5 Reacties

2 maanden geleden

Hoii ja ik zit in de ziektewet, nee bedrijfsarts is heel begripvol en niemand kan jou pushen. Altijd naar je lichaam luisteren. Ik moet weer over 5 weken ongeveer

2 maanden geleden

Reactie op Ktjeee

Hoii ja ik zit in de ziektewet, nee bedrijfsarts is heel begripvol en niema ...
Dankjewel voor je berichtje☺️

2 maanden geleden

Ik moest dit weekend officieel weer, maandag gesprek met teamleider hoe verder en plan van aanpak. Afwachten wat ze gaat zeggen... ben er zo nog niet aan toe...

2 maanden geleden

Hoi, ik werk als HR manager en heb zodoende veel te maken met verzuim, al dan niet na de zwangerschap. Een bedrijfsarts heeft als doel jou op een duurzame manier weer aan het werk krijgen, wat er op neerkomt dat je weer aan het werk gaat wanneer je lichamelijke en mentale toestand dit toelaat en risico op terugval minimaal is. Een eerste bezoek aan een bedrijfsarts moet binnen 6 weken na je ziekmelding en is om de probleemanalyse op te stellen en te bepalen wat ten grondslag ligt aan je ziekmelding. Ook wordt er een prognose gesteld. Dit document gaat ook naar je werkgever en bevat dus geen inhoudelijke informatie over je ziekmelding. Een bedrijfsarts mag voorstellen om te gaan werken, maar dat is altijd in samenspraak met jou en hoort niet dwingend te zijn. Vergeet niet dat een bedrijfsarts een arts is en dus ook aan de hand van medische expertise bepaalt of jij in staat bent om te werken of niet. Als de bedrijfsarts meent dat jij in staat bent om te werken (ook door met je in gesprek te gaan natuurlijk) maakt hij of zij vaak een opbouwschema samen met jou, maar dit gebeurt vaak pas in een later stadium dan bij je ziekmelding.

2 maanden geleden

Ik heb dit ook! Ivm bekkenklachten en mentale problemen. Doen jullie nu vervangend werk en zo ja wat doen jullie dan? Ik heb hier binnenkort een gesprek over.