75 Reacties
3 maanden geleden
Hier eigenlijk standaard iedere 3 uur. En heeeel soms een keer overslaan maar dan is het daarna iedere 2 uur tot in den oneindigheid.
Je bent niet alleen
3 maanden geleden
zijn er ook vrouwen die dit dan ervaren als ze flesvoeding geven? Ik geef zelf borstvoeding en wil dit weer 1;5 jaar doen (zo sta ik er nu in), alleen krijg ik contant van die vervelende opmerkingen en vergelijkingen met moeders die flesvoeding geven en nooooooit dit probleem hebben. Haha maar mijn mening onzin en vrij normaal dat kindjes niet doorslapen ivm dalende bloedsuikerspiegel en borsten die sowieso vol schieten en dus om de aantal uur geleegd dienen te worden.
Of kolven jullie snachts als je kindje wel doorslaapt? Dat lijkt me persoonlijk meer wakker maken dan het snel aanleggen??
Haha heb even positieve woorden nodig om de steken onder water van m’n schoonmoeder de baas te zijn :)
3 maanden geleden
Mijn zoontje is bijna 7weken en kwam eerst ook om 2 a 3uur en dacht ik elke keer wanneer word dit ietsjes beter en ineens sinds 3 dagen heeft hij om 18.30/19.00 voeding, dan rond 01.30/02.00 en om 05.00/06.00. Na een voeding kan ik hem altijd wel zo weer wegleggen. En ja, ook mijn andere peuter kwam de laatste 2 weken meerdere keren per nacht.
Slaap is alles, maar soms verwachten we stiekem zoveel terwijl ze nog zo klein zijn.
Laten we elkaar niet onzeker maken, maar vooral steunen. Mama zijn is 24/7 hard werken
3 maanden geleden
Reactie op Sanne---
zijn er ook vrouwen die dit dan ervaren als ze flesvoeding geven? Ik geef z ...
Ik heb gelezen dat het onzin is dat vrouwen meer slaap krijgen wanneer ze flesvoeding geven. Het voordeel zit in dat je kan afwisselen, maar effectief krijgen ze net zoveel slaap als een vrouw die borstvoeding geeft. Het gevoel van beter slapen is dan eerder een placebo effect doordat iedereen dit zo zegt. En er zit ook een groot voordeel aan het geven van borstvoeding. Wanneer je hebt gevoed en dan wilt gaan slapen hebben de hormonen invloed op je slaapritme. Daardoor val je sneller in je diepe slaap en je REM slaap en heb je dus sneller je betere slaap te pakken dan dat je eerst nog licht moet gaan slapen
3 maanden geleden
Hier komt ze sinds 2 nachten ook weer 2x. Rond half 2 en half 5. Ik denk ook door de warmte.. het is soms pittig maar ach. Als ze dan weer zo lief naar je lachen.
3 maanden geleden
Reactie op Dotje22
Ik heb gelezen dat het onzin is dat vrouwen meer slaap krijgen wanneer ze f ...
Ik heb dit exact zo ervaren bij onze oudste! Hij kreeg een jaar borstvoeding met 2/3 nachtvoedingen per nacht. Toen hij ging borst weigeren owv nieuwe zwangerschap zijn we over gegaan op flesvoeding, hij kwam toen evengoed 's nachts nog voor flessen.
Deze periode vond ik veel vermoeiender. Ookal deed mijn partner de voeding, ik werd er wel elke keer wakker van en kon veel moeilijker terug inslapen.
TS: Het lijkt maar alsof bijna alle kindjes al doorslapen. Dat komt omdat de ouders van kindjes die doorslapen hier veel meer over praten, omdat ze trots zijn. In onze samenleving is zo vroeg mogelijk doorslapen een vereiste geworden en worden die kindjes beschouwd als 'goede' kindjes. Terwijl de gemiddelde leeftijd van doorslapen pas met 6 maanden is en er dus ook heel veel kindjes zijn die nog veel later pas gaan doorslapen. 's nachts wakker worden is helemaal normaal, laat je niet onzeker maken door al die andere berichten!
Onze dochter komt ook nog voor 1/2 nachtvoedingen en onze zoon van anderhalf slaapt de afgelopen nachten ook opeens weer onrustig. Dat zijn echt zware nachten, maar gelukkig weet ik dat dat ooit wel beter wordt. 😅
3 maanden geleden
Mijn oudste sliep pas door vanaf 1 jaar. En ook niet gelijk alle nachten. 4mnd bv gehad en daarna KV. Het 1e naar kwam hij altijd minstens 2 keer.
Mijn 2e laat nu al meer tijd ertussen af en toe. Soms komt hij maar 1x en soms 4x in de nacht. Geen touw aan vast te knopen, maar hij lijkt er wel steeds meer tijd tussen te laten de laatste twee weken. Krijgt nu nog bv, ik weet niet hoe lang nog.
Ik geniet enorm van de bvhormonen en gelijk weer in slaap vallen. Ook mijn zoontje drinkt half slapend en kan ik zo weg leggen.
Ik ga er sowieso vanuit dat mijn baby niet standaart gaat doorslapen voor zijn 1e levensjaar. Kan het alleen maar meevallen!
En joh. Mijn kinderen zijn dan wel geen “topslapers”, ik heb dan weer nooit problemen gehad met bv, en ook niet met gewoon eten. Mijn kinderen groeien en ontwikkelen zich goed en zijn vaak heel vrolijk. Ik heb niet te klagen ❤️
3 maanden geleden
Hier ook niet hoor! Bijna 12 weken en ze slaapt vaak vanaf 20/21 uur tot een uur of 1. Daarna weer om de 3 uur. Ik ga dan vaak ook slapen rond 20/21 uur, zodat ik in ieder geval al minstens 4 uur heb gepakt. Dus rond 20/21, 1, 3/4 en dan is het alweer ochtend 🤪
Ik geef borstvoeding trouwens. Mijn borsten moeten ook wel echt geleegd worden anders voelt het ook niet prettig. En het is heel normaal dat baby’s nog niet doorslapen.. komt vanzelf vast wel.
Mij helpt de gedachte altijd dat ik net zo goed (als ik geen mama was geworden) een nacht aan ‘t stappen was. Dan was ik de volgende ochtend brak, dan voelde ik me helemaal slecht. Nu heb ik het liefste en mooiste meisje om voor te zorgen…