16 Reacties

5 maanden geleden
Wij wisselen het af. Als we iets eten wat geschikt is dan hou ik wat apart. Als we iets eten wat iet geschikt vind dan doen we een potje, of onderweg of bij iemand op visite.

5 maanden geleden
Reactie op SietskeJulia
Wij wisselen het af. Als we iets eten wat geschikt is dan hou ik wat apart. ...
Exact dit. Merk van potjes/knijpfruit wisselt ook, ligt er maar net aan waar ik boodschappen doe/wat er in de aanbieding is. En bij de oudste nam ik overal potjes mee naartoe, maar er is zoveel keuze in knijpfruit/groente dat we tegenwoordig alleen nog zakjes meenemen. Dat kan tenminste niet zo makkelijk stuk gaan😅

5 maanden geleden
Ik bestel elke week een groente- en fruittas met wisselende soorten. Fruit maak ik vers, groente 1x per week en vries ik in

5 maanden geleden
Ik maak alles zelf, en in geval van groenten vries ik het in in een ijsblokjesvorm.
Wat is Mamadeli?

5 maanden geleden
Tot nu toe alles vers. Ik doe een combi pureetjes/rapley, dus als ik iets van groente eet kook ik vaak wat extra's en dat vries ik gepureerd/geprakt in een ijsblokjes vorm in. Eenmaal bevroren stop ik de blokjes in een bakje in de vriezer, zo kan ik altijd iets pakken. Sommige fruithapjes maak ik ook extra en vries dat op dezelfde manier in.
Laatst ook een omelet met broccolipuree gemaakt en ingevroren, ging ook top.
Ik ga nu ook langzaamaan wat vlees/vis introduceren, dat wil ik ook bereid invriezen zodat ik dat ook gewoon kan pakken als wij iets eten wat met rapley minder geschikt is.
Straks als ze wat ouder is komen er wel knijpfruitjes in huis, die vond ik bij mijn oudste echt ideaal voor onderweg.

5 maanden geleden
Bij mijn eerste maakte ik alles zelf, nu wissel ik een beetje af. Vaak kook ik een portie extra, gooi ik dat in de blender en vries ik het in. Dan heb ik zo weer voor 4-5 dagen hapjes zonder extra moeite. Onderweg of voor de afwisseling geef ik ook wel eens potjes of knijpfruitjes.

5 maanden geleden
Reactie op tb123
Bij de eerste alles vers, en nu bij de tweede.. Mama deli to the rescue hah ...
Jaa Mama Deli is heel fijn en kleine is er gek op.. er staat op de website dat ze veel verkooppunten hebben maar ik zoek me rot in de supermarkt en vindt het nooit. Waar haal jij het?

5 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Tot nu toe alles vers. Ik doe een combi pureetjes/rapley, dus als ik iets v ...
Hoe gaat de Rapley methode?
Ik geef vaak ‘s avonds gepureerd maar maak soms ook weleens een ei muffin, stronkje brocolli of andere stukje. Tot nu toe is het veel sabbelen, kauwen en uitspugen/valt uit z’n mond. Doorslikken heeft hij nog niet echt door behalve bij vloeibaar of puree.
Hoe gaat dit bij jullie?

5 maanden geleden
Ik heb paar potjes van Olvarit 4 maanden en 1 potje van 6 maanden over maar onze baby en peuter eten het liefst met de pot mee en dan gaat alles in de blender. Onze peuter ook omdat dit geadviseerd is door de diëtiste. Hij heeft ondergewicht en staat onder controle vanwege het feit dat hij extreem prematuur was.

5 maanden geleden
Toevallig had ik gister een potje maar onze zoon hield stijf de lippen op elkaar. Kreeg er met veel moeite een paar happen in. Als hij met de pot mee eet dan eet hij super goed. Wij prakken/snijden zijn eten en in het potje was het echt glad gepureerd dus misschien ligt het daar ook wel aan.

5 maanden geleden
Reactie op JJ010624
Hoe gaat de Rapley methode?
Ik geef vaak ‘s avonds gepureerd maar maak so ...
Ze slikt zeker ook stukjes door, maar het merendeel belandt op de grond. Zodra een stukje ook maar iets te groot is spuugt ze die netjes uit. Maar dat is het hele idee van Rapley, ze leren hoe ze zelf moeten eten en dat doorslikken komt vanzelf. Het is echt een leerproces en mijn dochter vind het echt superleuk.

5 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Ze slikt zeker ook stukjes door, maar het merendeel belandt op de grond. Zo ...
Oh gelukkig dat gaat hier hetzelfde. Ik geniet er zelf ook van hoe ik hem zo lekker bezig zie. En hij is zo weer lekker een halfuur bezig met ontdekken en spelen. Maar doorslikken, daarvoor nog even geduld dus haha.