7 Reacties

één maand geleden

Mijn tip is denk ook aan jezelf. Dat is wellicht nu geen prioriteit en lijkt onmogelijk. Maar pak elk moment dat kan, voor jezelf; het huishouden komt later wel, gebruik die momenten echt even voor je eigen ontspanning, eten, dutje doen, etc. Doe je het alleen thuis of zijn er mensen die je kunnen komen helpen? Wellicht kun je hen vragen om bij te springen, zodat ook jij even kan slapen, kan rusten, iets voor jezelf kan gaan doen. Deze tip geef ik omdat jijzelf net zo belangrijk bent. Je bent gesloopt, en als je dat aangeeft dan begrijp ik daaruit dat je rust wilt. Wilt kunnen opladen. You go mommy ❤️

één maand geleden

Wat zielig! Wij hebben dit vorig weekend ook gehad, heel slopend! Achteraf bleek het een dubbele oorontsteking te zijn waar hij een kuurtje voor heeft gehad. Bij ons was het echt de tijd uitzitten, hij sliep ook alleen in onze armen en dat heeft hij dan ook een heel weekend gedaan. Sterkte!

één maand geleden

Hier hielp een ui bij het bed en het matras iets ophogen bij het hoofdeinde

één maand geleden

Poeh dat is zwaar, zulke dagen! Wat bij mij helpt is niet moeilijk doen over zetpillen en neusspray. Ik begrijp dat mensen het liefst zo min mogelijk geven, maar als ze zo ziek zijn dan geef ik wat ik denk dat nodig is en vraag ik bij de huisarts neusspray met (aangepaste dosis) xylometozaline, zodat het arme kind wel fatsoenlijk kan ademen. Onze huisarts doet daar gelukkig niet moeilijk over. Op die manier kunnen ze fatsoenlijk ademen met eten en slapen en dat helpt bij het herstel. Is er gekeken naar oor- of keelontsteking? Soms is er dan een kuurtje nodig. Als ze alleen maar bij je willen zijn dan is het verder vooral uitzitten ben ik bang 😵‍💫. Hopelijk knapt ze snel op, arm meisje!

één maand geleden

Allereerst heel veel beterschap! Het is echt pittig en zielig als die kleintjes zo ziek zijn. Hier ook net een zieke periode achter de rug, hij had een urineweg/nierbekkenontsteking. Wat hielp was de agenda leeg, geen verplichtingen, eten bestellen, met de baby op bed slapen, veel netflix aan, snel medicatie vragen (hier een antibioticakuur + tijdelijk 4x per dat een zetpil om de pijn te onderdrukken) en simpelweg uitzitten. Hopelijk is je kleintje snel weer beter!

één maand geleden

Reactie op saffiee

Allereerst heel veel beterschap! Het is echt pittig en zielig als die klein ...
Hoe kwam je erachter dat het een urineweginfectie was? Wat pittig zeg! Blijft lastig als die kleintjes ziek zijn, ze kunnen zo weinig aangeven :(

één maand geleden

Reactie op VGA_

Hoe kwam je erachter dat het een urineweginfectie was? Wat pittig zeg! Bl ...
Hij bleef maar hoge koorts houden (nog steeds 39,5+ na 5 dagen) en als de zetpil was uitgewerkt schreeuwde hij het uit. Dat met het feit dat hij echt weigerde te drinken maakte dat ik bijna iedere dag bij de arts zat. Oortjes, neus en keel zijn meerdere keren gecheckt en die waren niet ontstoken, dus had een plaszakje meegekregen om een infectie bij de blaas uit te sluiten. Bleek dat het dus te zijn... Lastig idd dat ze het zelf nog niet kunnen aangeven inderdaad. Ik zou altijd zeggen volg je moedergevolg, jij kent je kindje het beste.