22 Reacties

2 jaar geleden

Ik vind dat persoonlijk niet raar 🙂 heb geen kat maar een hond, en zou dat ook niet raar vinden

2 jaar geleden

Juist leuk, wat aanspraak voor de kleine later die kan praten :)

2 jaar geleden

Ik zou het geweldig vinden moest iemand zijn kind dezelfde naam geven als een van mijn katten haha. Helemaal niks op tegen, wil gewoon zeggen dat je dezelfde smaak hebt. Jammer maar helaas is een huisdier niet voor altijd dus die naam zal over 15 jaar bij hun thuis waarschijnlijk niet meer voorkomen.

2 jaar geleden

Mijn kat heet Sushi dus als mijn zwager zijn kindje zo zou noemen zou dat wél heel raar zijn 😂! Maar alle grapjes daargelaten, ik zou het juist leuk vinden eigenlijk. Ik zou me waarschijnlijk wel afvragen of de babynaam inspiratie is gekomen door de naam van mijn kat dus misschien wel fijn om het verhaal ook aan hen te vertellen t.z.t, voordat straks het verhaal is “jullie baby is naar onze kat vernoemd” ;).

2 jaar geleden

Ik heb zelf 4 katten en deze hebben allemaal “normale” namen. Als Ik het vanuit het perspectief zou bekijken van jou zwager, zou ik het helemaal niet erg vinden als het kind van jou (of bijv mijn schoonzus) eenzelfde naam zou hebben als een van mijn katten. We grappen er zelfs wel eens over dat we al onze leukste namen al hebben opgemaakt aan de katten. Als deze naam voor jou het leukst is zou ik hem lekker aanhouden 😘.

2 jaar geleden

Ik vind het wel een beetje raar

2 jaar geleden

Haha hier zitten we met hetzelfde probleem🤭 maar trekken ons er niks van aan wij zijn dol op die naam dus gaan er gwn voor!

2 jaar geleden

Ik zou me er zelf een tikje ongemakkelijk bij voelen. Maar hopelijk doet jullie kind een stuk langer met die naam dan de kat, dus zou me er ook niet door laten weerhouden.

2 jaar geleden

Ik zou het niet vreemd vinden. Mijn oom en tante hebben 2 honden waarvan 1 een "normale" naam heeft. Die naam heeft lang op ons lijstje gestaan voor een meisje. Nu niet meer maar dat heeft niks met de hond te maken. Onze hond heeft ook een normale naam en ik zou het prima vinden als 1 van mijn zussen/broers/zwager/schoonzus hun kind zo zou noemen.

2 jaar geleden

Ik zou het ook niet raar vinden. Onze 2 katten (Feline en Kiara) hebben ook normale namen. Ben in verwachting van een meisje en baal zelf eigenlijk dat ik deze namen aan de katten heb gegeven 🤣

2 jaar geleden

Nee hoor ik zou die naam gewoon aan je kleine geven! Als het jullie nummer 1 naam is, dan blijf je die anders toch altijd in gedachten hebben 😜

2 jaar geleden

Ik zou het heel grappig en leuk vinden als een baby in mijn omgeving de naam van mijn kat kreeg, ik zou er ook niet vanuit gaan dat de baby naar mijn kat vernoemd wordt. Ik zou het alleen maar toejuichen, ook omdat katten niet echt een lange levensduur hebben en mensen gelukkig veel langer 😊

2 jaar geleden

Nee hoor, ik zou dat gewoon doen! ik ‘baalde’ zelfs van de namen die ik mijn eigen katten heb gegeven: dat vind ik dan wel net te gek om die ook aan de kleine te geven, maar ik vind de namen wel heel leuk 😜

2 jaar geleden

Wij zitten hier met hetzelfde. Mijn partner kwam met een leuke naam voor onze dochter waar we beide verliefd op werden. Toen ik het mijn moeder vertelde keek ze me even raar aan waarop ze zei ‘schat, je weet dat onze kat zo heette’. Beestje is overleden toen ik 4 was dus nee, dat was ik allang vergeten natuurlijk 😂 M’n ouders moeten beide even wennen aan het idee dat onze dochter dezelfde naam krijgt als hun kat vroeger, maar vinden het ergens ook wel grappig.

2 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties! Mocht het een meisje worden, ben ik er nu al uit 😉 Omdat mijn man nog wat twijfelt, zal ik hem binnenkort jullie reacties laten lezen, haha. De kat heet overigens geen Sushi 🤪

2 jaar geleden

Ik ben het met de meeste eens , Het ligt een beetje aan de naam want mijn kat hete tijger en zo zou ik mijn kind niet noemen al ken ik iemand die zijn zoon zo noemde ( geen grap de jonge hete echt tijger). Als je de naam leuk vind waarom niet ? Er zullen grappen over gemaakt worden maar we hebben ook gelachen om de reactie van mijn oma toen ze de naam Deethra horde rekening houden met dat ze beginnende dementerende had

2 jaar geleden

Een vriendin van ons heeft haar kindje ook vernoemd met dezelfde naam als onze kat. Alleen ze was de naam al vergeten van onze kat dus ze wist het niet kwam er pas bij de geboorte achter haha Ik vind het hartstikke leuk en grappig en geen problemen mee. Vind een kattennaam overnemen niet erg als het echt een kind was en die naam werd overgenomen zou ik het lastiger vinden

2 jaar geleden

Btw wij hadden 1 naam heel hoog staan maar vrienden van ons hun hond heet zo en die zien we vaak dus die naam doen we niet meer. Vind hond toch gekker gek genoeg die laten ze ook telkens uit en word hele tijd geroepen 😂

2 jaar geleden

Mijn kat heet Cato, maar zou ik ook best een leuke naam voor een eventuele dochter vinden!

2 jaar geleden

Denk dat dit heel prima moet kunnen, als het jullie favoriete naam is. Zou het best leuk vinden als mijn broertjes hun kinderen Louis (onze kat) noemen, helemaal niets mis mee. Het is natuurlijk wat anders dan een ander kindje wat zo heet. Lekker doen dus!