15 Reacties
15 dagen geleden
Ik zat na de bevalling ook in de ziektewet, mijn bedrijfsarts gaf aan dat ik wel meer kon gaan werken met een paracetamol + ibuprofen om zo goed de werkdag door te komen… Je moet goed voor jezelf opkomen! Ik zat er mentaal ook helemaal doorheen op ten duur. Succes dinsdag!
14 dagen geleden
Ik werd tijdens de zwangerschap ook niet serieus genomen met mijn bekkenklachten en pijn na een operatie in de zwangerschap. Ik werk in de zorg en moest 6 uur per dag gaan werken. 5 dagen in de week. Ik heb toen 2 weken later gebeld dat ik me niet serieus genomen voelde en dat ik een nieuw gesprek wilde. Pas toen ik vertelde dat ik elke dag huilend in de auto zat omdat ik de pijn niet aan kon, nam ze me serieus. Toen mocht ik zelf aangeven wat ik dacht te kunnen. 5 dagen in de week 2 uur per dag gewerkt. Ik zou als ik jou was aankijken wat ze zeggen maar anders echt voor jezelf opkomen! Veel succes, ik hoop dat je klachten minder erg worden!
13 dagen geleden
Gelukkig kan het ook anders. Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap heel veel bekkenpijn gehad. Ik zat al snel thuis en wilde daardoor na mijn verlof maar al te graag weer aan het werk. Veel te snel natuurlijk. Ik ben na een jaar volledig ingestort. Ontzettend veel bekkenpijn en ook chronisch tot gevolg. Maar: chronisch betekend niet voor altijd!!! Ik ben naar de bedrijfsarts geweest en zij heeft mij verwezen naar een revalidatie traject. Dit was 2 weken lang 5 volle dagen in de week. Ik vond het heel pittig. Voor die tijd moest je gestopt zijn met pijnmedicatie en daar ging je ook weer sporten. Ik kwam er achter dat ik zo ontzettend veel spanning had in mijn bekken en heb daar geleerd die spanning los te laten. Het is en blijft een zwakke plek, maar zo erg als toen is het nooit meer geworden. Ook niet in mijn volgende 2 zwangerschappen. Je kan dus ook heel serieus genomen worden door de bedrijfsarts. Succes en zet hem op. Gewoon eerlijk zijn en vertellen wat er is.
13 dagen geleden
Reactie op mz1986
Gelukkig kan het ook anders. Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap heel v ...
Ik heb ook veel spanning in mijn bekken en heb geen idee hoe ik hier vanaf kom, ik heb ontspannings oefeningen gekregen maar het lukt me gewoon niet om mijn bekkengebied te ontspannen. Heb jij misschien een tip?
13 dagen geleden
Reactie op mz1986
Gelukkig kan het ook anders. Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap heel v ...
Dat geeft een beetje moed!! Ik ben ook van plan om te gaan trainen etc, maar eerst moet de pijn te behappen zijn... Ook had ik een totaalruptuur waarvan de pijn nog steeds niet weg... gelukkig ga ik donderdag voor controle naar de gyn!
13 dagen geleden
Reactie op Babyboy15
Ik heb ook veel spanning in mijn bekken en heb geen idee hoe ik hier vanaf ...
Ik heb ook veel last van een 'overactieve' bekkenbodem en moet leren de bekkenbodem te ontspannen. Ben al bekend met bekkenpijn tijdens zwangerschap bij mn eerste zwangerschap. Nu post partum van de 3e en deze keer is het herstel mega pittig. Zware bevalling gehad door groot kindje. Ik vind t ook heel lastig te voelen hoe te ontspannen . Snel overbelast na staan en lang lopen.
Wat mij helpt is een warme pittenzak tegen de bekkenbodem en liggen met mn benen omhoog (tegen leuning bank of bed)
Sauna
En mijn fysio raadde een 'pelvic wand' aan. Die heb ik nu besteld via Amazon maar moet ik nog gaan gebruiken..
Verder ademhaling natuurlijk
13 dagen geleden
Reactie op Tilly1986
Is dit je gynaecoloog van tijdens de zwangerschap of bevalling? Of gewoon a ...
Ik wil ook wel een keer voor een controle naar de gynaecoloog. Ben nu aangemeld voor een behandeling op de bekkenpoli van het ziekenhuis maar de wachttijd is daar 90 dagen:/
13 dagen geleden
Reactie op Tilly1986
Is dit je gynaecoloog van tijdens de zwangerschap of bevalling? Of gewoon a ...
Nee is waarschijnlijk een andere... mijn dossier was al afgesloten doordat ik te lang door ben blijven lopen met mijn klachten, maar wel hetzelfde ziekenhuis dus dossier is wel bekend daar!
13 dagen geleden
Reactie op Babyboy15
Een hele stomme oefening heeft mij heel erg bewust gemaakt. Op je handen gaan zitten, dus onder elke bil een hand en dan rustig gaan voelen, wat voel je? Warm, koud, hard, zacht, je hele hand, of niet, etc. Eerst 1 hand weghalen en dan voelen wat je voelt. Toen ik allebei mijn handen weg haalde zat ik voor het eerst sinds maanden, misschien zelfs jaren op zachte billen. Ook ga ik nog steeds regelmatig naar een haptotherapeute. Bij haar leer ik ook weer voelen met mijn lijf ipv alleen met mijn hoofd.
13 dagen geleden
Reactie op LindyDr
Dat geeft een beetje moed!! Ik ben ook van plan om te gaan trainen etc, maa ...
Eerst vooral richten op de spanning weg krijgen bij je bekken hoor. Door de spanning te verminderen wordt de pijn vaak vanzelf al minder. Dan kun je gaan trainen om het weer wat sterker te maken, waardoor je meer kunt hebben. Maar trainen is ook het meest prettig in een ontspannen lijf.
13 dagen geleden
Reactie op Babyboy15
Oh ja, en soms op een dag ook gewoon even stil staan. Niet alleen maar bezig zijn wat er moet en als een kip zonder kop door rennen. Soms deed ik dat ook alleen in mijn hoofd. Ik heb gemerkt dat ik door 5 min, of soms zelfs minder, even kan voelen hoe zit ik er bij, kan ik dit echt nu doen of moet ik andere prioriteiten stellen. Vaak kan dit wel en zo loop ik mijzelf minder snel voorbij. Ik zeg het nu wel heel stoer, maar vind het ook heel moeilijk nog steeds! Maar oefening baart kunst.