel en de andere keer niet. Het is uiteindelijk een kwestie van volhouden.. Succes daar!
één maand geleden
Reactie op MeggieK
Leggen jullie je kindje in bed en loop je dan de kamer uit of blijf je er n ...
Ik leg hem weg, geef een kus op zijn voorhoofd en loop weg. In het begin bleef ik dan in een donker hoekje in zijn kamer zitten. Merkte alleen wel dat als ik op zijn kamer bleef ik sneller ingreep bij een beetje zeuren. Als ik weg loop zeurt hij soms ook, maar het is bij lange na geen huilen. Afhankelijk hoe moe hij was ga ik er al naar toe zodra het huilen word (als hij heel moe was). En anders wacht ik eventjes tot ik paniek ij zijn huiltje hoor
één maand geleden
Hier lukte het ineens spontaan met 17 weken. We waren altijd even bezig met hem in slaap wiegen / sussen en ik dacht een week geleden laat ik eens even wat was ophangen in de andere kamer op dezelfde verdieping. Na wat jengelen ineens vanzelf in slaap gevallen met zijn speen. Daarvoor nooit geprobeerd want voelde aan alles dat ie nog wat troost nodig had. Kortom, probeer het en als het werkt mooi en als het niet werkt dan geen probleem en dan doe je wat goed voelt en probeer je daarna weer. Zoon slaapt overigens nog niet door in de nacht en overdag korte dutjes dus je kan niet alles hebben 😜
één maand geleden
Mijn dochtertje was echt een slechte slaper en een huilbaby de eerste 3 maanden. Ik heb heel veel geoefend, iedere dag weer opnieuw. Ik heb haar nooit laten huilen, ik ben begonnen met in een diepe slaap wegleggen in een verwarmd babynestje(wel op haar eigen kamer) toen dat lukte en ze het accepteerde om überhaupt weggelegd te worden. Legde ik haar net slapend weg, toen half slapend en nu kan ik haar wakker wegleggen. Ik schommel nog wel even in de stoel als een soort van standaard “ritueel”