35 Reacties

3 maanden geleden

Ik lees graag mee.

3 maanden geleden

Ja je moet dus de laatste dag van je wazo jezelf ziekmelden maar het moet dus telefonische gebeuren en dan krijg je met een link op mijn uwv een vragenlijst toe gestuurd die moet je dus gaan invullen en dan als het nodig is bellen ze je voor nog aanvullende vragen of informatie je krijgt na een paar dagen nog een bericht op mij uwv en daarin staat dus nogmaals alle informatie over de ziekte wet je moet dus wel voor de komende week bereikbaar zijn van 9 tot 17:00

3 maanden geleden

Reactie op Yildiz Rumeysa

Ja je moet dus de laatste dag van je wazo jezelf ziekmelden maar het moet d ...
Heb het ook namelijk

3 maanden geleden

Ja je moet dus de laatste dag van je wazo jezelf ziekmelden maar het moet d ...
Laatste dag valt op 4 aug (zondag) ik ga dus vrijdag al bellen dat is toch prima? En moet ik alles uitleggen of gewoon kort zeggen dat ik ziek wil melden?

3 maanden geleden

Heb het ook namelijk
En na hoeveel dagen kreeg je geld? Nadat je had ziek gemeld

3 maanden geleden

Reactie op mnl1998

Laatste dag valt op 4 aug (zondag) ik ga dus vrijdag al bellen dat is toch ...
Nee kort zeggen dat je wilt ziekmelden vanuit daar gaan hun je weer allemaal vragen stellen over waarom en of je dus een werkgever heb zo niet dan doen hun dus alles over de ziekmelding als je 4 augustus zondag laatste dag moet je maandag bellen ik heb me vorige week maandag ziek gemeld en nog steeds aan het wachten heb wel al een vragenlijst ingevuld maar ergens deze week krijg ik dus nog een telefoontje van een afdeling die er veder of gaat

3 maanden geleden

Reactie op mnl1998

Laatste dag valt op 4 aug (zondag) ik ga dus vrijdag al bellen dat is toch ...
Je krijgt binnen 4 weken beslissing

3 maanden geleden

Je krijgt binnen 4 weken beslissing
Waar slaat dat op dus moet je 4 weken op je geld wachten? Een vriendin van mij heeft dezelfde week gekregen..

3 maanden geleden

Reactie op mnl1998

Waar slaat dat op dus moet je 4 weken op je geld wachten? Een vriendin van ...
Ja binnen 4 weken hè

3 maanden geleden

Ja binnen 4 weken hè
Oh hebben ze het je al toegekend?

3 maanden geleden

Ik, ik had een verzakking na de bevalling van onze dochter. Zelf had ik al binnen mijn verlof vervangend werk gevonden maar dat kon pas een paar weken na mijn verlof ingaan vanwege de start van mijn opleiding. Ik moest wel een vragenlijst invullen en werd daarna gebeld door een arts van het uwv. Samen is er toen gesteld dat inderdaad terugkeren niet mogelijk was en dat ik toen die tijd door het uwv werd betaald tot aan de dag van de opleiding.

3 maanden geleden

Reactie op Evelinevdh

Ik, ik had een verzakking na de bevalling van onze dochter. Zelf had ik al ...
Hi Eveline, dankjewel voor je reactie na hoelang werd je gebeld door de arts van het uwv? En na hoelang kreeg je uitbetaald? Ik kan namelijk niet te lang zonder geld blijven en kreeg je het dan met terugwerkende kracht?

3 maanden geleden

Reactie op mnl1998

Hi Eveline, dankjewel voor je reactie na hoelang werd je gebeld door de art ...
Ik kreeg het geld met terugwerkende kracht. Maar ik durf niet te zeggen of dat de standaard is. Het gesprek met de arts was denk ik (pin me er niet op vast dit is 1,5 jaar geleden) binnen 2 weken na het invullen van de vragenlijst. Ik was zelf niet zo bezig met het geld omdat ik gewoon heel blij was dat ik een nieuwe baan had en dat ik mijn lichaam rust kon geven, dus heb daar niet zo achteraan gezeten. Ik denk dat ik een maand zonder geld heb gezeten. Dus of je gewoon doorbetaald wordt durf ik niet te zeggen. Wel waren de klachten 100% zwangerschapsgerelateerd en daardoor kreeg ik ook 100% van mijn salaris. Ik liep ook wel bij een fysio en bij de huisarts. En deze heb ik ook in moeten vullen op de vragenlijst. Dus ik weet niet of daar contact is geweest. Wel heeft mijn fysio een verwijzing gemaakt zodat de fysio behandelingen uit de basisverzekering verzekerd werden.

3 maanden geleden

Reactie op mnl1998

Oh hebben ze het je al toegekend?
Ja

3 maanden geleden

Ja
Kan het kwaad als ik vrijdag al bel?

3 maanden geleden

Reactie op mnl1998

Kan het kwaad als ik vrijdag al bel?
Ja groot kans dat ze dan zeggen bel maandag maar terug

3 maanden geleden

Ja groot kans dat ze dan zeggen bel maandag maar terug
Want je krijgt woensdag nog je laatste uitbetaling als het goed is

3 maanden geleden

Nee het is maar tot 4 aug dan krijg ik die week van 5 aug geen geld meer toch?

3 maanden geleden

Ah sorry je bedoeld deze woensdag dat klopt.

3 maanden geleden

Ik ben ook de ziektewet weer ingemoeten. Ziek uit dienst gegaan toen wazo uitkering en de dag voor de uitkering stopte ziekgemeld. Kreeg die middag de vragenlijst en werdt 2 dagen erna gebeld. Die maandag erna was het goedgekeurd en die vrijdag stond het van de week ervoor erop. .. maar het kan idd tot 4 weken duren staat er.ik baal alleen dat ik eerst het wit tabel kreeg en nu groene (belastingdeeltje) en nu ineens 400euro minder heb per maand. Dat was erg zuur als je erop rekent. Succes!