9 Reacties
2 maanden geleden
Na de laatste fles valt die van ons wel zelf in slaap, maar overdag moeten wij hem ook vaak even helpen. Bedenk wel dat baby’s moeten leren om zelf in slaap te vallen, dit kunnen ze vaak niet zelf doen. Dus letten op vermoeidheidssignalen, positieve slaapassociaties en een rustige omgeving. Als het die van ons niet lukt om zelf in slaap te vallen, wiegen wij hem terwijl we shh’en. Dan duurt het de ene keer 2 minuten en de andere keer een kwartier voor hij in slaap valt. ‘s Avonds bieden wij zijn laatste fles aan in het donker, zonder geluid, zonder prikkels (dus ook niet tegen hem praten of voorlezen) waardoor hij tijdens het voeden al slaperig wordt en we hem daarna meteen kunnen wegleggen. Hij slaapt dan tot 07:00. 😊
2 maanden geleden
Hier had mevrouw een speen maar heeft zelf bedacht dat haar duim lekkerder is.... kan nu zelfstandig in slaap vallen met duimen.
Onze oudste dochter had met beide niks. Daar ging het zelfstandig i slaap vallen nadat we de sush pad methode hadden toe gepast. Koste wel wat tijd
2 maanden geleden
Ons zoontje heeft ook geen speen en valt zelfstandig in slaap, wel altijd op zijn buik.
Wij leggen hem neer, aai over de bol en dan gaat hij meestal gewoon slapen. Soms moppert hij nog even en dan laten we hem. Als het over gaat in echt huilen gaan we erheen en kloppen op zijn billetjes. 9/10 x werkt dit. Maar meestal valt hij gewoon zelf in slaap, vooral de eerste twee slaapjes van de dag gaan wel goed.
Qua spenen heb ik de philps avent, difrax, bibs en dr
Browns geprobeerd, hij wil ze allemaal niet. Prima zo denk ik dan?
2 maanden geleden
Die van ons heeft een doekje of zijn eigen duim. En valt vanzelf in slaap. Heeft wel even gekost en probeer nog steeds de speen. Zo nu en dan blijft hij langer dan een minuut zitten. Lang genoeg om rustig te worden en dan wel in te slapen. Leg hem wel alleen in bed in zijn eigen kamer als hij moe genoeg is. Dus gaat oogjes wrijven en gapen. Anders is het niks anders als de box haha.
2 maanden geleden
Hier een dochter van 3,5 maand zonder speen. We gaven de speen eerst af en toe (maar die spuugde ze vaak snel uit) en de laatste week geven we hem helemaal niet meer. Onze zoon van inmiddels 2,5 jaar heeft nooit een speen gehad, maar een knuffeldoekje en kon super goed zelfstandig in slaap vallen vanaf het begin. Bij onze dochter kostte het meer moeite en hebben we haar geleerd op dezelfde manier als deze slaapcoach: https://www.hushlittlebaby.nl/hoe-ik-mijn-baby-zelfstandig-in-slaap-leerde-vallen/